• vinterbebis12

IVF med start i september 2016

Tatami skrev 2016-09-05 07:52:33 följande:

Idag var graviditetstestet helt blankt, negativt. Har inte fått nån blödning men antar att det kan bli så om man tar progesteron. Officiell testdag på fredag men jag tror knappast det skulle bli positivt igen. Tidigt missfall, check. Ny ivf om ca 1 mån antar jag.

Hur går det för er andra?

Stor kram. Vet hur det känns. Som du säger har du blivit gravid en gång vilket är kvitto på att det fungerar, för mig hände exakt samma sak och några månader senare var jag gravid igen och då gick det hela vägen. Missfall är hemskt men det gav oss ändå hopp och kraft att kämpa vidare att få se ett plus på stickan. Stor kram igen
  • vinterbebis12
    Sjöblomman skrev 2016-09-05 19:22:10 följande:

Usch! Jag mår verkligen inte bra! Huvudvärk från hell och svettas/fryser hela tiden. Så här har det aldrig varit tidigare... Jag hoppas så att det här blir vårt sista försök.

Tar du nässpray?
  • vinterbebis12
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-05 22:09:23 följande:

Sprutorna blandade inför start på torsdag! Härlig känsla ändå

Är det äggplock på torsdag? Vilken klinik går du på? Håller tummarna!
  • vinterbebis12
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-06 06:22:34 följande:
    Nej nej, sprutstart på torsdag. Blandade vätskan igår så vi är förberedda. Tar menopur.

Går på RMC i Malmö. Ni då? Och hur ligger ni till?
    Jag sprayar och ska börja med hormonerna om någon vecka. Jag tog också menopur sist men kom inte ihåg att man blandar vätskan så långt i förväg. När är beräknat äggplock?
  • vinterbebis12
    Tatami skrev 2016-09-05 23:37:46 följande:
    Åh det där var precis vad jag behövde höra nu :) tack! <3 Visst är det skönt med ett plus oavsett vad som händer sen, fattar inte de som inte testar innan officiellt testdatum, då kan man ju missa att man varit gravid. För mig är det en positiv grej iaf. Kanske inte alla vill veta dock.

Fatta att de fortfarande vill att jag ska kolla upp mitt prolaktinvärde, och kräver läkarintyg från Sverige för att jag ska få fortsätta? Alltså, jag går att stimulera ochbjag kan bevisligen bli gravid, slemhinnan såg bra ut och allt, inga spottings eller liknande som kan tyda på lågt progesteron. Det fungerar ju, vill inte lägga massa tid i onödan på att behandla nåt som inte ger mig någon fördel. Vad tror de ska hända?
    Håller tummarna för att du får försöka på nytt så snart som möjligt ??
  • vinterbebis12
    Tatami skrev 2016-09-07 10:52:43 följande:
    Just nu vet jag varken ut eller in :( Ingen blödning i sikte, har fortfarande värk i livmodern (känns inte som mensvärk) och har börjat må illa??? Fortfarande suuuupersvaga test eller nästan helt blanka, bara två dagar kvar till officiellt test. Är så himla orolig att jag ska vara gravid men att testet ska visa negativt på fredag, att progesteronet tas bort och det blir MF pga det. Är så himla osäker just nu :(

Dessutom har det två ggr nu varit svagare/blanka test i morgonurin jämfört med EM test dagen innan. Kan det vara olika för olika personer vilken tid på dygnet som ger högst koncentration?

Så många frågor men väldigt få svar :/ Kram
    Jag skulle fortsätta med progesteron till TD. Tog du ägglossningspruta? Den kan ju ge felaktigt positivt test. Om det var så och du nu börjar få positiva test kan det ju gå vägen. Vissa plussar sent och det är anledningen till att de sätter TD så sent som de gör. Håller tummarna!
  • vinterbebis12
    hope88 skrev 2016-09-13 17:00:36 följande:

Hej tjejer! Hoppar in här :)

Jag och min man gjorde vårt 1a ivf nov 2015. Då gjorde vi korta protokollet med gonal-f 125ie och orgalutran. Fick ut 4 ägg varav 3 befruktades. Ett sattes in men de andra klarade sig inte till frys. Testade minus runt nyår och vart så sänkt. Loggade ut här och tog en paus.

Nu 30/7 påbörjade vi ivf 2. Det långa protokollet denna gång. Började med synarela spray och vart nedreglerad och började men gonal-f, denna gång 175ie. Plockades på 10 ägg 31/8 varav 6 var mogna att befruktas. Endast 1 ägg befruktades som det skulle och vi fick tillbaka det 2/9. Enligt läkaren ett toppen ägg på 4 celler. Hoppet fanns men vågade inte tro att det där ägget skulle ta sig när inga andra klarade sig. Inga till frysen denna gång heller.

Jag vart överstimulerad 2 dagar efter ET och har varit på några ultraljud sen dess. Efter ett par dagar mådde jag bättre men 2 dagar senare i söndags mådde jag sämre igen. Tappades på vätska igår och har påbörjat fragminsprutor för att undvika blodproppar. Läkaren sa att detta kunde tyda på graviditet.

Tjuvtestade med clearblue plus igår och fick ett svagt plus (rd10) även v 1-2 på clearblue digital. Testade idag igen och pluset var starkare. 15 dagar efter ovitrelle så visst måste den gått ur kroppen? Kan det verkligen vara sant? Är vi gravida? Efter åratal av försök och misslyckanden. Aldrig sett ett plus på stickan. Kan det varit guldägget? Hoppas så! <3

Officiell testdag 18/9 på rd 16 så är ju tidigt än!

Hur går det för er? Hur mår ni?

Kram på er!

Plussade båda gångerna det ledde till barn på rd11. Grattis och håller tummarna!
  • vinterbebis12
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-15 18:25:34 följande:
    Tack för att du frågar! Det har gått bra! Svarar dig likadant som jag svarade en annan här innan.
    Det gick över förväntan. Med tanke på att vi gjort tre försök innan det här så vet vi ju hur det brukar se ut på första ultraljudet. Nu såg det bättre ut än tidigare, sju blåsor varav sex som var på gång och den sjunde något efter. Nytt ultraljud på måndag. Kändes jättebra eftersom jag producerar dåligt och nu hade fler än vad jag brukar ha första ultraljudet. Så det känns bra! Dessutom var det ingen polyp på livmodern, vilket jag var nervös för eftersom jag opererade bort en i somras. Var nervös över att jag skulle ha fått tillbaka den.
    Skönt att det gick så bra!
  • vinterbebis12
    Olidligaväntan skrev 2016-09-15 08:33:42 följande:

Ruvardag 13, negativt gravtest med cb plus. Ordinarie testdag är visserligen på tisdag ruvardag 18, men jag känner mig ganska nedslagen nu.

Åh stor kram. Hoppas du är en låghormonare som plussar sent. Håller tummarna för dig!
  • vinterbebis12

Angående ett eller två embryon: vi fick välja vid vår femte insättning och stod länge och vägde mellan alternativen. Det blev ett embryo och en bebis.

Svar på tråden IVF med start i september 2016