• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Regnbågsdröm

Igår kom min blödning efter 11 dagar med spray. Så nu är man nedreglerad. Börjar känna av deppigheten också. Drygt två veckor kvar innan jag börjar med sprutorna, drygt som satan. Nästan tur att man vet att synarelasymptomen går över då, annars hade man ju blivit galen...

Hoppas alla mår okej här <3

• Tatami
    39latina skrev 2016-08-27 09:12:39 följande:

Gick inte jättebra.

ÄP i måndags och de skulle sätta in på onsdagen. De skulle ringa vid 10 på ons om det inte blivit något, så var spänd som en fjäder hela ons fm. De ringde inte så glada i hågen åkte vi till kliniken efter lunch.

Plockat 5 ägg, 3 mogna och befruktade och 2 embryo. 1 hade slutat dela sig på morgonen. Satt redo i den stora stolen och läkaren satte in katetern och sa att hon var färdig för det fina embryot, men embryologen var tyst och inget hände. Visade sig att det andra embryot också slutat dela sig . 

Bästa läkaren hade vi som tog hand om oss, pratade och informerade. Hon sa att jag satt ju där och vi kunde sätta in. Det var en minimal chans att det var ett långsamt embryo. Högst 1 % chans, men om vi slänger så blir det 0 %.

Så nu är jag 1 % gravid, iaf fram till mens

Men ååhh! Det där kunde likagärna hänt mig, så kan tänka mig hur jobbigt det känns :( Men som du säger, 1% är bättre än 0%, och mentalt kanske det är skönt med en lugnare period med en liten gnutta hopp efter all jobbig behandling? Skickar styrkekramar så här över nätet <3
  • Jazzgirl76
    Gick inte jättebra.

ÄP i måndags och de skulle sätta in på onsdagen. De skulle ringa vid 10 på ons om det inte blivit något, så var spänd som en fjäder hela ons fm. De ringde inte så glada i hågen åkte vi till kliniken efter lunch.

Plockat 5 ägg, 3 mogna och befruktade och 2 embryo. 1 hade slutat dela sig på morgonen. Satt redo i den stora stolen och läkaren satte in katetern och sa att hon var färdig för det fina embryot, men embryologen var tyst och inget hände. Visade sig att det andra embryot också slutat dela sig Rynkar på näsan

Bästa läkaren hade vi som tog hand om oss, pratade och informerade. Hon sa att jag satt ju där och vi kunde sätta in. Det var en minimal chans att det var ett långsamt embryo. Högst 1 % chans, men om vi slänger så blir det 0 %.

Å vad ledsen jag blir för er skull! Men kan förstå att man i det läget gör allt. Jag skulle också valt att få insättning - det kan ju faktiskt vara ett mirakelembryo! Oavsett så hade det ju räknats som ett försök antar jag, i alla fall så är det plocket som räknar på min klinik. Håller tummarna stenhårt för er och önskar lycka till!! Kram
  • Sjöblomman
    Gick inte jättebra.

Plockat 5 ägg, 3 mogna och befruktade och 2 embryo. 1 hade slutat dela sig på morgonen. Satt redo i den stora stolen och läkaren satte in katetern och sa att hon var färdig för det fina embryot, men embryologen var tyst och inget hände. Visade sig att det andra embryot också slutat dela sig Rynkar på näsan

KRAM
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-27 10:07:19 följande:

Igår kom min blödning efter 11 dagar med spray. Så nu är man nedreglerad. Börjar känna av deppigheten också. Drygt två veckor kvar innan jag börjar med sprutorna, drygt som satan. Nästan tur att man vet att synarelasymptomen går över då, annars hade man ju blivit galen...

Hoppas alla mår okej här <3

Bra att det går framåt!

Själv är jag världens monster, reagerar på en sekund och blir typ helt tokig. Alltså de här humörsvängningar är bara för mycket.
    Sen den konstanta huvudvärken på det, nej det är inte roligt alls det här.
    Längtar till ruvartiden.
  • Filli89
    Jazzgirl76 skrev 2016-08-27 13:17:23 följande:

Å vad ledsen jag blir för er skull! Men kan förstå att man i det läget gör allt. Jag skulle också valt att få insättning - det kan ju faktiskt vara ett mirakelembryo! Oavsett så hade det ju räknats som ett försök antar jag, i alla fall så är det plocket som räknar på min klinik. Håller tummarna stenhårt för er och önskar lycka till!! Kram

Är inte varje insättning ett försök?
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-08-27 15:05:58 följande:
    Bra att det går framåt!

Själv är jag världens monster, reagerar på en sekund och blir typ helt tokig. Alltså de här humörsvängningar är bara för mycket.
    Sen den konstanta huvudvärken på det, nej det är inte roligt alls det här.
    Längtar till ruvartiden.
    Håller med dig. Det är ett helvete med synarela. Jag är typ också ett monster. Reagerar också på allt. Men när man lugnat sig lite så tycker jag också att det känns skönt att inse att det är just synarelan det beror på... Men får lite panik när jag inser hur lång spraytid jag har kvar..

Kram till dig!
  • Regnbågsdröm
    Filli89 skrev 2016-08-27 16:07:56 följande:
    Är inte varje insättning ett försök?
    Olika på olika kliniker. På RMC i Malmö till exempel gills ett plock som ett försök. Oavsett om det blir insättning eller inte.
  • Filli89
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-27 16:09:49 följande:

Olika på olika kliniker. På RMC i Malmö till exempel gills ett plock som ett försök. Oavsett om det blir insättning eller inte.

Jaha okee. Vad konstigt och orättvist att det ska vara så olika. I Sthlm räknas varje insättning som Ett försök. Iaf st Göran och Huddinge.
  • Regnbågsdröm
    Filli89 skrev 2016-08-27 16:18:53 följande:
    Jaha okee. Vad konstigt och orättvist att det ska vara så olika. I Sthlm räknas varje insättning som Ett försök. Iaf st Göran och Huddinge.
    Ja, det är sjukt orättvist. Har tänkt på det många gånger. Särskilt eftersom vårt första försök slutade innan insättning.
Svar på tråden IVF med start i september 2016