• Regnbågsdröm

IVF med start i september 2016

Kezza skrev 2016-09-23 14:43:11 följande:
    Grattis, vad roligt! ?

Jag håller tummarna för att det blir ett litet sommarbarn! ????
    Tack snälla <3
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-23 14:45:04 följande:
    Åh härligt! Toppen att en kämpar på!
    Tack <3

När fick ni TD? Vi fick 7/10
  • Regnbågsdröm
    avin78 skrev 2016-09-23 16:46:26 följande:

Jag hade bara ett ägg idag och fick högre dos.
    Jag är undrar hur mycket kan hjälpa den nya dos till tisdag??
    Jag hade 4 ägg andra gånger ,

Det kan hjälpa jättemycket. Vårt första försök höjde de dosen två gånger. Hade få och jättesmå blåsor första ultraljudet. Sen drog det iväg. Så det behöver inte alls ta många dagar! Jag håller tummarna för er!
    Men konstigt att de inte har bättre koll på vilken dos du behöver? Ni har väl gjort försök innan? Är det på annan klinik eller samma?
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-23 16:53:34 följande:
    Oh! Då är ni före oss. Vi fick 8/10. Jag har aldrig testat före TD men nu börjar jag undra om jag kanske ska... Min man fyller år 3/10.
    Knepigt det där. Ni borde ju fått före oss
    Vi har aldrig heller tänkt testa innan TD. Men aldrig riktigt kommit så långt. Börjat blöda på RD 11 båda gångerna. Så då har vi testat då bara för att få det bekräftat.

Gå över mannens födelsedag. Det skulle nog vi ha gjort. Det vore ju jättehemskt om ni misslyckas och får veta det då. Lyckas ni däremot är det ju en fantastisk present, men samtidigt kan han ju lika gärna få den i efterskott
  • Regnbågsdröm
    Tatami skrev 2016-09-23 18:20:55 följande:
    Jaaa! Jag blev så orolig när jag läste ditt första inlägg men så såg jag detta :) Jag höll tummarna på riktigt en gång på em igår, så jag har tänkt på er! Ska fortsätta med det lite till :)
    Men åh, hur fin är inte du då! Tack så jättemycket! Fortsätt hålla de där tummarna. Det behövs nog. Så mitt lilla embryo får extra kraft Vi sätter vårt hopp till den nu!
  • Regnbågsdröm
    avin78 skrev 2016-09-23 20:11:30 följande:
    Samma klinik,rmc malmö
    Och faktiskt idag hela undersökning ( ultrajud) tog 5 minuter, jag hade koll på klockan,
    Läkaren kollat inte noggrant,
    Jag fick inte bra möte hos henne, och mina tår kom ner direkt ,
    Det var hemskt ,
    Fast jag tror de kollar. Det tar inte mer en fem minuter. Särskilt inte om det bara fanns en äggblåsa att mäta.
    Jag förstår att du är ledsen, men förhoppningsvis växer de till sig och du bildar också fler blåsor. Jag tror på er! Stor kram!
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-24 11:58:31 följande:

Det kommer säkert ändra sig men hittills har den här ruvningen gått smärtfritt. Är väldigt lugn och känner mig harmonisk. Skönt!

Är ju dock bara på RD 3 än så länge, men ändå.

Fint att höra. Hur brukar du känna?

Jag känner mig också lugn. Fattar nog inte ens att jag ruvar än. En dag efter dig, så rd2 idag. <3
  • Regnbågsdröm
    avin78 skrev 2016-09-24 00:05:22 följande:
    Önskar plus till dig och alla andra ??<3
    Tack snälla! <3 Och detsamma!
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-24 12:21:18 följande:
    Skönt!
    Jag brukar känna mig pressad, ungefär som att jag är instängd i ett hörn och något pressar mig. Flummigt, men ungefär så.
    Nu känner jag mig bara harmonisk och glad. Jag hoppas det håller i sig.

Lyssnar du på IVF podden förresten? Jag tycker att den är toppen. Det är en läkare från min klinik som gör det. Finns många avsnitt att välja mellan.
    Fint att höra. Jag har nog alltid känt mig rätt harmonisk under ruvningen. Fram till jag vet att blödningen kan komma. De här dagarna i början kan det ju liksom ändå inte hända så mycket, oavsett hur det går sen.

Ja. Jag har lyssnat några avsnitt. Tyvärr har jag mest blivit förbannad av den. Den är extremt heteroinriktad. De få gånger de nämnt homosexuella så har de sagt det ungefär som att "då kan de göra insemination". Sen hade de ett regnbågsinslag en gång, men det var också helt snevridet. Har mailat dem typ två gånger när jag blivit sur Haha! De var med i Nyhetsmorgon en gång också. Och det tog alla pris.
    En gång svarade dem och då ville de typ att jag skulle berätta och ville väl att jag skulle vara med i programmet. Men nej. Inte mitt under processen. Men lyckas man någon gång så skulle jag gärna berätta hur verkligheten egentligen ser ut
Svar på tråden IVF med start i september 2016