• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Sjöblomman
    Emmis84 skrev 2016-09-11 13:20:23 följande:
    Då kommer jag helt klart att be om det om det nu går.. Jag ska på äggplock på tisdag så jag får ringa dom imorgon då ..
    Ja gör det! Vart går du?
  • Lee***

Nu är Äggutplocket gjort, 12 ägg. Bästa omgången. Så här långt känns det bra. Befruktningen brukar gå sämre, tyvärr. Insättning på onsdag. Är lite nervös hur många ägg som blir befruktad. Men nu är det bara att vänta, kan inte göra så mycket.

• avin78

Jag har bokat akupunktur på onsdag, hoppas det hjälper min ivf,
    Eller min icsi ;)
    Ösnkar alla lycka till <3

• Emmis84
    Sjöblomman skrev 2016-09-11 13:40:11 följande:

Ja gör det! Vart går du?

Jag går på RMC i Malmö. Vart går du?

Lee*** : Hur lång tid tog ditt äggplock? Gjorde bedövnings sprutan mycket ont? Usch jag är så nervös inför mitt äggplock imorgon..
  • Lee***

[quote=76963127][quote-nick]Emmis84 skrev 2016-09-12 11:07:40 följande:[/quote-nick]Jag går på RMC i Malmö. Vart går du?

Lee*** : Hur lång tid tog ditt äggplock? Gjorde bedövnings sprutan mycket ont? Usch jag är så nervös inför mitt äggplock imorgon..[/

Tog ca 10 min. Väldigt individuellt. Men det bästa är att försöka stt slappna av även om det är svårt, att inte spänna sig. Kände inte av bedövningssprutan direkt, var mest lite obehagligt. När de sedan plockade ut blåsorna då kände jag stick som gjorde ont. Men det är bara att säga till att det gör ont så får man mer smärtlindring

• Tiiffany

Efter mitt första besök i onsdags så sa barnmorskan att sprutorna finns att hämta ut på en gång. Jag var i 2st apotek i fredags samt ringde till apotekets kundservice och ingen kunde hitta  något. Ringde till barnmorskan idag och  hon hade glömt skicka remissen. Tur att min mens kommer nästa vecka och att jag ändå kollade upp detta i god tid. 

• peacefrog

ICSI eller inte? Vi har gjort båda och jag har pga mer lyckosamma resultat föredragit ICSI. Vid senaste befruktning ville kliniken (ny klinik;Falun) köra konventionella metoden men jag protesterade lite och vi kom gemensamt fram till att göra 50/50. Så 3 ägg kördes med ICSI och 2 med konventionell. 2 av 3 ICSI vart befruktade båda de konventionella!! Det jag vill säga med detta är att prata med dem, begär att få vara delaktig i diskussionen och beslutet. Doktorn jag haft i Falun har varit otroligt lyhörd och samarbetsvillig. Känns som ett teamarbete vilket inte varit upplevelsen innan.

Är nu på ruvardag 4. Uppblåst men vid gott mod. Väntar besked på om det vart några blastocyster till frysen.

lee*** Bra "skörd"! Håller tummarna för lyckosamma befruktningar!

• Sjöblomman
    Emmis84 skrev 2016-09-12 11:07:40 följande:
    Jag går på RMC i Malmö. Vart går du?

Lee*** : Hur lång tid tog ditt äggplock? Gjorde bedövnings sprutan mycket ont? Usch jag är så nervös inför mitt äggplock imorgon..
    Sophiahemmet.

Försök att inte oroa dig för ÄP. Det är väldigt olika hur det känns, men för min del har plocket inte varit några problem. Det är bara att säga till om det gör ont så får man mer morfin direkt.

Lycka till!
  • Sjöblomman

Första VUL genomfört. Såg bra ut och ett gäng på gång. Nästa VUL blir på fredag, så plocket blir under nästa vecka.

• Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-12 15:25:33 följande:

Första VUL genomfört. Såg bra ut och ett gäng på gång. Nästa VUL blir på fredag, så plocket blir under nästa vecka.

Härligt! Jag har första VUL på torsdag. Just nu mest rädd för att polypen ska ha kommit tillbaka
Svar på tråden IVF med start i september 2016