• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Tiiffany
    Filli89 skrev 2016-08-28 18:54:22 följande:
    Konstigt min nära vän gjorde där. Och av någon anledning bestämde de att långtidsodla hennes ända embryo, och då sa de att om den skulle dö så skulle hon få helt nytt färsk försök, hon blev Ju gravid men ändå känns jätte konstigt, orättvist och skumt om det skulle vara olika för olika personer.
    Ja verkligen orättvist. Det lär väl visa sig hur det ligger till nästa vecka när jag ska på mitt första besök
  • Filli89
    loppi skrev 2016-08-29 10:22:14 följande:

Känner mig också ogravid. Man får ju så mycket symptom ändå av allt man stoppar i sig.

Är det någon som testar baby aspirin, 75mg, för ökat blodflöde till livmodern? Jag gjorde det den här gången. 

Ja verkligen . Nu är jag inne i panik dagarna då allt som rinner känns som mens. Vågar inte gå på toa o kolla haha men å andra sidan de blir som de blir.

Har aldrig hört talas om baby aspirin. Har du fått de av läkaren lr? Tar lutinus och trombyl o de är blodförtunnande.
  • loppi
    Filli89 skrev 2016-08-29 11:23:51 följande:
    Ja verkligen . Nu är jag inne i panik dagarna då allt som rinner känns som mens. Vågar inte gå på toa o kolla haha men å andra sidan de blir som de blir.

Har aldrig hört talas om baby aspirin. Har du fått de av läkaren lr? Tar lutinus och trombyl o de är blodförtunnande.
    Jag tar:
    Prednisolone 10mg, Utrogestan 600mg (progesteron ampuller), Clexane 40 mg som är blodförtunnande.

Nej, jag läste om baby aspirin, började ta det, kollade med min sjuksköterska och hon sa ta det absolut, men på morgonen om du tar Clexane på kvällen. I England köper man det receptfritt på boots.
  • Tatami
    Filli89 skrev 2016-08-29 11:23:51 följande:

Hoppas hoppas att mensen uteblir! Håller verkligen tummarna för dig :)

Själv gjorde jag ett test imorse för att utesluta att ägglossningssprutan skulle ge utslag. Det blev negativt, möjligen med ett litet spökstreck. Så nu vet jag att om jag får ett starkare streck senare så är det för att jag är gravid :)
  • Filli89
    loppi skrev 2016-08-29 11:42:08 följande:

Jag tar:

Prednisolone 10mg, Utrogestan 600mg (progesteron ampuller), Clexane 40 mg som är blodförtunnande.

Nej, jag läste om baby aspirin, började ta det, kollade med min sjuksköterska och hon sa ta det absolut, men på morgonen om du tar Clexane på kvällen. I England köper man det receptfritt på boots.

Aha okee du gör alltså allt utomlands därav medicinerna. Fick clexane oxå utomlands. Finns de i Sverige då? Baby aspirin alltså?
  • Filli89
    Tatami skrev 2016-08-29 12:02:14 följande:

Hoppas hoppas att mensen uteblir! Håller verkligen tummarna för dig :)

Själv gjorde jag ett test imorse för att utesluta att ägglossningssprutan skulle ge utslag. Det blev negativt, möjligen med ett litet spökstreck. Så nu vet jag att om jag får ett starkare streck senare så är det för att jag är gravid :)

Känns rätt så kört precis som mensen är på g in. Idag är dag 14 efter äp så väntar att den kommer idag. Hoppas Du får ditt efterlängtade pluss.
  • loppi
    Filli89 skrev 2016-08-29 12:30:59 följande:
    Aha okee du gör alltså allt utomlands därav medicinerna. Fick clexane oxå utomlands. Finns de i Sverige då? Baby aspirin alltså?
    Inte en susning! Jag har bott utomlands +10 år, så jag gör det hemma, eftersom jag bor här :). 
  • Filli89
    loppi skrev 2016-08-29 12:40:23 följande:

Inte en susning! Jag har bott utomlands +10 år, så jag gör det hemma, eftersom jag bor här :). 

Aha okee lycka till. Ruvar du nu lr och isf vilken dag är du på?
  • loppi
    Filli89 skrev 2016-08-29 13:12:40 följande:
    Aha okee lycka till. Ruvar du nu lr och isf vilken dag är du på?
    Inte lätt att veta. Gjorde plocket den 24e och insättning den 26e .. så jag antar att jag är på dag 4.  
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-29 09:13:53 följande:
    Jadu, det kan man verkligen fråga sig. Men de har sagt förut att det beror lite på hur de har tid sen för äggplock och så. Förra försöket började jag spruta typ tre dagar efter blödningen. Den här gången är det längre. Har varit lite olika, men mellan 2,5 till 3,5 vecka. Beror som sagt på köerna. De matchar ju in mig en vecka då de har tid.
    Ah! Då förstår jag. Jag tänkte att det måste finnas en anledning.
    Jag styrs ju av blodprovet, så det blir lite annorlunda.
Svar på tråden IVF med start i september 2016