• Filli89

IVF med start i september 2016

hope88 skrev 2016-11-04 10:54:59 följande:
    Åhh vad glad jag blir!! Vart tårögd här haha alla hormoner!! Gu så underbart!! Hoppas nu den lille gror in sig ordentligt! Klart det är sant, njuut <3

Vilken rolig överraskning för din partner! :)

Lycka till!
    Hahaha trodde ja va ensam om de. Kan se en film o något lag vinner nått sport o ja ba
    Börjar böla "åååh vad fiiint" hahah super mobbad. Sen tänker ja för mig själv o undrar vf ja gråter. Greys anatomy går inte ens att se.
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-11-07 21:03:44 följande:

Åh herregud! Total chock!

Genomgått 5 IVF och 4 FET (och ett MF) och plötsligt plussar jag!!

Omg Vaaaad glad ja blir, tårögd känslig brud här full av hormoner som bara gråter för allt.

Fan va kul alltså. Åååh.. Grattis grattis. Du förtjänar verkligen <3
  • Filli89
    shrigley skrev 2016-11-08 10:24:31 följande:

Mår så dåligt, illamåendet från hell har slagit till sen igår morse. Har inte kräkts än men är bra nära, är ständigt på toaletten. Mår PYTON! Har köpt åksjukearmband o hoppas de ska hjälpa, finns nåt annat man kan göra??

Hej du, skrev till dig på andra tråden men Du kanske missa hehe, mår oxå väldigt dåligt spyr flera gånger per dag och kan inte behålla något jag ätit. Förra gången fick jag lergigan Comp utskrivet av läkaren på klinken vid första ul, om du har ett tag tills dess kan Du säkert ringa och be om recept. Jag tyckte den funkade bra, jag personligen har den hemma men vill helst köra naturligt denna gång utan mediciner. Vi både fick ju tillbaka två så kanske är illamåendet starkare om båda har fäst. Hoppas hoppas!
  • Filli89
    typjag skrev 2016-11-12 18:44:55 följande:

Startat tråden "BF vår/sommar 2017 efter IVF" där vi som plussat kan följas åt! Känner mig inte helt hemma i grupper där folk blivit spontant gravida

Hej du, finns ju redan ett tråd som en här från gruppen gjort. Vi som plussat efter ivf 2016 lr nått heteren under kategorin äntligen gravid.
  • Filli89
    Irdis skrev 2016-12-04 14:42:18 följande:

Hej! Skönt att hitta ett forum med andra som håller på med/ska börja/har gjort IVF:)! Första gången för oss - fick återinsatt förra söndagen (27 nov) - hoppas på det bästa, men har haft skarpa smärtor då och då efteråt och nu har jag som en mensvärk o blöder lite... dessutom "känner" jag mig inte gravid ... Men som sagt det visar dig på lördag. Some kunde frysa 3 ägg - vet ni om det betyder att om det blir ett nästa försök att dom använder ett av dom eller ska man ta sprutor/göra ägguttag igen?

Hej. Man tar alltid frysta ägg först, men vad gäller privat får man nog göra hur man vill, färskt är ju dyrare dock. Men landstingets försök tar man alltid frysta.
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-12-11 15:11:39 följande:
    Vi har bara gjort privat, men har de funnits i frysen så har de alltid tagit dem först.
    Vilket jag tycker är bra, onödigt att utsätta kroppen för mediciner och ÄP när det inte behövs.

Håller tummarna för er alla!
    Jo så klart det är ju det optimala men som privat kund får man ju välja själv om man vill göra om allt o betala igen vilket inte låter så smart ekonomiskt men Man har val vilket man inte har om man får försöken finansierat menade så.
  • Filli89
    Sjuttiosjuan skrev 2016-12-12 16:37:25 följande:
    Det var dom som nekade oss..
    St Göran då?
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-12-12 16:32:34 följande:
    Det beror nog på. Vi har alltid köpt 3-pack och då får man inte välja.
    Aah kanske de vet Ey, känns som man borde få bestämma själv om man ändå betalar om allt men men. Annars då hur går det för dig?
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-12-13 16:39:49 följande:
    Ja, men det kanske går om man ber om det. Jag har varit så glad när det funnits i frysen. Vill inte göra ÄP mer än nödvändigt då jag mår så dåligt av det.

Jo, det går framåt! NIPT på måndag, känns som ett besked som vi vill ha för att sedan gå ut med graviditeten. Mår väldigt bra, förutom enorm trötthet.

Hur går det för dig?
    Äre sant, hur tidigt kan man ha nipt egentligen? Vilken vecka är du i? Är i v13 idag.
  • Filli89
    Sjöblomman skrev 2016-12-14 11:27:04 följande:
    NIPT kan göras från 9 fullgångna veckor. Jag gör på 10+2.
    Jaha okej då förstår jag. Men man ser inte kön då lr hur för gör man i v14 tror jag någon av tjejerna l andra gruppen såg. Hoppas det går bra hursomhelst.
Svar på tråden IVF med start i september 2016