• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Sjöblomman

Usch! Jag mår verkligen inte bra! Huvudvärk från hell och svettas/fryser hela tiden. Så här har det aldrig varit tidigare... Jag hoppas så att det här blir vårt sista försök.

• vinterbebis12
    Tatami skrev 2016-09-05 07:52:33 följande:

Idag var graviditetstestet helt blankt, negativt. Har inte fått nån blödning men antar att det kan bli så om man tar progesteron. Officiell testdag på fredag men jag tror knappast det skulle bli positivt igen. Tidigt missfall, check. Ny ivf om ca 1 mån antar jag.

Hur går det för er andra?

Stor kram. Vet hur det känns. Som du säger har du blivit gravid en gång vilket är kvitto på att det fungerar, för mig hände exakt samma sak och några månader senare var jag gravid igen och då gick det hela vägen. Missfall är hemskt men det gav oss ändå hopp och kraft att kämpa vidare att få se ett plus på stickan. Stor kram igen
  • vinterbebis12
    Sjöblomman skrev 2016-09-05 19:22:10 följande:

Usch! Jag mår verkligen inte bra! Huvudvärk från hell och svettas/fryser hela tiden. Så här har det aldrig varit tidigare... Jag hoppas så att det här blir vårt sista försök.

Tar du nässpray?
  • vinterbebis12
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-05 22:09:23 följande:

Sprutorna blandade inför start på torsdag! Härlig känsla ändå

Är det äggplock på torsdag? Vilken klinik går du på? Håller tummarna!
  • Tatami
    peacefrog skrev 2016-09-05 18:48:57 följande:

beklagar verkligen! hoppas att avsaknad av blödning betyder att det finns en chans? det är ju ändå 5 dgr kvar. håller tummarna för det.

Förbereder mig för uttag imorgon. Bävar lite. Men är glad att slippa sprutor. Tills imorgonbitti iaf.

Nja, har aldrig hört talat om att test som varit positiva och blivit negativa har blivit positiva igen, antagligen beror det på progesteronet att jag inte får nån blödning. Får se. Nu har det börjat göra ont dock så det får gärna lösa sig snart :/

Stort lycka till på ditt uttag imorgon!! Håller tummarna för många mogna och fina ägg och att du får många befruktade sen :D Visst är det skönt att slippa sprutor den sista dagen, håller med. Jag fick sån himla smärta kvällen innan bara, vet fortfarande inte vad det var, fick feber och grejer bara pga smärtreaktionen (tror jag) och låg i fosterställning timmar i sträck. Det var då det började med att jag inte kunde kissa ordentligt med. Jätteknepigt. Nästan rädd att göra det igen, men hoppas det var en engångsgrej.
  • Tatami

Men åh :( Hoppas det går över fort. Alvedon kanske?
  • Tatami
    vinterbebis12 skrev 2016-09-05 22:47:32 följande:

Stor kram. Vet hur det känns. Som du säger har du blivit gravid en gång vilket är kvitto på att det fungerar, för mig hände exakt samma sak och några månader senare var jag gravid igen och då gick det hela vägen. Missfall är hemskt men det gav oss ändå hopp och kraft att kämpa vidare att få se ett plus på stickan. Stor kram igen

Åh det där var precis vad jag behövde höra nu :) tack! <3 Visst är det skönt med ett plus oavsett vad som händer sen, fattar inte de som inte testar innan officiellt testdatum, då kan man ju missa att man varit gravid. För mig är det en positiv grej iaf. Kanske inte alla vill veta dock.

Fatta att de fortfarande vill att jag ska kolla upp mitt prolaktinvärde, och kräver läkarintyg från Sverige för att jag ska få fortsätta? Alltså, jag går att stimulera ochbjag kan bevisligen bli gravid, slemhinnan såg bra ut och allt, inga spottings eller liknande som kan tyda på lågt progesteron. Det fungerar ju, vill inte lägga massa tid i onödan på att behandla nåt som inte ger mig någon fördel. Vad tror de ska hända?
  • Regnbågsdröm
    vinterbebis12 skrev 2016-09-05 22:48:53 följande:
    Är det äggplock på torsdag? Vilken klinik går du på? Håller tummarna!
    Nej nej, sprutstart på torsdag. Blandade vätskan igår så vi är förberedda. Tar menopur.

Går på RMC i Malmö. Ni då? Och hur ligger ni till?
  • Regnbågsdröm

Jag har alltid varit sådär av sprayen. Däremot har biverkningarna blivit värre de två senaste gångerna. Det ska bli er sista gång! Vår också! Heja heja!
Svar på tråden IVF med start i september 2016