• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Filli89
    peacefrog skrev 2016-09-05 18:41:22 följande:

jag tror man gör samma sak med frysförsök men är inte helt säker. det handlar ju om att förbereda kroppen inför vad som komma skall. 

har inte vågat mig på det där med duvorna. min man tyckte det lät skitäckligt. som att äta råtta.

Ja, jag håller med det låter inge vidare, som en scen ur förhäxad typ.
  • vinterbebis12
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-06 06:22:34 följande:
    Nej nej, sprutstart på torsdag. Blandade vätskan igår så vi är förberedda. Tar menopur.

Går på RMC i Malmö. Ni då? Och hur ligger ni till?
    Jag sprayar och ska börja med hormonerna om någon vecka. Jag tog också menopur sist men kom inte ihåg att man blandar vätskan så långt i förväg. När är beräknat äggplock?
  • Sjöblomman
    vinterbebis12 skrev 2016-09-05 22:48:11 följande:
    Tar du nässpray?
    Ja. Tredje gången, men har som sagt aldrig mått så här dåligt. Har gjort korta två gånger också, så om det inte fungerar den här gången ska jag be om korta nästa.
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-09-05 23:32:03 följande:
    Men åh :( Hoppas det går över fort. Alvedon kanske?
    Ja hemskt! Försöker stå ut utan alvedon, annars skulle jag behöva äta det dygnet runt. Tar dock när det är som värst och försöker sova/vila mycket.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-06 06:23:46 följande:
    Jag har alltid varit sådär av sprayen. Däremot har biverkningarna blivit värre de två senaste gångerna. Det ska bli er sista gång! Vår också! Heja heja!
    Ja, det hoppas vi!

Snart sprutstart för din del. Hoppas jag också får...
    Läskigt att blanda själv... Eller är det lätt? Glad att jag får färdiga.
  • Regnbågsdröm
    vinterbebis12 skrev 2016-09-06 20:48:52 följande:
    Jag sprayar och ska börja med hormonerna om någon vecka. Jag tog också menopur sist men kom inte ihåg att man blandar vätskan så långt i förväg. När är beräknat äggplock?
    Jag börjar med sprutorna på torsdag. Det är tisdag idag. Så inte så långt i förväg Den kan stå i färdigblandad i 28 dagar. Anledningen till att vi gör det några dagar i förväg var att en gick sönder en gång, så då behövde vi beställa nytt recept. Så bättre att vara ute några dagar i förväg då, tänker vi
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-06 21:02:48 följande:
    Ja, det hoppas vi!

Snart sprutstart för din del. Hoppas jag också får...
    Läskigt att blanda själv... Eller är det lätt? Glad att jag får färdiga.
    Japp, snart dags! Känns skönt! Hoppas du också får köra igång med sprutorna snart.

Det är lite rörigt att blanda själv. Men är tredje gången jag använder menopur, så börjar lära mig. Däremot var det ju så jävla mycket smidigare med gonal-f som vi hade första försöket. Däremot var den inte lika bra på mina ägg.
    Men menopur är betydligt mycket krångligare. Måste dra upp vätskan i sprutan från en liten burk inför varje spruta. Det är lite bökigt, men man kommer in i det också
  • vinterbebis12
    Tatami skrev 2016-09-05 23:37:46 följande:
    Åh det där var precis vad jag behövde höra nu :) tack! <3 Visst är det skönt med ett plus oavsett vad som händer sen, fattar inte de som inte testar innan officiellt testdatum, då kan man ju missa att man varit gravid. För mig är det en positiv grej iaf. Kanske inte alla vill veta dock.

Fatta att de fortfarande vill att jag ska kolla upp mitt prolaktinvärde, och kräver läkarintyg från Sverige för att jag ska få fortsätta? Alltså, jag går att stimulera ochbjag kan bevisligen bli gravid, slemhinnan såg bra ut och allt, inga spottings eller liknande som kan tyda på lågt progesteron. Det fungerar ju, vill inte lägga massa tid i onödan på att behandla nåt som inte ger mig någon fördel. Vad tror de ska hända?
    Håller tummarna för att du får försöka på nytt så snart som möjligt ??
  • Filli89
    Tatami skrev 2016-09-05 07:52:33 följande:

Idag var graviditetstestet helt blankt, negativt. Har inte fått nån blödning men antar att det kan bli så om man tar progesteron. Officiell testdag på fredag men jag tror knappast det skulle bli positivt igen. Tidigt missfall, check. Ny ivf om ca 1 mån antar jag.

Hur går det för er andra?

Beklagar verkligen för ditt MF. Hoppas du får börja försöka så fort så möjligt igen. Har du fått någon blödning lr så ? Du kanske bör göra en koll ändå om d inte kommit ut något (om du inte redan skrivit det och jag missat det). Kram på dig.
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-06 21:25:05 följande:
    Japp, snart dags! Känns skönt! Hoppas du också får köra igång med sprutorna snart.

Det är lite rörigt att blanda själv. Men är tredje gången jag använder menopur, så börjar lära mig. Däremot var det ju så jävla mycket smidigare med gonal-f som vi hade första försöket. Däremot var den inte lika bra på mina ägg.
    Men menopur är betydligt mycket krångligare. Måste dra upp vätskan i sprutan från en liten burk inför varje spruta. Det är lite bökigt, men man kommer in i det också
    Ja, jag kör med gonal-F. Men om det inte ger ett bra resultat så måste man ta något annat så klart.
    Innan vi började med IVF såg jag en film på youtube där en tjej blandade Menopur, jag var livrädd. Men som du säger, klart man lär sig om man måste.

Nu blodprov och sen ringer de i eftermiddag.
Svar på tråden IVF med start i september 2016