IVF med start i september 2016
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Hej!
Vi ska påbörja IVF i september 2016. Finns det fler?
Blåsorna är ff för små så det blir ingen äggplock på fredag, brukar ha äggplock vid den tiden. Någon/några hade växt till sig bra men var flera som var för små, så då ville kliniken vänta till måndag. Jag blir lite otrolig om äggen hinner lossna tills måndag. Så typiskt att inga äggplock görs på helgen.
Hoppas iaf att det finns 2 bra embryo tvillingförsök denna gång:).
Jag är så orolig om det inte fungerar, vad gör man då liksom, hur går man vidare, när känner man att nu får det räcka med behandlingar...
På ett sätt känns det skönt att man börjar blöda, för ovissheten är hemsk. Så kände jag inför mitt MF. Jag hade värkar i tre dagar med ul allt såg bra ut men hade ont o blödde. Trots att ja innerst inne önskade att d skulle gå väl ville jag bara ha ett slut MF lr Ey, orkade inte pendla i mellan, så jag förstår din känsla nu när blodet är ingång känner du att du kan sörja lite ta nya tag o resa dig upp.
Jag mår bra just nu faktist, man måste ju de haha. Jag är inne på hormonella obalanser faktist och har läst mycket gällande det. Det känns i hela min kropp en stor skillnad på hela min kropp sen efter MF. Vet inte vad som spökar om det är östeogenbrist för ja har såna klimakterie besvär lr om det är kortisol som blivit väldigt hög på grund av stress, jag har värmevallingar, ständiga huvudvärk, irritation för att sen bli glad, svettas om nätterna, trött 24/7 oavsett hur mkt ja sover, ingen sexlust, tappar hår osv, har kollat tsh vid fertilitetsutredningen som visade normal så tror Ey de är det, hur som helst har jag bokad tid för gyn för att ta tester. Men kommer även kontakta en terapeut som ska kolla hårminerlanalys o saliv test osv, för gyn och vc är inte alltid villiga o kolla sånt. Har läst att väldigt många som lagts in på psyket pga depression tex har berott på för hög/låg kortisol, och ingen har ens kollat upp det, som sagt är väldigt inne på de så känns spännande att lära sig om kroppen.
Vi reser om en vecka så vår plan är att ta de lungt, har känt en konstans stress senaste tre åren usch, efter resan kommer ja förmodligen få min mens och då vi har nåra i frysen så ska vi göra en fet, vet inte om de blir ostimulerad lr stimulerad men vi får se. Lyckas vi inte med alla fet har vi ännu en plan att inför nästa ET ta en lång paus kanske på ett halvt år få bort allt som kroppen utsatts för, o starta om. Det känns skönt att ha planer för när man misslyckas med ena har man inte ansiktet i marken utan man känner "okej , detta misslyckades vi gör så här denna gång" och att man har planerna i förväg och inte när man känner sig förtvivlad. Det kommer gå bra för oss alla ska du se, ja tror verkligen på det, tar olika tid för alla men vi SKA lyckas. Förlåt för långt svar. Kram på dig <3
En fråga. Varför tar du inte digitalt test? Så slipper du analysera streck? Eller är det en korkad fråga? Har aldrig riktigt förstått varför folk kör med de där billiga testen. Kram!
Blåsorna är ff för små så det blir ingen äggplock på fredag, brukar ha äggplock vid den tiden. Någon/några hade växt till sig bra men var flera som var för små, så då ville kliniken vänta till måndag. Jag blir lite otrolig om äggen hinner lossna tills måndag. Så typiskt att inga äggplock görs på helgen.
Hoppas iaf att det finns 2 bra embryo tvillingförsök denna gång:).
Jag är så orolig om det inte fungerar, vad gör man då liksom, hur går man vidare, när känner man att nu får det räcka med behandlingar...
[quote=76951182][quote-nick]Sjöblomman skrev 2016-09-07 22:41:26 följande:[/quote-nick]Usch, inte kul.
Ja, svårt att säga... Vi är inne på 9e insättningen och har inga planer på att ge upp, även om det är tungt och obeskrivligt jobbigt.
Kram[/
Beklagar att ni har behövt göra många insättningar, hoppas verkligen att 9:e insättningen är er tur.
Lätt att man tappar hoppet ibland. Läste någonstans att någon hade sagt att det är ungefär som att slå tärning, vissa får en 6:a på första slaget medan andra får slå massa gånger.. Det är väl så, de flesta får barn förr eller senare. Men en sak i taget, även om det kan vars svårt
Ja, kanske men till mig sa de att det inte är säkert utan att man kör med det ändå. Sen är det så olika hur länge, på Sophiahemmet tar man dem till VUL men på vissa ställen är det stop efter testet så jag vet inte.
Tråkigt hur som helst med ditt MF!
Hur var det, gjorde du FET nu? Annars måste du väl vänta ytterligare en cykel?
Alltså blöda nu, sen en blödning till och efter det kan du göra ny IVF.
Jag sprayar och mår skit. Men ska börja med sprutan ikväll, äntligen!
Jag skulle fortsätta med progesteron till TD. Tog du ägglossningspruta? Den kan ju ge felaktigt positivt test. Om det var så och du nu börjar få positiva test kan det ju gå vägen. Vissa plussar sent och det är anledningen till att de sätter TD så sent som de gör. Håller tummarna!
Hej Allihopa !
Jag är också på samma resan :)
Jag har börjat spraya 30 augusti, och inte blöd till nu,
16 sep börjar spruta( gonal menopur) ,
Och 23 sep ultrajud,
Jag har bokat akupunktur för 14 sep, att kanske hjälper( jag har läst mycket om , mest rekomendrar, men inte alla)
Vad tycker ni om akupunktur? Jag använder levaxin 75 mg, jag har under activ thyroid, dem säger det hjälper obalans hormon också,
Men jag är inte säker,
Önskar lycka till alla