• vinterbebis12

IVF med start i september 2016

Filli89 skrev 2017-01-11 19:08:51 följande:

Hur går det för alla här inne??

Hur mår du?
  • vinterbebis12
    Filli89 skrev 2017-01-12 09:04:10 följande:
    Hoppas på att det är din tur nu fina.. blev ju oxå gravid med fet så chanserna e stora ändå på nått sätt när kroppen är utvilad. Kommer gå bra!! Kram
    Tack! Båda barnen har kommit till på FET så det verkar funka. Dock blev dottern till först på femte insättningen och jag är betydligt äldre nu. Satte du in två sist eller hur var det?
  • vinterbebis12
    Olidligaväntan skrev 2017-01-15 09:50:57 följande:

Vi väntar på att göra FET iaf. Det blev ett stycke ägg till frysen sist ändå.

Kul! När blir det FET?
  • vinterbebis12
    Filli89 skrev 2017-01-15 23:29:04 följande:
    Jaha okej, är det sant? Vad kul att du redan har två grattis för det! Själv blir detta första spännande. ja efter 6 försöket fick vi tillbaka två, blev gravid tredje försöket oxå med ett färskt men MF v11.. sen var d tre försök till utan något. Så läkaren gick med på att sätta tillbaka två för att öka chansen. Båda fäste men endast ett hjärtslag och ett fostersäck så den andra som skulle bli tvillingen tillbaka bildades. Nu är jag i v18 nu, gjort kub o fick bra resultat, nu väntar rul, halvt orolig men hoppas d går bra, är glad om jag får nånting överhuvudtaget hehe.
    Ja, det är sant. Min äldsta är fem år. Underbart att du redan passerat RUL! Nu kommer tiden gå fort. Kram
  • vinterbebis12
    Filli89 skrev 2017-01-15 23:29:04 följande:
    Jaha okej, är det sant? Vad kul att du redan har två grattis för det! Själv blir detta första spännande. ja efter 6 försöket fick vi tillbaka två, blev gravid tredje försöket oxå med ett färskt men MF v11.. sen var d tre försök till utan något. Så läkaren gick med på att sätta tillbaka två för att öka chansen. Båda fäste men endast ett hjärtslag och ett fostersäck så den andra som skulle bli tvillingen tillbaka bildades. Nu är jag i v18 nu, gjort kub o fick bra resultat, nu väntar rul, halvt orolig men hoppas d går bra, är glad om jag får nånting överhuvudtaget hehe.
    Ser att du skrivit att du väntar på RUL. Hoppas tiden dit går snabbt ????
  • vinterbebis12
    Olidligaväntan skrev 2017-01-18 16:34:12 följande:

Det var inga problem att få göra FET denna månad förutsatt att det inte blir omslag

på fel dag vill säga. Tur det då iaf :) Risken finns att det blir så men men.

Skönt! När blir det?
  • vinterbebis12
    Olidligaväntan skrev 2017-01-20 21:57:58 följande:
    Äl-testar nu, och hoppas det inte blir omslag på "fel dagar" . I så fall är det till att fortsätta vänta.
    Förstår. Vi har bestämt oss för att vänta ett par månader med FET. Håller tummarna för er!
  • vinterbebis12
    Olidligaväntan skrev 2017-01-24 09:24:28 följande:

Typiskt. Får äl på rätt dag. Ringer kliniken igår men ringer för sent så dom inte kan ta emot mitt samtal. Ringer idag på morgonen, har räknat ut att det ska bli på fredag...men näe då är det fullbokat då, såklart. Så nu får vi vänta till Gud vet när. Försöker tänka postitivt att det inte är hela världen.

Va synd! Var går du? Hoppas tiden går fort till nästa månad
  • vinterbebis12
    Olidligaväntan skrev 2017-02-26 21:00:21 följande:

Jag var och gjorde FET i torsdags, ett 6dagars som dom sa såg jättefint ut och som var påväg ur skalet. Låter ju bra, men jag vågar inte hoppas längre.

Håller tummarna!
  • vinterbebis12
    Olidligaväntan skrev 2017-02-26 21:00:21 följande:

Jag var och gjorde FET i torsdags, ett 6dagars som dom sa såg jättefint ut och som var påväg ur skalet. Låter ju bra, men jag vågar inte hoppas längre.

Håller tummarna!
  • vinterbebis12
    shrigley skrev 2017-02-26 18:14:10 följande:

Hej, jag är tillbaks.

Efter misslyckat ivf-försök i höstas (blev gradvid men såg bara hinnsäck i v 6-7) och nu har vi precis misslyckats med vårt andra försök också :( Körde maxdos (375) på Gonal-F o långa protokollet som vanligt men fick bara fram ett ynka ägg, de två andra var för små. Så äggplocket ställdes in. Jag tog istället Ovitrellen (äggblåsan var 22 mm) och så försökte vi flera gånger på naturlig väg i sänghalmen... högst osäker metod men vad gör man inte? Får säkert mensen som vanligt om några veckor...

Är så ledsen, 41 år gammal o inga barn. Var detta min lott här i livet? Har 12 frysta ägg som plockades ut -13, antar att läkaren kommer att avråda från fler färska försök o att vi istället får tina upp, mitt sista hopp :(

Hej, förstår din känsla. Vad är orsaken till att ni inte använt de i frysen innan ni gör färskförsök? Så många i frysen låter lovande. Kram
  • vinterbebis12
    shrigley skrev 2017-03-01 08:39:08 följande:
    Hej hej, jo för att jag är så gammal (41) och så länge jag fortfarande kan få ut färska ägg är det dumt att slösa bort de frysta (min sista livlina). Men sist blev det som sagt bara ett ägg o en avbruten behandling. Svårt att säga om det är färdigt för min del eller bara en dålig ivf-omgång. En läkare jag pratade med tyckte det kunde vara värt att prova åtminstone en gång till med färska innan vi ger upp o går på de frysta. Vi får se! Någon som har erfarenhet av frysta ägg??
    Ja, jag har erfarenhet av frysta - har två barn som båda blivit till genom FET. Fick fyra tvådagars till frysen och två blev alltså barn. Kommer inte ihåg kvaliteten men tror den var ok, varken mer eller mindre. Har de sagt något om kvaliteten på dina frysta? Hoppas jag har rätt när jag säger att det låter lovande. Du har ju nästan tre ggr så många embryon i frysen som jag hade. Nu har jag två blastocyster i frysen. Är också närmare 40.
  • vinterbebis12
    peacefrog skrev 2017-02-27 16:01:26 följande:
    Hej, försöker sprida lite hopp. Är gravid i v17 efter 5e ivf-försöket. 40 år (inne på 41a). Bytte till Falun efter 3 helt misslyckade försök i Uppsala. I Falun körde vi kort protokoll, dos 450 med gonal f, kompletterat upp med kortison, intralepid och prasteron. Vad gäller äggen gjorde vi 50/50 ICSI o vanligt samt assisted hatching. Satt in 2 ägg vid båda återförandena. Vart gravid redan vid första försöket i Falun (totalt ivf 4) men det höll bara i några dagar. Till andra försöket gick jag även på intensivkur i akupunktur i en vecka. Och då tog sig ett ägg! Fick se hjärtslag i v7. Gjorde sen kub som såg bra ut. Väntar nu på stora ul!

Är ff orolig men magen växer och vi börjar sakta våga planera för en bebis. Har även mixtrat en massa med kosten under ivf-processen men nu sista gången struntade jag i alla kost-idéer (förutom det uppenbara; ingen alkohol och mindre kaffe). Har sagt det i den här tråden innan tror jag, men prata med en klinik som testar lite nytt! Jag känner till Falun och kan verkligen rekommendera dem. Men kanske finns det nån klinik i södra/norra Sverige med som vågar ta ut svängarna mer? Min slutsats om min egen kamp är att det är mitt immunförsvar som ställt till det.

Lycka till alla er som kämpar!
    Härligt med ditt inlägg. Spännande med UL!
  • vinterbebis12

Hej, är det någon kvar i tråden? Jag har precis plussat efter FET med en blastocyst. Väldigt tidigt och med tanke på min ålder är jag såklart nojjig över missfall.

• vinterbebis12
    Filli89 skrev 2017-05-03 16:36:10 följande:
    Ååååh gratttiiis va roligt!! Förstår din oro försök bara ta en dag i taget o tänkt inte så långt fram så ska det nog gå bra. Fick du en lr två tillbaka?
    Bara ett. Hade gärna fått tvillingar som barn nr 1 men nu försöker vi få nr 3. Hur mår du? Vilken vecka är du i? Visst väntar du tvillingar?
  • vinterbebis12
    Filli89 skrev 2017-05-04 11:32:48 följande:
    Aah ja förstår hade oxå den känslan, rätt normalt o vilja ha två på en gång när man kämpat så länge, men vi e glada bara vi får ett ellerhur =)

Ja satte tillbaka två både fäste men endast ett hjärta började slå, så jag bär på ett nu, är i v33. Jag mår bra med tanke på omständigheterna. Varit mkt sjukhus och oro men barnet mår bra och det är de viktiga. Inte så mkt kvar. Själv då? Börjar du känna symptom ännu? Usch vill inte ens minnas spy tiden, hoppas du slipper den.
    Oj vad tider går snabbt. Minns när du plussade. Jag mår bra men förväntar mig illamående fram till V 18 som senaste graviditeten.
  • vinterbebis12
    Filli89 skrev 2017-05-04 14:33:17 följande:
    Ja de är helt sjukt att det snart är dags, vill ju så gärna träffa vår busiga lilla flicka som redan busat till rejält i magen men samtidigt börjar oron inför förlossningen krypa fram. Så de lite dilemma att man vill träffa henne men de innebär den där hemska smärtan. Det sköna är ju att hon kmr komma oavsett haha.

Aah fy mådde oxå illa till v18, sen försvann i några veckor sen kom det tillbaka nu mot slutet. Hoppas denna graviditet är bättre för dig. Kram.?
    Är du väldigt orolig? Hoppas det lägger sig. Det är jobbigt men gör inte så ont som jag trodde.

Jag ropade visst hej för tidigt för nu verkar graviditeten ha avstannat. Hoppas nu på blastocysten i frysen...
  • vinterbebis12
    Filli89 skrev 2017-05-07 05:06:40 följande:
    Nja lite gran. Vaaah.. neeeej. Vad tråkigt vännen. Hoppas de löser sig. Har du börjat blöda lr så? Vad får dig o misstänka de? ååh så ledsen för din skull. :(
    Testerna blev svagare och imorse helt blankt. Blödningen har inte kommit igång. Har den alltid gjort tidigare. Antar att det räknas som MA om inte mensen kommer självmant men hoppas den gör det...
  • vinterbebis12
    Filli89 skrev 2017-05-11 09:11:46 följande:
    Nääeee vad tråkigt vännen. Så ledsen för din skull. Vet exakt hur det känns. Tillåt dig själv vara ledsen o ta nya tag när du orkar igen. Det löser sig ska du se även om det känns omöjligt just nu. Kram.
    Tack, blir FET med vår sista frysis om några veckor.
Svar på tråden IVF med start i september 2016