• vinterbebis12

IVF med start i september 2016

Grattis till alla positiva test!

Regnbågsdröm: förstår din oro men hoppas att det kommer gå bra. Har själv fått vända vid ett FET och det var hemskt och då tror man att det alltid kommer bli så men så blev det inte. Kram

• vinterbebis12
    Sops skrev 2016-09-26 18:29:12 följande:

Idag var min riktiga testdag, fick upp "Gravid 1-2" på det digitala och borde ha fått upp "Gravid 2-3" eftersom jag fick en blastocyst insatt. Har även haft en väldigt kraftig "mensvärk" hela dagen idag som inte vill gå över så känner mig lite deppig ändå. Känner inte alls igen det här onda från min tidigare graviditet, det känns inte rätt helt enkelt :/

Håller tummarn!
  • vinterbebis12

Idag var jag på UL efter att ha sprutar i fem dagar. Fick dubbla dosen från 225 till 450 menopur. Någon annan som fått göra det? När jag gjorde senaste IVFEn 2010/2011 fick jag lägsta dosen (125 om jag minns rätt) med god effekt. Väldigt tydligt att det har gått fem år sen dess och att mina äggstockar inte är så pigga längre. Hoppas nu att några växer till sig inför nästa veckas ÄP.

• vinterbebis12
    Sjöblomman skrev 2016-09-27 23:14:04 följande:

Usch! Jag var med om något mycket läskigt för en timme sedan.
    Jag följde med min man till sophuset och på vägen tillbaka svimmade jag plötsligt. Helt plötsligt låg jag bara där på marken med ordentliga skrubbsår och värkande ben. Sen fick jag panik och började skaka och gråta när jag tänkte på småttingarna.

Min man fick in mig och la mig i en fåtölj med fotpall, gav mig vatten och tröstade och plåstrade om. Fortfarande lite illamående och lätt yrsel, samt värkande ben.

Oj, hur mår du nu? Sköt om dig! Kram
  • vinterbebis12
    Fruvik skrev 2016-09-29 21:09:08 följande:

Mitt första IVF! Haft en ofostrig graviditet och tre tidiga missfall på egen hand innan! Fick detta besked idag när jag tjuvstartade lite (testdag imorgon!) skräckblandad förtjusning!!

Grattis!!
  • vinterbebis12
    hope88 skrev 2016-09-30 19:12:39 följande:

Grattis till er som plusat <3 Underbart!

Till er som fått minus håll i hoppet! Er tur kommer <3

Håller mina tummar stenhårt för er alla som ruvar också nu är det er tur! Hur känns det?

Vi gjorde också ivf pga av min mans få och slöa spermier. Vi har gjort icsi båda gångerna. Första försöket tog det inte och nu denna gång på försök 2 tog det sig.

Hoppas verkligen att du mår bra Sjöblomman och att yrseln är i schack nu <3 Obehagligt!

Till er som nu ska starta, ni har em spännande men omtumlande resa framför er! Men allt det tuffa är värt det :)

Idag var jag tillbaka på ivf kliniken då jag fått UVI :( Fick behandling för det och ultraljudet visade fortsatt stora äggstockar, den högra är 10 cm och den vänstra 8 cm och kommer vara så ett bra tag till i och med överstimuleringen så fortsätter med fragmin (blodförtunnande) men det bästa av allt var att vi fick se vårt lilla foster <3 Är i vecka 7, 6+2 nu och hjärtat plippade på så fint och den var i rätt storlek. Jag bara låg där och log! Tyvärr var min man inte med då jag trodde att vi bara skulle ta urinsticka och få behandling men hoppas så han får se på riktiga ultraljudet 13 okt <3 är fortfarande orolig men försöker tänka att just nu är vi i alla fall gravida!

Kram till er alla och megapepp!!

Underbart att höra. Grattis!
  • vinterbebis12
    Lee*** skrev 2016-10-03 12:39:57 följande:

[quote=77018895][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-10-03 07:10:29 följande:[/quote-nick]

Som ett jävla brev på posten och som ett hån kommer blödningen dag 11. Igen. Samma scenario varje gång. Jag går sönder fullständigt. Det är nog dags att börja inse att det inte blir något barn för oss.

[/quote

Verkligen ledsen för er, livet är så orättvist

Åh nej, lider med dig! Kram
  • vinterbebis12

Behöver er hjälp: någon som tagit Pregnyl istället för Ovitrelle som Ägglossningsspruta? Jag har inte fått ngn dos, måste ha blivit ett missförstånd med kliniken. På receptet fanns två förpackningar med styrka 5000.

• vinterbebis12
    Hejhopp132 skrev 2016-10-03 23:38:55 följande:
    Jag fick också 2 förp minns dock inte mängd med 5000 låter bekant! Båda skall tas! Blanda blanda vätska med pulver sen rar du den blandningen i nästa rör med pulver, du behöver alltså inte båda rören med vätska.

Läs noga på etiketterna Apoteket att på, därborta totala intaget stå(10.000) om du är osäker ring kliniken!
    Tack för svaret! Stod bara enl ordination på receptet/förpackningarna. Fick tag på kliniken till slut och det var 10,000
Svar på tråden IVF med start i september 2016