• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Regnbågsdröm
    vinterbebis12 skrev 2016-09-03 12:41:06 följande:

Filli: inser att halva mitt inlägg till dig häromdagen föll bort. Ville skriva att du verkar ha en fin man som ger mycket stöd. Skönt! Stor kram

Det är väl minst lika jobbigt för honom? Jag tänker att det vore himla tragiskt om man inte får stöd av sin partner. Blir lika förvånad varje gång jag hör om folk som inte verkar vara ett team i behandlingen.

Kärlek till alla <3
  • Tatami
    Ashurst Klara skrev 2016-09-03 08:21:56 följande:

Ett skepp kommer lastat med ett glatt besked som förhoppningsvis kan ge lite hopp:

Jag fick två streck på stickan i morse! På tredje ivf-försöket. Efter två färska och ett fryst misslyckande var jag helt säker på att även det sista skulle gå åt skogen. Jag har varit SÅ nere och SÅ deppig. Vi har ställt oss i adoptionskö och planerat resor till våren. Men så blev det två streck på stickan till slut. Det är verkligen ett lotteri! Men varje gång man drar en lott så har man faktiskt en chans till vinst. Så fortsätt dra era lotter! Kram och lycka till!

Grattis till plusset!! :D Fantastiskt och härligt :)
  • Sjöblomman

Ett skepp kommer lastat med ett glatt besked som förhoppningsvis kan ge lite hopp:

Jag fick två streck på stickan i morse! På tredje ivf-försöket. Efter två färska och ett fryst misslyckande var jag helt säker på att även det sista skulle gå åt skogen. Jag har varit SÅ nere och SÅ deppig. Vi har ställt oss i adoptionskö och planerat resor till våren. Men så blev det två streck på stickan till slut. Det är verkligen ett lotteri! Men varje gång man drar en lott så har man faktiskt en chans till vinst. Så fortsätt dra era lotter! Kram och lycka till!

Grattis! Vad härligt!
  • Lee***

Grattis !!
  • finee

Hej alla! Jag har precis fått minus efter ostimulerat FET (tog bara Lutinus, men slutade med dem vid minus på stickan, innan mensen kommit). Är det någon som vet om man kan göra ett till FET direkt i nästa cykel, vud nästa ÄL om typ två veckor? Eller måste man vänta en cykel?

Grattis till er som plussat! Håller tummar för er som är mitt i försök just nu och hoppas att ni lyckas

• Sjöblomman
    finee skrev 2016-09-03 13:37:52 följande:

Hej alla! Jag har precis fått minus efter ostimulerat FET (tog bara Lutinus, men slutade med dem vid minus på stickan, innan mensen kommit). Är det någon som vet om man kan göra ett till FET direkt i nästa cykel, vud nästa ÄL om typ två veckor? Eller måste man vänta en cykel?

Grattis till er som plussat! Håller tummar för er som är mitt i försök just nu och hoppas att ni lyckas

Tråkigt att höra!
    Ja, du kan göra fet direkt i nästa cykel. De brukar vilja gör ett VUL först för att se att det ser bra ut.
  • finee
    Sjöblomman skrev 2016-09-03 14:21:17 följande:

Tråkigt att höra!

Ja, du kan göra fet direkt i nästa cykel. De brukar vilja gör ett VUL först för att se att det ser bra ut.

Åh vad skönt att höra! Även fast man tagit Lutinus/progesteron alltså? Är bara så less på all väntan. Det enda väntan gör med mig är att jag gräver ned mig och blir mer missmodig Kram <3
  • Sjöblomman
    finee skrev 2016-09-03 15:06:23 följande:
    Åh vad skönt att höra! Även fast man tagit Lutinus/progesteron alltså? Är bara så less på all väntan. Det enda väntan gör med mig är att jag gräver ned mig och blir mer missmodig Kram <3
    Japp. Så har det varit för mig på Sophiahemmet. Har då tagit ovitrelle innan för att kontrollera ÄL och sen Lutinus 3 gånger om dagen.
  • Ashurst Klara
    loppi skrev 2016-09-03 11:21:23 följande:

På vilken ruvdag är du?

Jag lyckades faktiskt hålla mig ända till dag 16! Sahlgrenska sa att jag skulle testa dag 15, men jag ville inte bryta ihop på fredag morgon och sen gå till jobbet i det skicket. Jag vaknade kissnödig kl 7.15 imorse. Då väckte jag min man och sa att han skulle hålla sig beredd. Fixade testet snabbt och rusade ut till honom så att vi tillsammans kunde se om det kom något streck. Men det blev lite antiklimax eftersom han knappt kunde se nåt pga massa förkylningssömngrus i ögonen, ha ha. Jag kunde knappt tro mina ögon och börjar såklart storgrina...

De andra gångerna har jag testat på dag 12, men då var det för att få det hemska bekräftat. Har nämligen börjar blöda på dag 10-11 de andra gångerna.

Tack alla ni som grattat! Jag hoppas att det snart är er tur!
  • finee
    Sjöblomman skrev 2016-09-03 15:09:53 följande:

Japp. Så har det varit för mig på Sophiahemmet. Har då tagit ovitrelle innan för att kontrollera ÄL och sen Lutinus 3 gånger om dagen.

Tack Sjöblomman att du svarade Ger mig lite hopp att det kanske är möjligt att komma igång med nya försök så fort som möjligt
Svar på tråden IVF med start i september 2016