IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
@loppi - Spännande! Lycka till!
Ringde tillbaka till kliniken och de ordnade ett UL innan nästa helg! Så nu borde det lösa sig och jag slipper ägglossning på fel dag
Hej igen,
Gick till den äldre tråden för att hitta ER.
Insättning imorgon, har 3 st tre-dagars och min engelska klinik vill sätta in alla. Vet dock mer än väl att det kanske inte är 3 imorgon.
Fick 5 ägg i senaste plocket, som genomfördes med riktigt mycket bedövning att jag somnade och drömde. Åkte sedan i vanlig ordning själv till jobbet (genom helt london i tunnelbanan)och jobbade resten av dagen, vilket kanske inte var skitsmart såhär i efterhand.
Känns scary! Har aldrig haft 3 ägg tillgodo innan. Slutade helt med gluten, för 2 månader sedan, då jag fick höra om en tjej som det funkade för. Oavsett hur det går imorgon kommer jag att fortsätta med det. Ett kvar på 3-packet och sedan vet jag inte om vi går på donations ägg eller adoption.
Loppi,
3-e IVF försöket, 40 år, gift, bor i London
Tack för svar! Anar dock att vi pratar om olika värden. FSH ska väl mäta äggreserven om jag inte är helt ute och cyklar. Tänkte att man nog mäter den när man gör utredning inför IVF.
Jag har haft problem med mitt FSH värde och har medicinerats med levaxin i lite mer än ett år nu. Mina värden låg från början på någonstans mellan 5-7 vilket i sig inte är dåligt men har man en önskan om att bli gravid ska man helst ligga under 2.0. Det kan enligt mina läkare ta lite tid att hitta rätt dos för att stabilisera sina värden men idag ligger jag bra och efter senaste provet för någon vecka sedan ligger jag stabilt på 1,4 - en bra siffra för fertiliteten alltså :) råder dock lite blandade uppfattningar on huruvida FSH värdet verkligen påverkar fertiliteten i stort. Som jag fått förklarat för mig gör höga värden dig inte infertil men dom är inte optimala för att lyckas åstadkomma en graviditet. Så var på dina läkare och kolla värdena med jämna mellanrum! När man väl kommit så långt som till IVF vill man ju såklart att oddsen för att lyckas ska vara så höga som möjligt!
Hur har det gått för er som hade äggplock tidigare i veckan? Nån återföring än? Jag är på RD3 och antar att embryot ska fästa mån gång typ snart. Annars känner jag mig rätt lugn, konstigt nog. Väldigt skönt att inte ha så ont längre, även om jag haft mensvärk typ sen de satte in embryot.
[quote=76917577][quote-nick]39latina skrev 2016-08-27 09:12:39 följande:[/quote-nick]Gick inte jättebra.
ÄP i måndags och de skulle sätta in på onsdagen. De skulle ringa vid 10 på ons om det inte blivit något, så var spänd som en fjäder hela ons fm. De ringde inte så glada i hågen åkte vi till kliniken efter lunch.
Plockat 5 ägg, 3 mogna och befruktade och 2 embryo. 1 hade slutat dela sig på morgonen. Satt redo i den stora stolen och läkaren satte in katetern och sa att hon var färdig för det fina embryot, men embryologen var tyst och inget hände. Visade sig att det andra embryot också slutat dela sig .
Bästa läkaren hade vi som tog hand om oss, pratade och informerade. Hon sa att jag satt ju där och vi kunde sätta in. Det var en minimal chans att det var ett långsamt embryo. Högst 1 % chans, men om vi slänger så blir det 0 %.
Så nu är jag 1 % gravid, iaf fram till mens [/
Så tråkigt, beklagar verkligen :( finns inga ord!!
Nu har min mens kommit. Börjar med sprutor på måndag. Skönt att vara igång efter 5 månader paus. Men väldigt orolig o rädd att det inte skall gå, men som sagt hoppet är det sista som sviker en...
Vårat sista försök på 3-pack