IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Jag är på RD 4, en vecka sedan ägget befruktades. Har mest känt massa biverkningar från progesteronet hittills (mensvärk, ont i brösten, trött, fett hår etc), känt mig nyfiken och otålig men ändå lugn på nåt konstigt sätt. Så under dagen idag har jag känt en annan sorts "värk" eller "förnimmelser" drån livmoderområdet, långt ner vid blygdbenet. Kommer och går. Kollade upp vad som skulle hända med embryot idag och det verkar som det ska implantera sig! Vet att vissa kan känna av det, jag verkar ju också vara känslig (kände ju till och med av insättningen) så nu vet jag inte vad jag ska tro. Vill inte hoppas i onödan men det känns lite häftigt.
Hur går det för dig?
Jag har känt när det "fäste" den gången jah fick en tre dagars på rd3 vilket är 6 dagar för embryot. Hade sån mensvärk så jag tror verkligen att vissa känner det, och då var jag visst gravid.
Denna gång vet jag tyvär inte vad som är vad! Känner av mensvärk då o då mest i ryggen, o lite illamående. Men allt kan ju vara för proggisarna. De gångerna de de varit negativt har jag börjat blöda dag 14 efter äp o de är över imorn så vi får se.
Angående blödningen som du fick. Jag fick det på dag 9. En liten, liten blödning och det var nid som jag trodde var mensen då.
Spännande det du skriver! Igår på rd 3 så hade jag väldigt mkt värk faktiskt och inatt. Sen idag ändrade den karaktär lite. Nu på kvällen har det lugnat ner sig betydligt. Visst är det jobbigt att allt man känner kan vara biverkningar av progesteron?! Jag håller tummarna för dig och att det inte blir nån mens utan istället ett plus :D Själv håller jag tummarna att det inte är en supertidig mens på g, får väl se imorgon.
Jaa, Man vet aldrig var känningarna kommer ifrån. Jag känner mig ogravid iaf Mina bröst ömmar ingenting. Vi fick 8 embryon och av de blev 7 blastisar så de känns lite som en tröst om detta inte funkar. Men vill helst slippa det. Lycka till du med. Tycker det borde vara vår tur nu men men.
Hej alla. Hoppar in lite här emellan. Jag och min sambo har försökt 1 år med letrozol men utan sesultat. Den 23e augusti bestämdes de att vi ska till Huddinge o göra ivf, kort period. Känns läskigt men ändå skönt att komma igång. Jag har pcos och höga halter av något visst hormoner så vi
Jag får åka upp i lämna ägg på sedan avvakta med insättning till nästa cyckel pga risken för överstimulering. Så sitter nu och väntar på att få remiss av karolinska för blodprov igen o sen ska sprutorna börja tas. Jag bor på Gotland så jag får pendla till fastlandet under ingreppen då vi ej har den utrustningen här. Fler som är från ön kanske..?
Tack för allt ert stöd och fina kommentarer!
Fortsätter följa spray, sprutor och ruvning!
Jag hoppas jag är med på banan igen i början på oktober om mensen behagar hålla sig någorlunda regelbunden.
Tack för allt ert stöd och fina kommentarer!
Fortsätter följa spray, sprutor och ruvning!
Jag hoppas jag är med på banan igen i början på oktober om mensen behagar hålla sig någorlunda regelbunden.
Hej alla. Hoppar in lite här emellan. Jag och min sambo har försökt 1 år med letrozol men utan sesultat. Den 23e augusti bestämdes de att vi ska till Huddinge o göra ivf, kort period. Känns läskigt men ändå skönt att komma igång. Jag har pcos och höga halter av något visst hormoner så vi
Jag får åka upp i lämna ägg på sedan avvakta med insättning till nästa cyckel pga risken för överstimulering. Så sitter nu och väntar på att få remiss av karolinska för blodprov igen o sen ska sprutorna börja tas. Jag bor på Gotland så jag får pendla till fastlandet under ingreppen då vi ej har den utrustningen här. Fler som är från ön kanske..?
Min kollega gör i Huddinge och varje insättning är inte ett försök. Äggplocken räknar dem som försök
Jaha okee. Vad konstigt och orättvist att det ska vara så olika. I Sthlm räknas varje insättning som Ett försök. Iaf st Göran och Huddinge.
jag hoppar in i denna tråden.
förhoppningvis kommer vi börja med sprutorna vid nästa mens i sep & vi längtar såååå efter barn!
jag vill gärna komma i kontakt med fler par som ska göra IVF i sep 2016.