• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-09-09 21:35:38 följande:
    Haha tack :) Märks det att jag är lärare? ;)
    Är du lärare?
  • Tatami
    avin78 skrev 2016-09-09 21:57:43 följande:

Det märks att du är läkare <3

Och medicin för prolaktin, kanske det är sent att tar, jag snart börja gonal och menopur, jag ska ringa rmc, också ,

Tack för din fin hjälp och förklaring

Inte läkare, lärare :) Men även forskare.
  • Tatami
    Sjöblomman skrev 2016-09-09 22:34:23 följande:

Är du lärare?

Japp :) gymnasiet, matte och kemi. Och lite biologi ibland. Och lite data.
  • Sjöblomman
    Tatami skrev 2016-09-10 01:22:31 följande:
    Japp :) gymnasiet, matte och kemi. Och lite biologi ibland. Och lite data.
    Aha! Kul! Jag är också lärare, fast 1-6.
  • Emmis84

Någon som vet om dom har ICIS- beredskap? Så att man inte behöver göra om allt igen?

• Tatami
    Sjöblomman skrev 2016-09-10 12:40:25 följande:

Aha! Kul! Jag är också lärare, fast 1-6.

Trevligt! :)
  • Sjöblomman
    Emmis84 skrev 2016-09-10 13:22:47 följande:

Någon som vet om dom har ICIS- beredskap? Så att man inte behöver göra om allt igen?

Nej, de har det inte i beredskap, man måste komma överrens med dem innan. Vi kräver ICSI varje gång, även fast spermierna är normala.
  • Filli89
    Emmis84 skrev 2016-09-10 13:22:47 följande:

Där ja går provade de 50/50 första ET. Vanliga ivf befruktade endast ett ägg av 5 och alla icsi befruktades. Trots att mina ägg visat sig vara "bra" och även hans spermier. De kunde inte förklara vad det berodde på konstigt nog, men hans spermier kunde inte ta sig in i ägget skumt nog, på grund av att vi "slösde" så många ägg på vanlig ivf fick vi ett insatt och endast en till frysen av 11 embryo. Nu andra gången gjorde de själva valet att alla skulle köras på icsi vilket gav mkt bättre resultat, antal embryo i frysen. Så ja tror mer på icsi även om de säger att ägg och spermier ser bra ut.
  • Sjöblomman
    Filli89 skrev 2016-09-10 15:13:12 följande:
    Där ja går provade de 50/50 första ET. Vanliga ivf befruktade endast ett ägg av 5 och alla icsi befruktades. Trots att mina ägg visat sig vara "bra" och även hans spermier. De kunde inte förklara vad det berodde på konstigt nog, men hans spermier kunde inte ta sig in i ägget skumt nog, på grund av att vi "slösde" så många ägg på vanlig ivf fick vi ett insatt och endast en till frysen av 11 embryo. Nu andra gången gjorde de själva valet att alla skulle köras på icsi vilket gav mkt bättre resultat, antal embryo i frysen. Så ja tror mer på icsi även om de säger att ägg och spermier ser bra ut.
    Ja men jag har aldrig hört att de plötligt gör ICSI. De har det antingen i beredskap som i ditt fall 50/50, eller som i mitt fall 100/100. Men som sagt, svårt att tro att de har det som beredskap. De vet ju inte hur befruktningen har gått förrän dagen efter.
  • Emmis84
    Sjöblomman skrev 2016-09-11 12:08:54 följande:

Ja men jag har aldrig hört att de plötligt gör ICSI. De har det antingen i beredskap som i ditt fall 50/50, eller som i mitt fall 100/100. Men som sagt, svårt att tro att de har det som beredskap. De vet ju inte hur befruktningen har gått förrän dagen efter.

Då kommer jag helt klart att be om det om det nu går.. Jag ska på äggplock på tisdag så jag får ringa dom imorgon då ..
Svar på tråden IVF med start i september 2016