IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Och PS. Vissa har inte ens en partner, utan kör IVF på egen maskin i Danmark
Donatorsperma finns på privatkliniker. Däremot kan man inte göra IVF med donatorsperma där. Bara insemination. Det är bara landstinget som har IVF med donator än så länge. Tyvärr. Jobbigt när man behöver både och. Vilket det är i vårt fall också. Donator för att vi är två kvinnor. Och IVF för att jag har dålig äggproduktion.
Kram och lycka till till dig!
Självklart kan man reagera olika. Det är absolut inget märkligt. Det jag mest reagerar över är att så många verkar tycka att det är så himla fantastiskt när den andra parten "bryr sig" eller "finns där". Som om det vore mer regel än undantag att hen inte är engagerad alls. Det gör mig ledsen när jag ser det, gång på gång. Är man två så är det ju liksom en parbehandling. Då är väl det där stöttandet en självklarhet.
Det är möjligt att du har rätt att de inte har hunnit komma till ensamstående än. Det har ju blivit lagligt i Sverige, men är säkert massa byråkrati som ändå inte är klart. För donatorsperma finns på privata kliniker. Vi hade kunnat gå dit om vi kunnat göra insemination, men nu är ju tyvärr inte fallet så.
Jag hoppas att vi båda lyckas nu. Så du slipper åka till Danmark och så att vi slipper göra fler försök här. Jag tror på fjärde gången gillt för oss
Idag har jag inte ont i brösten längre. Tog ett test som var planerat, för att se att det var starkare än tre dagar sedan. Det var jättesvagt... Så nu börjar jag förbereds mig mentalt på att det kan bli missfall :( Kanske blir fler ivf-trådar i framtiden....