• vinterbebis12

IVF med start i september 2016

Lee*** skrev 2016-10-04 19:49:23 följande:

Har en fråga till er. Hur länge höll ni på med progesteron? Jag tog lutinus 3ggr/dag tills positivt test. Har läst att många har fått olika besked från kliniker.

Jag har kort lutealfas och kände att jag behövde lite extra lutealstöd så tog tom v 12.
  • vinterbebis12
    Lavendelblomman skrev 2016-10-05 09:19:03 följande:

Hejsan!

Vi började våran ivf resa i februari efter flera års försök på egen hand. 25 september satte vi in FET i ostimulerad cykel. Imorse RD10 tjuvtestade jag och det visade ett tydligt streck! Vågar inte tro att det är sant! Det har ALDRIG någonsin visat positivt förut men det här var ett starkt streck! Skakade och grät av glädje! Hoppas nu inte att jag blir besviken på min testdag RD16.

Stort grattis!
  • vinterbebis12
    Sjuttiosjuan skrev 2016-10-06 08:30:46 följande:

En fråga till er!

Vi kommer ju troligen behöva söka oss till en privatklinik snart om vårt nästa försök inte lyckas. Vart gör ni er IVF och har ni några rekommendationer vart man ska vända sig? Vi bor lite öster om Stockholm så gärna i Stockholmsområdet:)

St Göran är superbra. Flera av läkarna har jobbat på Sophiahemmet. Gjorde våra landstingsförsök på Fertilitetscentrum, de är bra men St Göran är bättre ffa för att de är varmare och personligare.
  • vinterbebis12
    Regnbågsdröm skrev 2016-10-07 11:49:05 följande:
    Fast dina ord betyder mer än du tror. Jag stannar nu ett par dagar för att se hur det går för dig. Sen tar jag bort appen.
    Jag önskar så att ni lyckas den här gången. Du är värd det <3
    Kram och tack för allt stöd!
    Känner med dig! Det är grymt att behöva gå igenom det här. Stor kram
  • vinterbebis12
    typjag skrev 2016-10-07 22:12:25 följande:

Hej! Hoppas någon kam svara på detta. jag har gjort ostimulerat FET innan (blev minus) å nu ska göra de igen. Men på min klinik gör de inget vul innan så jag blir orolig över att kanske inte livmoderslemhinnan är stor nog? hur vet man det? kan man kanske ta lutinus innan insättning? Jag har ju massa liggande hemma....

Skulle du kunna be om ett VUL? Där jag har gått har de alltid gjort VUL för att se när jag borde ta en Ägglossningsspruta. Vilken klinik är det?
  • vinterbebis12
    Sjöblomman skrev 2016-10-07 22:38:12 följande:

TD imorn. Det har börjat blöda. Tog test nu, negativt som väntat.

5e IVFn, 9e insättningen, 4e gången med 2 st...

Nya tag.

Åh stor kram. Tyvärr krävs det många försök för många av oss. Önskar man fick veta innan hur många för då skulle det vara lättare att kämpa. Många kramar
  • vinterbebis12

Jag ruvar på ett fyrcelligt embryo sen igår. Fem befruktade av 10 så lägre befruktningsgrad än vid tidigare ivfer. Hoppas att några av de fyra andra kommer klara sig till frysen

• vinterbebis12
    avin78 skrev 2016-10-09 10:32:37 följande:

Jag fick brunt blood , min mens idag!
    Tårar, hopplös, ....allt!

PÅh känner med dig. Stor kram
  • vinterbebis12
    Kärleksbarn00 skrev 2016-10-10 09:10:30 följande:

Sen börjar jag oroa mig då ser känns som att det är väldigt ovanligt att få tillbaka en. Cystoblast så sent som 7dagar efter utslag på Äl-Stickan som jag fick?;/ förlåt för negativa inlägg :(

Men det borde ju stämma med tiden. ÄL-utslag kommer ju två dagar innan ÄL och sen 5 dagars blastocyst. Håller tummarna!
Svar på tråden IVF med start i september 2016