• Regnbågsdröm

IVF med start i september 2016

Sjöblomman skrev 2016-09-20 11:37:10 följande:

Hemkommen efter ÄP. Sämre resultat än vanligt, 6 ägg, men jag vet att det är ett helt ok resultat. Det är bara det att jag jämför med mina tidigare 4 IVF då vi fått runt 15 ägg. Nåja, det räcker med att 2 klarar sig fint och flyttar in på torsdag.

Fick med mig extra smärtlindring också, vilket känns skönt. Nu blir det sova och vila. Har tagit ledigt resten av veckan, så att jag verkligen är i form när det är dags att börja jobba igen.

Jag håller tummarna för att det är två superägg som flyttar in på torsdag! Kram till dig <3

När du fått ut många, hur har mognandes sett ut då? Jag tänker att nu kanske det var en läkare som bara plockade mogna ägg. Det hände mig en gång när jag "bara" fick fyra. Hörde hur läkaren sa till assistenten att "de här behöver vi inte plocka ut, för de är för små". Hoppas på bra befruktning för er nu!
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-20 11:53:54 följande:
    Ja, har haft den här läkaren vid ett tidigare plock. Vi gör alltid ICSI, har glömt att fråga om mognad men det har varit runt 7-10 som befruktats så därför är jag lite nervös nu...
    Tänkte ringa imorn eftermiddag och fråga hur det har gått.

Håller tummarna för er imorn!
    Jag får alltid veta mognad. Det har känts väldigt relevant också. Har fått ut mellan 4 och 8 på varje plock. Men har alltid bara haft 4 mogna nog för befruktning, oavsett antal ägg på plocket. Av dem har det alltid blivit 3 befruktade. Jag tänker att om jag inte vetat hur många mogna jag haft, så hade det ju känts som jättedålig befruktning den gången vi fick ut 8 ägg. Även om det visade sig vara exakt samma statistik egentligen. Så det tycker jag du ska fråga! Hoppas att alla är mogna och blir befruktade för er nu! Håller tummarna för det! Tack för att du håller tummarna för oss <3
  • Regnbågsdröm
    Tatami skrev 2016-09-20 13:40:49 följande:
    Skönt att ÄP är överstökat :) Jag fick 6 ägg sist och blev gravid även om det slutade med mf, så det går ju helt klart att bli gravid på 6 ägg! Håller tummarna för minst två toppenägg :D
    Haha, klart det gör. Det går att bli gravid på ett ägg
    Jag håller tummarna!
  • Regnbågsdröm
    Hejhopp132 skrev 2016-09-20 12:44:00 följande:

RD 6 och allt känns misslyckat.. Dock inga indikationer på det..

Saken är väl egentligen den att jag önskar något tecken som får mig att våga tro att det gått vägen.

13 dagar till testdag..

Man behöver inte känna någonting. Jag tycker faktiskt oftast att det är de som inte känt någonting som lyckas bli gravida. Alla jäkla symptom man känner under ruvningen kan ändå lika gärna vara från progesteron. Är ju liknande gravidsympton från det, så det ger ju egentligen ingenting. Jag hejar på dig!
  • Regnbågsdröm
    Lee*** skrev 2016-09-20 16:54:06 följande:

Vi fick två till frysen, bästa omgången. Var först väldigt nervöst r de inte skulle höra ÄP på fredagen som vanligt utan 3 extra sprutdagar.

Vet inte hur denna ruvningen känns, känner inte av några direkta symtom förutom lite ömma bröst, lite känningar från livmodern.

Åh vad härligt! Grattis till frysägg! Hur har era tidigare försök sett ut? Alltid hoppfullt när man känner att det är "bästa omgången". Håller tummarna för er!
  • Regnbågsdröm
    Lee*** skrev 2016-09-20 20:40:08 följande:

Tack, regnbågsdröm.

Blev även gravid på ivf 2, slutade i MA vecka 12:(

Lycka till själv. Var det i morgon du skulle ha ÄP?

Ja, imorgon är det ÄP för oss. Håll tummarna!
  • Regnbågsdröm
    Lee*** skrev 2016-09-20 20:38:19 följande:

[quote=76987063][quote-nick]Regnbågsdröm skrev 2016-09-20 17:34:14 följande:[/quote-nick]Åh vad härligt! Grattis till frysägg! Hur har era tidigare försök sett ut? Alltid hoppfullt när man känner att det är "bästa omgången". Håller tummarna för er![/

Omgångarna har ändå varit bra.

1 ivf 10 ägg, 9 mogna , 6 befruktade 1 sattes in, ingen kunde frysa. Sprutade 10 dagar.

2 ivf blåsorna hade inte växt till sig så jätte bra, läkaren plockade även små blåsor o blev själv överraskade att de fick ut 12 ägg, 8 mogna, 4 befrukatade , 1 till o 1 till frysen. Sprutade 10 dagar ÄP gjordes på fredag så de vågade inte vänta tills på måndag.

3 ivf 12 ägg, 11 mogna o 9 befruktade dock när de satte in 2 ägg så hade de andra inte delat sig rätt, men de tog igen, 2 till frysen.

Denna gång hade jag också mindre blåsor ( blev ledsen då jag även hade mindre till antal men det hann o växa till sig o även de många små)så läkaren tyckte att vi plockar på måndag istället för fredag, 13 sprutdagar.

Har läst om dig i några trådar o sett att ni har haft otur. O att du också sprutar många dagar, hur många dagar exkl ägglossningssprutan sprutar du?

Ursäkta för lång text!!!

Vi brukar spruta runt 12 dagar varje gång. Den här gången blev det 11. Kör maxdos från första sprutden, menopur 450.
    Hoppas det är vår tur nu. <3
  • Regnbågsdröm

Tack för alla lyckönskningar. Ni är himla fina!
    Rekord antal ägg blev det vid ÄP idag. 12 stycken! Vi är oerhört glada över det. Vet ju inte hur många mogna, då vi haft få tidigare. Men passar på att vara glada idag, så får vi se sen! Seger idag! Får veta befruktning klockan 15-16 imorgon.
    Kram till alla!

• Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-09-21 13:06:06 följande:
    Men åhh vilka härliga nyheter!! Toppenbra ju! Ja men precis njut av resultatet nu! Imorgon är imorgon men klart äggen ska vara fina då :) Blir det insättning på fredag eller vill de odla vidare om det ser bra ut?

Lycka till nu! Stor kram
    Tack!
    Vi vet inte det än. Fick ingen tid. Däremot hoppas vi verkligen på dag 2, då vi aldrig haft embryon som klarat sig längre än så. Så är rädd att de får för sig att exprimentera. Men hoppas inte det. Hoppas på dag 2. Men ja, får se först hur många befruktade det blir. Jag räknar aldrig med någonting, kan bara hoppas. Vi vet ju själva att det slutat innan insättning en gång för oss, så vågar inte ta något för givet. Kram!
Svar på tråden IVF med start i september 2016