• Regnbågsdröm

IVF med start i september 2016

Lee*** skrev 2016-09-25 22:18:34 följande:

Har ni berättar för er chef vad ni går igenom?

Ja. Det hade varit i princip omöjligt annars. Särskilt eftersom vi är inne på vårt fjärde försök nu.
    Har du berättat?
  • Regnbågsdröm
    Förhoppningsvisförälder skrev 2016-09-26 13:51:37 följande:

Min fru har börjat känna början på "mensvärk" nu på ruvardag 8.... ???? jobbigt att inte veta hur det går... ush för denna väntan!

Vet hur jobbigt det är. Men tänk på att progresteronet hon tar ger gravidsympton. Så ingen mening att analysera symptomen ändå egentligen. Jobbigt, men helt sant. Stor kram och lycka till!
  • Regnbågsdröm
    Emmis84 skrev 2016-09-26 16:22:12 följande:

Jag är på ruvardag 10.. Inte långt kvar nu

Hur går det för er alla ruvare?

Någon som har tjuvtestat?

Ja hur kan det gå egentligen. Händer ju inte mycket när man ruvar direkt Symptom är ju ingen idé att analysera, eftersom man tar progesteron. Men jag känner det vanliga - kissnödig konstant, ont i ryggslutet, ömma bröst, molvärk. Ja, you name it. Dock bara på RD4 än så länge, så har långt kvar. Men försöker njuta så länge det varar. Och hoppas det vara länge
  • Regnbågsdröm
    Lee*** skrev 2016-09-26 17:00:57 följande:

Jag har inte berättat till jobbet o nu har jag även ett nytt jobb. Men får skylla på läkare, tandläkare o rehabilitering...

Svårt att få det att funka i längden.. Skulle råda dig till att berätta <3 Hur tungt det än är att höra så får de allra flesta göra flera försök. Då kan det vara bra att arbetsgivaren vet.
  • Regnbågsdröm
    Lee*** skrev 2016-09-26 17:04:19 följande:

U

Är ett föräldravikariat , har bara jobbat ett par veckor. Gick bra på mitt andra jobb.
    Jag förstår. Det där avgör man förstås själv vad som känns bäst.
  • Regnbågsdröm
    vinterbebis12 skrev 2016-09-26 22:59:20 följande:

Idag var jag på UL efter att ha sprutar i fem dagar. Fick dubbla dosen från 225 till 450 menopur. Någon annan som fått göra det? När jag gjorde senaste IVFEn 2010/2011 fick jag lägsta dosen (125 om jag minns rätt) med god effekt. Väldigt tydligt att det har gått fem år sen dess och att mina äggstockar inte är så pigga längre. Hoppas nu att några växer till sig inför nästa veckas ÄP.

Inte på en gång, men vårt första försök gick jag från dos 200 till 300 till 450. Efter det börjar jag alltid på 450 från dag ett. Alltid gjort det med menopur, som jag gick på andra försöket. Så du är långt ifrån ensam om att ha hög dos i alla fall. Mina äggstockar är också trötta och svårstimulerade.
  • Regnbågsdröm
    Kezza skrev 2016-09-27 08:51:33 följande:

Jag har nu fått den blödning som visar att jag är redo för hormonstimuleringen (långa protokollet). Brukar den blödningen vara lika många dar som vanlig mens?

Ungefär. Något kortare har jag nog haft!
  • Regnbågsdröm
    Hejhopp132 skrev 2016-09-27 10:13:21 följande:

RD 13..

Igår fick jag en ljusrosa flytning på trosskyddet och blev orolig, försökte tänka positivt då jag läst att det inte behöver vara någon fara. Nu på morgonen hade det gått över till en mer blodig dock inte mensliknande flutning. Jag blev jätte orolig/ledsen och rotade fram en gravidsticka från Apoteket och den visade "ej gravid"

Så, ja.. Fail i den här icke familjen ????

Vad gör man nu? Hur berättar jag för min sambo som igår för första gången tog på magen och sa till mig hur lycklig han är osv.. Ringer man kliniken och försöker vara" käck" och positiv så man snart får göra igen?

Ledsen för er skull. Du skulle ju självklart inte tagit testet utan din sambo. Ni är två om det här! Försök finna stöd i varandra nu, bryt ihop. Så tar ni nya tag när ni orkar, men tillåt er att vara ledsna först.
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-27 18:11:37 följande:
    Fast det beror på hur man bestämmer med den man är tillsammans med. Jag testar alltid själv, för om jag är gravid så vill jag berätta det för min man på ett speciellt sätt. Inte genom att vi båda står och tittar på testet. Och det är vi som sagt överens om, så det där är ju väldigt individuellt.
    Okej. Ja, alla gör såklart som de vill. För mig är dock det där fullkomligt obegripligt. Jag menar på att man är två i processen. Då gör man allt tillsammans. Men det är så vi gör. Alla får göra som de vill och som känns bäst
  • Regnbågsdröm
    avin78 skrev 2016-09-28 09:39:32 följande:
    Hur mår du nu? Ör du bra??
    Ta hand om dig, önskar allt går bra <3
    Hur går allt för dig avin78? Vart ligger du i processen nu? Kram!
Svar på tråden IVF med start i september 2016