sveabella skrev 2016-08-04 23:29:50 följande:
Va kul!! Jag har inte vart på ultraljud ännu men längtar dit! Huvudvärk lider jag också av nåt fruktansvärt, men illamåendet är det lugnare med. Det kommer ibland men jämfört med min förra graviditet som tyvärr slutade i mf är det mycket bättre denna gången. Förra gången mådde jag jätteilla nästan hela dagarna, värst var det på kvällarna. Nu har jag ett mycket lindrigare illamående som kommer då och då. Däremot har hag ofta magknip vilket oroar mig. Är jätteorolig för mf nu eftersom det slutade så sist gång känns det som att det kommer göra det nu också.
Det är en hemsk känsla, när man går och oroar sig. Gjordet det också då jag blödde direkt efter mitt plus i mer än 2 veckor, fick kommit in och såg ett hjärta slå. Är du orolig så kontakta en gynekologmottagning för ett tidigt ultraljud, det kan ju vara värt det :)
Ja mitt illamående igår var inget att leka med, märker att jag inte klarar av att äta varm mat, utan kan leva på mackor/knäckebröd...BM sa att det var ok framtill vecka 12..för allt i matväg (varm mat) kommer upp, verkar kräkas just nu en gång om dagen mot kvällarna...huvudvärken kunde man ta alvedon mot, BM sa så länge det är paracetamol så är det ok. INGEN IPREN :)
Får man fråga i vilken vecka du fick MF?
Jag pratade med BM igår kring oron över missfall och vi kom fram till att händer det så händer det. Pratade om när ska man berätta för andra osv...för min mage är ju väldigt svullen, det syns att jag gått upp i vikt, är inte direkt pinnsmal heller men har lite hull...mår illa konstant osv..Då sa hon det, du kan ju alltid berätta för dem du vill dela detta med, så jag bestämde mig för att berätta för mina syskon, har en bror till som jag ska berätta för idag :) och mina föräldrar i helgen, det kändes bra faktiskt. Hur har ni gjort?
Håller tummarna för att ditt illamående håller sig lindrigt :)