IVF med start i september 2016
Hej, vi ska göra ivf i september och har barn sedan tidigare (som båda kom till via ivf). Finns det plats för mig i tråden eller är det för de som försöker få första barnet?
Hej, vi ska göra ivf i september och har barn sedan tidigare (som båda kom till via ivf). Finns det plats för mig i tråden eller är det för de som försöker få första barnet?
Hej tjejer. Idag var jag på kontroll. 7 ägg på ena och 4 på den andra precis som sist verkar det som. ja har äp på måndag sen vet de inte om de ska Odla 2,3,5 dagar så insättning vet jah inte, läkaren var även snäll o skrev ut trombyl åt mig så blev glad för det faktist för Hon sa finns inget bevisat men att de inte skadar att testa. Hur går det för alla andra är det någon mer som påbörjat de hela lr är de flesta i september?
Härligt att de snart är ÄP, även om det inte är så trevligt direkt. Det är ju mest skönt när det är över och man kan börja hoppas!
Bestämmer de odlingen på måndag? Har de möjlighet till insättning även på helgen? Det har de på min klinik, vilket jag tycker känns tryggt.
Startar med spray 24/8 och blodprov 7/9. Så mitt ÄP blir troligen runt 20/9.
Spännande! Varför vill du ha trombyl?
Jag kör oxå äggplock på måndag (vårt första försök). På onsdag igen kommer vi tillbaka för insättning av ett två dagars. Lycka till för er :) vad ska du ha trombyl till?
Vilken klink går du på? Från vilken dag ska du börja med Trombol? Håller tummarna att det hjälper med Trombol.
Gör ÄP jätteont?
Tack för svaret. Jag går också på st: Görans men fundera på att byta klink till Falun för att få vara med i intralipidstudien för att ev. minska risken för missfall. Men ska till st: Göran på fredag för att diskutera hur vi ska gå vidare. Har bara gjort ett äggplock och blev gravid, slutade i missfall (tredje missfallet i rad). Har 5 blastocyster i frysen men vill inte använda de om jag inte får någon mer medicin än progesteron. Börjar bli nervös nu inför fredag, om de vill ge typ trombyl eller Fragmin så kör vi. Då blir det FET redan om två veckor. Har räknat med slutet av september men chansen finns att jag ruvar snart igen :)
Herregud värsta dramat här. Skulle tagit ovitrielle 20:30 så bad mannen hämta den till mig på jobbet. Ja tror hela tiden att han hämtat allt o att ja har d i väskan. När de är dags att ta sprutan så finns inte nålen, jobbar 40 minuter från mitt hem och var mitt i arbetspasset. Maken hämtar den med bil o ja tar den 45 minuter senare o de känns som halva innehållet inte kom med. Hemskt får se hur detta går lr om de blir plock överhuvudtaget på måndag.
Men oj! Så du tog inte sprutan på utsatt tid? Jag vill inte skrämma dig nu, men det är väldigt väldigt viktigt med tiden. Det är för att äggen ska vara mogna när de plockar dem. Du måste kontakta kliniken. Har du inget journr?