• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Regnbågsdröm
    avin78 skrev 2016-08-31 23:12:00 följande:

Alla tre ggr synarel på en gång,

Men föreigår ringe jag och frågade, det är jätte konstig att gg/dygn om spray, men hån sa ingen om timmarna mellan,

Förstår inte riktigt vad du menar. Men det låter minst sagt konstigt att du skulle ta sprayen tre gånger precis samtidigt, så
    Att säga.
  • Ivfangie

Hejhej!
    Jag har en fundering, från att man börjar med första sprutan när brukar man göra äggplock? är det ca 10-11 dagar efter?

• Lee***

[quote=76931284][quote-nick]Filli89 skrev 2016-08-31 22:12:01 följande:[/quote-nick]Hej tjejer mens idag och negativt test som förväntat. Ja börjar tro att detta inte kommer gå vägen för oss nånsin. Är så ledsen just nu vill Ba dööö!!!! Livet känns så hopplöst och man känner sig så misslyckad gång på gång att Man inte kan ge de ens kropp är gjord för när alla runt omkring en blir med barn bara man tittar på de så kan maj inte ens lyckas trots stt Man får allt klart!

Aja de bara acceptera läget ursäkta mitt gnäll är bara så nere.[/

Jag beklagar verkligen, så ledsen för din skull. Livet är så tufft o orättvist. Vi är starka kvinnor som orkar med detta.

Ta hand om dig så gått det går, får du stöd från din sambo?

• Lee***

[quote=76931967][quote-nick]Ivfangie skrev 2016-09-01 08:24:00 följande:[/quote-nick]Hejhej!

Jag har en fundering, från att man börjar med första sprutan när brukar man göra äggplock? är det ca 10-11 dagar efter?

[/

Det varierar jag brukar ha äggplock 12 dagar efter första sprutan. Började i måndags o kommer antagligen plocka nästa fredag

• Ivfangie
    Lee*** skrev 2016-09-01 08:46:48 följande:

[quote=76931967][quote-nick]Ivfangie skrev 2016-09-01 08:24:00 följande:[/quote-nick]Hejhej!

[/

Det varierar jag brukar ha äggplock 12 dagar efter första sprutan. Började i måndags o kommer antagligen plocka nästa fredag

Okej tack för svar :) lycka till hoppas allt går fint :)
  • Lee***

[quote=76932039][quote-nick]Ivfangie skrev2016-09-01 08:52:18 följande:[/quote-nick]Okej tack för svar :) lycka till hoppas allt går fint :)[/

Tack, det hoppas jag med. Tredje äggplocket för mig, hoppas verkligen att det blir det sista

• Emmis84

Hej!Glad

Nu är det äntligen min tur att få börja min behandling. Glad 
    Har fått två nej samt att RMC inte hade någon möjlighet att ta emot under sommaren. 

Nu har det dock dykt upp frågor och funderingar igen..

Någon mer än jag som lider av PCOS? och som ska/har börjat med det korta protokollet? 

Jag har börjat bli nervös över att bli överstimulerad av Gonal-f. Jag ska börja spruta mig  imorgon fredag med 125 IU i 5 dagar. Enligt FASS så kan hyperstimulering förkomma upp till 1 av 10 personer. 
    Jag blev överstimulerad av pergotime och fick cystor som sprack i magen. Därav rädslan över att bli överstimulerad...

Någon som har fått några biverkningar? Jag har tänkt jobba på som vanligt (undersköterska). Hur planerar ni andra? 

• Tatami
    Filli89 skrev 2016-08-31 22:12:01 följande:

Hej tjejer mens idag och negativt test som förväntat. Ja börjar tro att detta inte kommer gå vägen för oss nånsin. Är så ledsen just nu vill Ba dööö!!!! Livet känns så hopplöst och man känner sig så misslyckad gång på gång att Man inte kan ge de ens kropp är gjord för när alla runt omkring en blir med barn bara man tittar på de så kan maj inte ens lyckas trots stt Man får allt klart!

Aja de bara acceptera läget ursäkta mitt gnäll är bara så nere.

Åh Filli89 :( <3 Fan alltså, jag skulle vilja skriva nåt tröstande men det är ju så sjukt svårt när jag vet hur känslorna är när man vill ha barn. Gnäll på! Ventilera så mkt du vill. Jag är så ledsen att det inte tog sig för dig, jag hoppades så himla mkt. KRAM!
  • Tatami

Nu ska jag sprida lite glädje och hopp i tråden. Jag plussade idag, ca 1-2 dagar innan bim! Så otroligt glad, vet inte om jag fattat det än riktigt :D

Jag gjorde ivf, korta protokollet, har måttligt förhöjt prolaktinvärde, läkarna avbröt mitt första försök därför, jag fick då en cysta/follikel som låg kvar i flera cykler men till slut fick jag börja igen när den var borta. På andra ultraljudet såg de 5 äggblåsor och 3 små. På äggplocket togs det ut 6 ägg. 3 befruktades men bara ett ville dela sig som det skulle. Det fick jag tillbaka. Jag är 41 år och hade massa odds emot mig, men det gick ändå. Det är verkligen så att det bara behövs ett bra ägg :)

Nu börjar nästa period av väntan, risken för missfall är ju tyvärr väldigt hög, speciellt såhär i början. Men nu ska jag vara glad ett tag!

• Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-31 23:14:08 följande:
    Förstår inte riktigt vad du menar. Men det låter minst sagt konstigt att du skulle ta sprayen tre gånger precis samtidigt, så
    Att säga.
    Håller med! Det borde vara två puffar tre gånger om dagen i så fall...
Svar på tråden IVF med start i september 2016