• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • jj85
    lilsis skrev 2016-08-07 21:12:22 följande:

RUL gör man runt vecka 18.

KUB och NUPP är det nog du har fått tid för

Ja så var det :)

jag har totalt blandat ihop dessa tester.
  • jj85
    MillanAhlskog skrev 2016-08-07 21:15:19 följande:

Att inte oroa sig är omöjligt när du förlorat ett barn tror jag.. Hela dena här graviditeten kommer vara oro utan dess like.. För det år ingen självklarhet att få en levande bebis med sig hem i mars

Hmm, gravidförsäkring.. Jag tror det bästa är att sätta sig å jåmföra å sen välja den man själv anser bäst. För vi tycker alla olika saker är olika viktigt..

Kraaaam

Jag mår ganska bra, känner inte av mer än trötthet. Därimot har foglossningen börjat ge sig till känna

Jag håller med. Det är verkligen ingen självklarhet att få med sig hem en bebis i mars men jag hoppas verkligen det går vägen för oss alla här :)

Jag har själv börjat oroa mig för KUB testet och vilka svar man kommer få.

Men får du gå på extra kontroller iom din historik och att ha förlorat er dotter?

Jag ska kika på försäkring. Kan vara bra att ha..

Så tråkigt med foglossning. Där är jag inte ännu

Bara svullen, illamående med huvudvärk hittills.

Skönt att du annars mår gott. Jag hoppas verkligen att du ska få gå på kontroller och att dem har koll så du slipper en alltför stor oro. Styrke kram till dig
  • DevilsDaughter

jj85: Tack för pepp! Vad skönt att det funkar med postafen för dig! Jag ringde MVC imorse, hon tyckte jag skulle testa åksjukeband ihop med lergigan comp, tror inte det kommer funka.
    Jag skulle också gärna vilja vänta med att berätta för chefen, men håller med dig om att det är svårt. Hon jag jobbar med vet om det då jag knappt klarar av att hålla mig ståendes på jobbet. Idag sjukanmälde jag mig och det är chefens sista semestervecka så när hon kommer tillbaka så lär hon få veta. Det är svårt det där.. Hatar att ställa till det på jobbet och har så dåligt samvete som är hemma. Idag har jag inte fått behålla något alls utan kräks direkt när jag äter. Känner mig även dum som klagar, gravid ville jag ju bli..
    I vår stad är det värdelös fosterdiagnostik, inget erbjuds. KUB finns inte här alls. För de som är över 35 finns blodprovsdelen i KUB att göra, men inte ultraljudet. Jag kommer att göra NIPT i Linköping på Crocus, gjorde kub där förra graviditeten och det var så lugnande att göra KUBet då det såg så bra ut enligt läkaren att jag var inte alls orolig över resultatet sen.
    Nu kommer vi göra NIPT på samma ställe då han inte gör KUB längre. Känner mig inte orolig över resultatet, det får bli som det blir, och så tar jag den smällen då om det är något. Tror det är bra att fundera över ett ev dåligt resultat innan man får resultatet. Man får tänka att de flesta får bra resultat och om man mot förmodan skulle få ett sämre så behöver det ändå inte innebära något. Känner mig dock lite orolig över att medicinen jag tar mot illamåendet ska skada fostret, försöker att inte ta så mycket av den men det är svårt. Jag blir lite bättre av den,ibland mycket bättre och ibland märker jag ingen skillnad. Idag när jag ändå är hemma har jag bestämt mig för att inte ta den. 

Cecilia: Beklagar! Vad tråkigt att det var ett utomkveds:( Att det inte kunde räcka så liksom. Men skönt ändå att du fått ett avslut på det och kan gå vidare!

Fruhopeful86: Vad roligt att ni lyckades få ert plus! Grattis!

• jj85
    lilsis skrev 2016-08-07 21:14:34 följande:

Om mitt VUL ser fint ut imorgon blir det inskrivning på onsdag då jag börjar på v9. Det är tidigt här men behöver ha koll på sköldkörteln så då blir det inskrivning direkt. Lämnar med andra ord även blodprov då. Urin känns onödigt när det kommer finnas anteckning från VUL i journalen :)

Hoppas ditt VUL såg bra ut :)
  • jj85
    DevilsDaughter skrev 2016-08-08 15:19:30 följande:

jj85: Tack för pepp! Vad skönt att det funkar med postafen för dig! Jag ringde MVC imorse, hon tyckte jag skulle testa åksjukeband ihop med lergigan comp, tror inte det kommer funka.
    Jag skulle också gärna vilja vänta med att berätta för chefen, men håller med dig om att det är svårt. Hon jag jobbar med vet om det då jag knappt klarar av att hålla mig ståendes på jobbet. Idag sjukanmälde jag mig och det är chefens sista semestervecka så när hon kommer tillbaka så lär hon få veta. Det är svårt det där.. Hatar att ställa till det på jobbet och har så dåligt samvete som är hemma. Idag har jag inte fått behålla något alls utan kräks direkt när jag äter. Känner mig även dum som klagar, gravid ville jag ju bli..
    I vår stad är det värdelös fosterdiagnostik, inget erbjuds. KUB finns inte här alls. För de som är över 35 finns blodprovsdelen i KUB att göra, men inte ultraljudet. Jag kommer att göra NIPT i Linköping på Crocus, gjorde kub där förra graviditeten och det var så lugnande att göra KUBet då det såg så bra ut enligt läkaren att jag var inte alls orolig över resultatet sen.
    Nu kommer vi göra NIPT på samma ställe då han inte gör KUB längre. Känner mig inte orolig över resultatet, det får bli som det blir, och så tar jag den smällen då om det är något. Tror det är bra att fundera över ett ev dåligt resultat innan man får resultatet. Man får tänka att de flesta får bra resultat och om man mot förmodan skulle få ett sämre så behöver det ändå inte innebära något. Känner mig dock lite orolig över att medicinen jag tar mot illamåendet ska skada fostret, försöker att inte ta så mycket av den men det är svårt. Jag blir lite bättre av den,ibland mycket bättre och ibland märker jag ingen skillnad. Idag när jag ändå är hemma har jag bestämt mig för att inte ta den. 

Cecilia: Beklagar! Vad tråkigt att det var ett utomkveds:( Att det inte kunde räcka så liksom. Men skönt ändå att du fått ett avslut på det och kan gå vidare!

Fruhopeful86: Vad roligt att ni lyckades få ert plus! Grattis!

Jag förstår din tanke kring medicin och graviditet, men så tänker jag såhär..om läkare/bm säger att det är ok så ska det nog vara, men som du skrev man behöver kanske inte ta när man ändå är hemma.

Jag kände så förra veckan då jag fick vara hemma ons och tors, att man ställer till det men äsch alltså vi kan ändå inte hjälpa och jag klagar också men vi vill ju ha baaaaaaaarn så det är värt det men vi får faktiskt klaga lite helt ärligt. Igår eftermiddag mådde jag skit, jag känner såhär...jag har inte haft EN ENDA kväll hittills sen jag plussade (14juli) som varit bra..jag har mått skit bokstavligt talat och det är varken kul för min del eller för min mans del, riktigt tråkigt för honom för vi gör typ inget, jag orkar knappt, eller så mår jag så illa att huvudet snurrar.

Läste om seaband, dem du fick tips om men läst att dem knappt hjälper, så kör på med lergiganen så kan du lägga ner dem pengarna på roliga bebis saker istället för ett armband som inte kommer hjälpa :)

Jag bokade nu in mitt KUB och NUPP test eller ja dem hör väl ihop typ, men ena tar jag blodprov för KUB och sedan är det ultraljudet, är orolig faktiskt, är 31 år, varken jag eller maken har något i familjen men man tänker på det ändå. Samtidigt fick hans bror och fru dåliga siffror, gjorde fostervattenprov som visade inget alls..så det är ju bra med testet men samtidigt vilseledande också men det ska nog lösa sig :)

Hur mår du idag..? Själv är det bra men det värsta kommer nog sen men guuuuuud så jag längtar efter bebiskläder och annat skoj.Gick in i vecka 9 enligt info från bm efter VUL men inte enligt appen, 8+3 dagar. Känns kul att snart kunna berätta för folk men inte ännu, bestämt mig att ta det efter svar från KUB/NUPP :)
  • sveabella
    jj85 skrev 2016-08-05 09:40:04 följande:

Det är en hemsk känsla, när man går och oroar sig. Gjordet det också då jag blödde direkt efter mitt plus i mer än 2 veckor, fick kommit in och såg ett hjärta slå. Är du orolig så kontakta en gynekologmottagning för ett tidigt ultraljud, det kan ju vara värt det :)

Ja mitt illamående igår var inget att leka med, märker att jag inte klarar av att äta varm mat, utan kan leva på mackor/knäckebröd...BM sa att det var ok framtill vecka 12..för allt i matväg (varm mat) kommer upp, verkar kräkas just nu en gång om dagen mot kvällarna...huvudvärken kunde man ta alvedon mot, BM sa så länge det är paracetamol så är det ok. INGEN IPREN :)

Får man fråga i vilken vecka du fick MF?

Jag pratade med BM igår kring oron över missfall och vi kom fram till att händer det så händer det. Pratade om när ska man berätta för andra osv...för min mage är ju väldigt svullen, det syns att jag gått upp i vikt, är inte direkt pinnsmal heller men har lite hull...mår illa konstant osv..Då sa hon det, du kan ju alltid berätta för dem du vill dela detta med, så jag bestämde mig för att berätta för mina syskon, har en bror till som jag ska berätta för idag :) och mina föräldrar i helgen, det kändes bra faktiskt. Hur har ni gjort?

Håller tummarna för att ditt illamående håller sig lindrigt :)

Jag fick MF i v14 sist gång, men det var fördröjt så redan en månad innan allt kom ut verkade MF ha skett.

Sist berättade vi för familj o vänner i v12 men nu tror jag att vi kommer vänta längre! Så länge som det går iaf, jag har ballongmage just nu så jag måste ha stora flygiga blusar för att inte se gravid ut! Jag har redan blivit bredare också. Hoppas att svullnaden går ner snart men det känns som att magen blir större och större hela tiden, inbillning kanske, hur är det för dig på den fronten?

Jag har en abort och ett MF bakom mig och är väldigt smal, kanske är därför jag svullnar upp så mycket. Jag menar att dels är min mage vanligtvis superplatt och detta blir min tredje graviditet så kroppen känner väl igen vad som händer.
  • ceciliabkbh
    Snurre skrev 2016-08-08 13:50:14 följande:
    Usch, jag känner med dig. Har just gått igenom samma, opererades i fredags. Hur mår du nu efteråt?
    Jodå helt okej ändå. Mest besviken på avsaknaden av hjälp vi fick i början :( tråkigt när det ska behöva gå så långt!

Kom hem idag så har fortfarande rätt ont men inte alla så mkt som jg trodde :) Du då? Vad kan jag vänta mig kommande vecka??
  • lillskrutten
    lilsis skrev 2016-08-08 18:51:06 följande:

Den satt på rätt ställe den här gången :)

Åh va mysigt att ha fått bevis på att det är nått där. Jag längtar ihjäl mig till vul på torsdag. Varje dag känns som en evighet. Är så nervös!
  • Snurre
    ceciliabkbh skrev 2016-08-08 20:28:48 följande:
    Jodå helt okej ändå. Mest besviken på avsaknaden av hjälp vi fick i början :( tråkigt när det ska behöva gå så långt!

Kom hem idag så har fortfarande rätt ont men inte alla så mkt som jg trodde :) Du då? Vad kan jag vänta mig kommande vecka??
    Ja, känner igen mig. Jag började blöda bara några dagar efter att vi plussat. Ringde mvc 3 gånger under de senaste två veckorna, kände att nått var fel. Jag blev tillsagd att ha lite is i magen och ifall det va missfall så skötte kroppen det själv. Åkte in akut i torsdags med fruktansvärda smärtor, yrsel och svettningar. Blev kvar för operation. Nu mår jag sådär, ganska skakig efter att allt gick så fort. Har svårt att vara uppe, gör väldigt ont, svårt att gå på toaletten och nr 2 känns mest omöjligt. Blöder ganska mycket också. Är orolig efter hur allt blir när detta är "över"!! Många tankar.. Hur känner och mår du? Trodde hela denna situationen var ganska ovanlig men vetat dessvärre inte så :(
Svar på tråden BF mars 2017