• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • jj85
    lilsis skrev 2016-08-04 08:27:04 följande:

Man säger att du är i v8 nu, från 8+0 säger man v9

Jag äter folsyra (alltid), extra B, extra D och multivitaminer. Det är dock en vana som kommer efter min magsäcksoperation.

Ok tack för svar. Får hoppas att jag iaf inte börjat äta folsyra försent men får kolla upp allt idag. Känner mig allmänt hängig. Får hoppas det släpper snart bara. :)
  • Anonym (Stockholmstjej)

Jag äter apotekets multivitamin för gravida, de som är med folsyra men också massa annat.

• ceciliabkbh

Nytt ultraljud idag. Finns ingenting i livmodern. Gravtest fortfarande positivt. Blödningarna inne på dag 22 nu.

Tydligen konstaterade läkaren missfall redan på förra besöket men lyckades inte få oss att förstå det så det fattade vi inte förns denna gång med annan läkare. Tråkigt när det inte riktigt fungerar. Men nu vet vi i alla fall. Lycka till alla fina :)

• MissJL

Efter många om och men fick jag komma in på gyn. Jag har fått se en liten krabat med fina hjärtslag ?? Men dom såg också att jag hade en blödning i livmodern så jag skulle inte bli rädd för fler blödningar. Kram!!

• J21

Vecka 7+4 idag. Inskrivningsbesök hos BM nästa vecka och tidigt UL inbokat 1 september. Så spännande!!

Brösten är enorma, fått köpa ett par nya bhar i L, jag som brukar ha S snnars... Var ska detta sluta liksom?! Längtar så efter att få berätta för alla. Har ni någon mysig plan än om hur ni ska berätta för de närmaste? :)

• MissJL
    ceciliabkbh skrev 2016-08-04 10:32:07 följande:

Nytt ultraljud idag. Finns ingenting i livmodern. Gravtest fortfarande positivt. Blödningarna inne på dag 22 nu.

Tydligen konstaterade läkaren missfall redan på förra besöket men lyckades inte få oss att förstå det så det fattade vi inte förns denna gång med annan läkare. Tråkigt när det inte riktigt fungerar. Men nu vet vi i alla fall. Lycka till alla fina :)

Usch vad tråkigt! Jag är så ledsen för eran skull <3
  • Mikaela90

Var på första läkarbesöket idag. Blev flyttad från 6+4 till 6+1 så 28 mars är bf nu. Man såg ett starkt, litet hjärta slå för fullt Häftigt!
  • LadyTigra

Plussade för lite över en vecka trots p-piller men är glad blivande mamma :)

Är nu i vecka v. 7 så ska få bebisen i slutet av mars :)
    Redan inskriven hos Barnmorskan :)

• Amalian83

Tar folsyra. Borde börjat tidigare, men började i vecka 5. Bättre sent än aldrig tänker jag.

Idag har jag mått som värst. Stackars lilla dottern som vill klättra runt på mig, men det går liksom inte. Huff dåligt samvete deluxe

Svar på tråden BF mars 2017