• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-09-12 21:22:07 följande:
    Jag kör samma borre hela tiden Uppenbarligen olika, som vi märkt många gånger

Fasen vad menopuren är jobbig. Så svår att få igenom huden. Får kämpa varje dag. Jäkla trubbnål!
    Åh jag minns hur jobbigt det var med orgalutran och Menopur är väl ännu svårare har jag förstått...
    Gonal-F går ju lätt men shit vad många blåmärken jag har fått den här gången.

Nu ikväll började jag känna av äggstockarna också, det molar lite och börjar kännas trångt.
  • Filli89
    Emmis84 skrev 2016-09-12 21:05:18 följande:

Tack ???????? Det känns redan lite bättre. Var i behandlingen är du nu?

Haha de blir frågetecken när man gör emojis. Går lixom inte att skicka en smile gubbe lr ett hjärta utan det blir massa frågetecken.

Jag gör inget försök just nu testade minus på min ET för lite mer än en vecka sen, efter ET måste man vänta tills nästa blödning innan man kan göra fet tyvär.
  • Filli89

En helt OT fråga, har ni FL appen på era mobiler lr måste ni oxå använda nätets? Förut när ja hade iPhone hade FL en app sen bytte ja mobil till samsung och då fanns inte FL på android så ja tänkte d säkert df men nu har ja iPhone igen o ja hittar ingen app förutom den där gröna gravidguiden lr va den heter, hållt på med nätets version hur länge som

Helst nu, inget vidare direkt.

• Tatami
    Emmis84 skrev 2016-09-12 19:58:39 följande:

En fråga ang Ovitrelle sprutan! :-S

Jag tog den igår 22:30 och nu ikväll börjar det göra rätt ont i magen.

Det rumlar runt lite, lite som mensvärk? Är detta en kraftig ägglossning?

Ni som har erfarenhet... är detta normalt?

Enligt FASS står där inget om att smärtor i magen tillhör en vanlig reaktion..

RMC har heller inte något telenr man kan ringa till och fråga sånt här..

vart vänder man sig vid oro? Vart vänder ni er?

Jag hade ont av ovitrelle! Blev precis som du fundersam eftersom det inte står nåt om det. Började som mensvärk, som blev värre och jag var jättesvullen, hade riktigt ont under ca tre timmar ett dygn efter sprutan så att jag kände mig febrig och illamående. Tog en insomningstablett den natten faktiskt, sen var det lite bättre morgonen efter som tur var. Smärtan kom tillbaka i kubik efter äggplocket, åkte in till akuten på natten efter och fick morfintabletter utskrivet. Ingen vätska i buken, ingen överstimulering. Jag brukat inte ens vara särskilt smärtkänslig. Så kag antar att det känns olika för olika pers. Jag kunde inte stå rak på tre dagar efter äggplocket. Hopas det var en engångsgrej för jag är nästan lite rädd att gå igenom det igen, har ingen partner heller.

Vill absolut inte skrämmas, men vill bara säga att det kan göra ont även om man inte är överstimulerad, och det går över!
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-09-12 23:23:10 följande:
    Åh jag minns hur jobbigt det var med orgalutran och Menopur är väl ännu svårare har jag förstått...
    Gonal-F går ju lätt men shit vad många blåmärken jag har fått den här gången.

Nu ikväll började jag känna av äggstockarna också, det molar lite och börjar kännas trångt.
    Ja, den är jäkligt jobbig. Tog ju gonal första försöket, går knappt att jämföra

Härligt att du känner lite! Då börjar det hända grejer Det drar lite i min mage också, men vet att det inte kommer ha hänt så mycket vid första ultraljudet. Men hoppas på någonting i alla fall!
  • Emmis84
    Filli89 skrev 2016-09-13 01:13:40 följande:

Haha de blir frågetecken när man gör emojis. Går lixom inte att skicka en smile gubbe lr ett hjärta utan det blir massa frågetecken.

Jag gör inget försök just nu testade minus på min ET för lite mer än en vecka sen, efter ET måste man vänta tills nästa blödning innan man kan göra fet tyvär.

Tråkigt att höra men det är bara på det igen.. skönt att du har ett/flera i frysen. Håller tummarna för dig att det kommer att gå vägen nästa gång. Var detta din första IVF? Hur många ägg fick du till frysen?

Jag har nyss kommit hem från mitt ÄP och fick 13 ägg. Jag bara hoppas att dem är av bra kvalité så att någon kan frysas också.
  • Lee***

[quote=76966766][quote-nick]Emmis84 skrev 2016-09-13 14:10:52 följande:[/quote-nick]Tråkigt att höra men det är bara på det igen.. skönt att du har ett/flera i frysen. Håller tummarna för dig att det kommer att gå vägen nästa gång. Var detta din första IVF? Hur många ägg fick du till frysen?

Jag har nyss kommit hem från mitt ÄP och fick 13 ägg. Jag bara hoppas att dem är av bra kvalité så att någon kan frysas också.[

Va bra resultat:) hur kändes Äggutplocket?

Av mina 12 ägg så var 11 mogna o 9 ägg befruktades. Bästa omgången:) förra gången fick vi "bara" 4 ägg befruktad. Insättning i morgon, 2 st , om allt går som det skall

• Filli89
    Emmis84 skrev 2016-09-13 14:10:52 följande:

Tråkigt att höra men det är bara på det igen.. skönt att du har ett/flera i frysen. Håller tummarna för dig att det kommer att gå vägen nästa gång. Var detta din första IVF? Hur många ägg fick du till frysen?

Jag har nyss kommit hem från mitt ÄP och fick 13 ägg. Jag bara hoppas att dem är av bra kvalité så att någon kan frysas också.

Ja finns ju inget att göra åt tyvär. Nej det var inte första har gjort tre färska och två frysta hittills. Har varit gravid men fick MF. Alla färska har det varit 11 ägg av någon anledning 9 har befruktats två gånger men nu sista var det 8 som befruktades två omogna och en som inte befruktades. Nu har vi 6 frysta försök, är inte så förtjust i frysförsök men vem vet mitt färska gick ju inte heller denna gång så man vet aldrig.
  • hope88

Hej tjejer! Hoppar in här :)

Jag och min man gjorde vårt 1a ivf nov 2015. Då gjorde vi korta protokollet med gonal-f 125ie och orgalutran. Fick ut 4 ägg varav 3 befruktades. Ett sattes in men de andra klarade sig inte till frys. Testade minus runt nyår och vart så sänkt. Loggade ut här och tog en paus.

Nu 30/7 påbörjade vi ivf 2. Det långa protokollet denna gång. Började med synarela spray och vart nedreglerad och började men gonal-f, denna gång 175ie. Plockades på 10 ägg 31/8 varav 6 var mogna att befruktas. Endast 1 ägg befruktades som det skulle och vi fick tillbaka det 2/9. Enligt läkaren ett toppen ägg på 4 celler. Hoppet fanns men vågade inte tro att det där ägget skulle ta sig när inga andra klarade sig. Inga till frysen denna gång heller.

Jag vart överstimulerad 2 dagar efter ET och har varit på några ultraljud sen dess. Efter ett par dagar mådde jag bättre men 2 dagar senare i söndags mådde jag sämre igen. Tappades på vätska igår och har påbörjat fragminsprutor för att undvika blodproppar. Läkaren sa att detta kunde tyda på graviditet.

Tjuvtestade med clearblue plus igår och fick ett svagt plus (rd10) även v 1-2 på clearblue digital. Testade idag igen och pluset var starkare. 15 dagar efter ovitrelle så visst måste den gått ur kroppen? Kan det verkligen vara sant? Är vi gravida? Efter åratal av försök och misslyckanden. Aldrig sett ett plus på stickan. Kan det varit guldägget? Hoppas så! <3

Officiell testdag 18/9 på rd 16 så är ju tidigt än!

Hur går det för er? Hur mår ni?

Kram på er!

• Filli89
    hope88 skrev 2016-09-13 17:00:36 följande:

Hej tjejer! Hoppar in här :)

Jag och min man gjorde vårt 1a ivf nov 2015. Då gjorde vi korta protokollet med gonal-f 125ie och orgalutran. Fick ut 4 ägg varav 3 befruktades. Ett sattes in men de andra klarade sig inte till frys. Testade minus runt nyår och vart så sänkt. Loggade ut här och tog en paus.

Nu 30/7 påbörjade vi ivf 2. Det långa protokollet denna gång. Började med synarela spray och vart nedreglerad och började men gonal-f, denna gång 175ie. Plockades på 10 ägg 31/8 varav 6 var mogna att befruktas. Endast 1 ägg befruktades som det skulle och vi fick tillbaka det 2/9. Enligt läkaren ett toppen ägg på 4 celler. Hoppet fanns men vågade inte tro att det där ägget skulle ta sig när inga andra klarade sig. Inga till frysen denna gång heller.

Jag vart överstimulerad 2 dagar efter ET och har varit på några ultraljud sen dess. Efter ett par dagar mådde jag bättre men 2 dagar senare i söndags mådde jag sämre igen. Tappades på vätska igår och har påbörjat fragminsprutor för att undvika blodproppar. Läkaren sa att detta kunde tyda på graviditet.

Tjuvtestade med clearblue plus igår och fick ett svagt plus (rd10) även v 1-2 på clearblue digital. Testade idag igen och pluset var starkare. 15 dagar efter ovitrelle så visst måste den gått ur kroppen? Kan det verkligen vara sant? Är vi gravida? Efter åratal av försök och misslyckanden. Aldrig sett ett plus på stickan. Kan det varit guldägget? Hoppas så! <3

Officiell testdag 18/9 på rd 16 så är ju tidigt än!

Hur går det för er? Hur mår ni?

Kram på er!

Grattis till ditt efterlängtade pluss. Rd16 är verkligen inte tidigt måste ja tillägga det är ju nästan 20 dar efter äp, klinikerna har nog olika testdagar för att undvika kemiska graviditeter o dylikt.
Svar på tråden IVF med start i september 2016