• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Sops

Puh, verkar precis slippa ägglossa på söndag eller måndag denna gång inför fet. Slemhinnan såg bra ut och en äggblåsa som var på gång, men inte riktigt där än på ett par dagar. Men ni får gärna hålla tummarna ändå, man vet ju aldrig

• Tatami
    Olidligaväntan skrev 2016-09-02 18:57:18 följande:

Här kommer negativa jag och förpestar.

Var på återföring idag. Precis innan fick vi veta hur det gått med mina 3 ägg. Han bara alla 3 blev befruktade...jag sa nämen vad bra. Han bara; fast bara en är en verklig 10 poängare "jättefin" dom andra är inte så bra men eftersom vi är så snäll så ska vi fortsätta odla dom. Jaha? Vad lovande or not! Tror inte det kommer bli nått med dom. Och bara för att jag är sur och stressad över detta så kanske ägget jag fick är en 10 poängare i jämnförelse med dom andra skitäggen. Jag tänker mycket på vad nästa steg ska bli efter det här. Och jag har svårt att se att det helt plötsligt skulle gå vägen för oss men vem vet, just nu är jag bara så negativ.

Alltså, jag var också jättenegativ innan återföringen, de sa nåt vagt om att det var två befruktade ägg men att de kunde såklart inte lova att något såg bra ut när jag väl kom dit. Jag blev jåtteanti direkt. Sen hade ett dessutom slutat dela sig när jag väl var där, och bara ett ägg var kvar. Det satte de in, inget till frysen alls. Nu är jag gravid med mitt lilla ägg som antagligen inte var en 10-poängare :D Så försök att vara lite positiv ändå, en tiopoängare till dig och kanske nåt till frysen? Bättre odds än jag hade och se hur det gick :) Lycka till nu!!!
  • Tatami
    Sops skrev 2016-09-02 20:11:11 följande:

Puh, verkar precis slippa ägglossa på söndag eller måndag denna gång inför fet. Slemhinnan såg bra ut och en äggblåsa som var på gång, men inte riktigt där än på ett par dagar. Men ni får gärna hålla tummarna ändå, man vet ju aldrig

Håller tummarna!!
  • avin78

Jag har börjar synarel 30 augusti, 4 dagar, snart börjar spruta,

Jag undrar om akupunkter? När är bäst att börja? Under behandligen? Äggplock dag? Återlämna ägg dag? Eller ..

Har ni som erfarenhet eller typs ?

Önskar bäst till alla <3

• Ashurst Klara

Ett skepp kommer lastat med ett glatt besked som förhoppningsvis kan ge lite hopp:

Jag fick två streck på stickan i morse! På tredje ivf-försöket. Efter två färska och ett fryst misslyckande var jag helt säker på att även det sista skulle gå åt skogen. Jag har varit SÅ nere och SÅ deppig. Vi har ställt oss i adoptionskö och planerat resor till våren. Men så blev det två streck på stickan till slut. Det är verkligen ett lotteri! Men varje gång man drar en lott så har man faktiskt en chans till vinst. Så fortsätt dra era lotter! Kram och lycka till!

• loppi
    Ashurst Klara skrev 2016-09-03 08:21:56 följande:

Ett skepp kommer lastat med ett glatt besked som förhoppningsvis kan ge lite hopp:

Jag fick två streck på stickan i morse! På tredje ivf-försöket. Efter två färska och ett fryst misslyckande var jag helt säker på att även det sista skulle gå åt skogen. Jag har varit SÅ nere och SÅ deppig. Vi har ställt oss i adoptionskö och planerat resor till våren. Men så blev det två streck på stickan till slut. Det är verkligen ett lotteri! Men varje gång man drar en lott så har man faktiskt en chans till vinst. Så fortsätt dra era lotter! Kram och lycka till!

På vilken ruvdag är du?

Tog ett tidig test i morsse, ruvdag 9, negativt. Testdag p
    å onsdag, men jag har inga större förhoppningar att de 3 blastisar som sattes in klarat sig. Känner inget heller i kroppen alls längre.
  • Tatami

Grattis till plusset!! :D Fantastiskt och härligt :)
  • vinterbebis12

Underbara nyheter!! Grattis
  • vinterbebis12

Filli: inser att halva mitt inlägg till dig häromdagen föll bort. Ville skriva att du verkar ha en fin man som ger mycket stöd. Skönt! Stor kram

• vinterbebis12

Tänkte dela med mig lite mer av min resa då jag ser att ni diskuterar bla akupunktur.

Vi gjorde totalt fem insättningar (3 färskförsök och två FET) innan vi fick barn. Fick ett plus på tredje färskförsöket men tidigt missfall. Innan vi började med ivf hade vi gjort en omgång pergotime och två inseminationer utan minsta tecken på plus.

Jag testade det mesta på vägen. Akupunktur hos dr Ma, utesluta gluten, utesluta socker, minimalt med alkohol, träna mycket, d-vitamintillskott, nattljusolja, yoga (sök på yoga for fertilty Brenda Strong).

Omgången som lyckades föregicks av d-vitamin och nattljusolja men tror att det som gjorde skillnad var rätt dos hormoner.

Kan gärna svara på frågor här eller via PM.

Kram till er alla och ge inte upp

Svar på tråden IVF med start i september 2016