• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Sjöblomman
    NovaRobin skrev 2016-09-12 19:47:14 följande:

Fy vad tråkigt att höra :( jag håller alla mina tummar för att det ska gå vägen denna gången. Ska bli kul att följa dig :)

Tack! Och tack desamma! Alltid kul att följa någon i närheten.
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-12 18:50:30 följande:
    Samma här. Jag tänkte eftersom du sprayar 3 gånger om dagen och jag bara 2.
    Det är mycket som verkar vara olika på våra kliniker Jag tar 3 ggr per dag fram till sprutstart. Sedan går jag ner till 2. Så nu slipper jag "klockan tre-sprayen", känns skönt
  • Emmis84

En fråga ang Ovitrelle sprutan! :-S

Jag tog den igår 22:30 och nu ikväll börjar det göra rätt ont i magen.

Det rumlar runt lite, lite som mensvärk? Är detta en kraftig ägglossning?

Ni som har erfarenhet... är detta normalt?

Enligt FASS står där inget om att smärtor i magen tillhör en vanlig reaktion..

RMC har heller inte något telenr man kan ringa till och fråga sånt här..

vart vänder man sig vid oro? Vart vänder ni er?

• Filli89
    Emmis84 skrev 2016-09-12 19:58:39 följande:

En fråga ang Ovitrelle sprutan! :-S

Jag tog den igår 22:30 och nu ikväll börjar det göra rätt ont i magen.

Det rumlar runt lite, lite som mensvärk? Är detta en kraftig ägglossning?

Ni som har erfarenhet... är detta normalt?

Enligt FASS står där inget om att smärtor i magen tillhör en vanlig reaktion..

RMC har heller inte något telenr man kan ringa till och fråga sånt här..

vart vänder man sig vid oro? Vart vänder ni er?

För min del, hade ja ont efter att ha tagit ovitrielle, det är ju x antal ägg du har där inne, och efter att du tagit ovitrielle så ger den äggen en sista kick dvs de växer på sig den sista biten innan man kan plocka de, dessutom kan det samlas vätska i buken som vid vanlig ägglossning som kan göra ont. Det ska inte vara någon fara, om nånting är det bra att du känner något, ta en alvedon och ha något varm i magen så kanske det släpper. Lycka till på plocket kommer nog gå super.
  • Emmis84
    Filli89 skrev 2016-09-12 20:47:51 följande:

För min del, hade ja ont efter att ha tagit ovitrielle, det är ju x antal ägg du har där inne, och efter att du tagit ovitrielle så ger den äggen en sista kick dvs de växer på sig den sista biten innan man kan plocka de, dessutom kan det samlas vätska i buken som vid vanlig ägglossning som kan göra ont. Det ska inte vara någon fara, om nånting är det bra att du känner något, ta en alvedon och ha något varm i magen så kanske det släpper. Lycka till på plocket kommer nog gå super.

Tack ???????? Det känns redan lite bättre. Var i behandlingen är du nu?
  • Emmis84

[quote=76964782][quote-nick]Filli89 skrev 2016-09-12 20:47:51 följande:[/quote-nick]

[/

Nä ..men var kom alla dom frågetecknen ifrån? Dom ska inte vara där.. Jag som satte två smajlisarna

Tack än en gång varjefall..

• Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-12 19:58:34 följande:
    Det är mycket som verkar vara olika på våra kliniker Jag tar 3 ggr per dag fram till sprutstart. Sedan går jag ner till 2. Så nu slipper jag "klockan tre-sprayen", känns skönt
    Ja verkligen.
    Jag tar en i varje näsborre morgon och kväll fram till sprutstart och sedan bara i ena näsborren morgon och kväll.
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-12 21:19:11 följande:
    Ja verkligen.
    Jag tar en i varje näsborre morgon och kväll fram till sprutstart och sedan bara i ena näsborren morgon och kväll.
    Jag kör samma borre hela tiden Uppenbarligen olika, som vi märkt många gånger

Fasen vad menopuren är jobbig. Så svår att få igenom huden. Får kämpa varje dag. Jäkla trubbnål!
  • avin78
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-12 21:22:07 följande:
    Jag kör samma borre hela tiden Uppenbarligen olika, som vi märkt många gånger

Fasen vad menopuren är jobbig. Så svår att få igenom huden. Får kämpa varje dag. Jäkla trubbnål!
    Jag kör inte samma borre heller,
    Man vet vad är bäst :(
  • avin78
    avin78 skrev 2016-09-12 21:52:41 följande:
    Jag kör inte samma borre heller,
    Man vet vad är bäst :(
Svar på tråden IVF med start i september 2016