• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • loppi
    Regnbågsdröm skrev 2016-08-27 17:31:27 följande:
    Ja, det är sjukt orättvist. Har tänkt på det många gånger. Särskilt eftersom vårt första försök slutade innan insättning.
    I London kör dem en annan taktik, man får böta £400 om man avryter ett försök! Vilket vi fick göra en gång, då maken blev inlagd på sjukhus & fick opereras mitt i allt. Jag var så bitter... och arg!
  • Regnbågsdröm
    loppi skrev 2016-08-27 18:14:14 följande:
    I London kör dem en annan taktik, man får böta £400 om man avryter ett försök! Vilket vi fick göra en gång, då maken blev inlagd på sjukhus & fick opereras mitt i allt. Jag var så bitter... och arg!
    Herregud alltså.. Det låter inte klokt!

Nej, nu ska vi ha hundra procent lycka i den här gruppen!
  • Tatami
    Filli89 skrev 2016-08-27 19:03:25 följande:

Hur går det för de som ruvar i gruppen?

Jag är på RD 4, en vecka sedan ägget befruktades. Har mest känt massa biverkningar från progesteronet hittills (mensvärk, ont i brösten, trött, fett hår etc), känt mig nyfiken och otålig men ändå lugn på nåt konstigt sätt. Så under dagen idag har jag känt en annan sorts "värk" eller "förnimmelser" drån livmoderområdet, långt ner vid blygdbenet. Kommer och går. Kollade upp vad som skulle hända med embryot idag och det verkar som det ska implantera sig! Vet att vissa kan känna av det, jag verkar ju också vara känslig (kände ju till och med av insättningen) så nu vet jag inte vad jag ska tro. Vill inte hoppas i onödan men det känns lite häftigt.

Hur går det för dig?
  • Jazzgirl76
    Filli89 skrev 2016-08-27 16:07:56 följande:
    Är inte varje insättning ett försök?
    Jag går ju på st Göran och där var de på väg att avbryta för att mina blåsor inte växte på dig som de skulle förra ivf och för att det inte skulle räknas som ett försök så jag tolkade det som att plocket då räknas som försöket. Men är ju inte helt hundra...
  • Tatami

Uppdatering:

Fick nu lite blod på pappret efter ett toabesök, bara ljusrött lite. Antingen är det mensen eller så kanske kanske det kan vara en blödning för att ägget fäst sig??? O.O

• Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-08-27 21:03:45 följande:

Uppdatering:

Fick nu lite blod på pappret efter ett toabesök, bara ljusrött lite. Antingen är det mensen eller så kanske kanske det kan vara en blödning för att ägget fäst sig??? O.O

Eller från Lutinus
  • Tatami
    vinterbebis12 skrev 2016-08-27 22:07:23 följande:

Tatami: jag fick en blödning på RD med ett tvådagarsembryo. Låter lovande!

8 dagar efter befruktning då, jag är sju dagar nu. Och visst kan det vara Lutinus, men det var så sjukt att jag tyckte att det kändes annorlunda under eftermiddagen, och så kom detta sen, precis i vevan när ägget ska fästa. Jag tillåter mig själv att vara försiktigt hoppfull tills motsatsen är bevisad.
Svar på tråden IVF med start i september 2016