• Svar på tråden IVF med start i september 2016
  • hope88
    peacefrog skrev 2016-09-13 20:19:44 följande:

Nej det är mitt 4e försök och hittills inga plus så jag hoppas verkligen att repetition är en framgångsfaktor. 

Jag håller verkligen tummarna att det blir er tur nu! Hela den här svängen är så påfrestande.. har ni fått ut många ägg eller hur har det sett ut?

Peppkram!
  • peacefrog
    hope88 skrev 2016-09-13 20:33:44 följande:
    Jag håller verkligen tummarna att det blir er tur nu! Hela den här svängen är så påfrestande.. har ni fått ut många ägg eller hur har det sett ut?

Peppkram!
    Det har varit allt mellan 5-11 ägg och mellan 3-7 befruktade embryos om jag minns rätt. Har provat blasto, 2 och 3-dagars. 1 och 2 återinförda men det har liksom inte tagit sig. Gissningsvis beror det på försämrad äggkvalitet då jag snart är 40 men min förhoppning är att de hormontabletter jag fått inför detta försök (prasteron) ska ha förbättrat äggkvaliten så vi äntligen får ett plus. 

Ja, det är grymt påfrestande. Men vi har barn sen innan så det är ju vår lycka. 

Tack snälla! Jag hoppas verkligen att det går vägen för er nu!  
  • Filli89
    hope88 skrev 2016-09-13 18:31:08 följande:

Okej :) Tänkte ta ett till cl digital i helgen och se.

Tack ska försöka njuta :) Fick du missfall den gången du plussade som du skrev om ovan?

Okej hoppas mensen kommer så du får sätta igång med fet! Håller tummarna :) Ja det hade verkligen varit nåt hehe. Tur det finns ivf:)

Yes d blev MF v11 tyvär. Men nu njuter ja bara av denna stress fria period på nått sätt.
  • Tatami
    hope88 skrev 2016-09-13 18:26:28 följande:

Ja känns så underligt men underbart att vi plussat liksom. Har ju haft oskyddat samlag i typ 6 år..

Det är säkert så. Är så rädd för missfall men hoppas det ska gå bra. Tack :) Vart ligger ni i processen?

Jag kan helt relatera till din oro, jag har fått två tidiga missfall, ett efter vanligt samlag och ett efter ivf nyligen. Inte roligt alls, och blir jag gravid igen kommer jag ha mkt svårt att släppa oron. Samtidigt vet jag att oro inte egentligen leder till nåt bra. Så försök vara glad och njuta så mkt som möjligt över ditt plus, jag fattar att det är otroligt roligt och spännande! Stort grattis igen :)
  • Tatami
    hope88 skrev 2016-09-13 18:26:28 följande:

Ja känns så underligt men underbart att vi plussat liksom. Har ju haft oskyddat samlag i typ 6 år..

Det är säkert så. Är så rädd för missfall men hoppas det ska gå bra. Tack :) Vart ligger ni i processen?

Glömde svara på din fråga. Min blödning har just tagit slut, ska göra ny ivf i nästa cykel, så tänker börja testa med ägglossningsstickor i helgen så jag vet ungefär när mensen kommer. Ivf nr 2 i ett paket på 3.
  • hope88
    peacefrog skrev 2016-09-13 20:42:55 följande:

Det har varit allt mellan 5-11 ägg och mellan 3-7 befruktade embryos om jag minns rätt. Har provat blasto, 2 och 3-dagars. 1 och 2 återinförda men det har liksom inte tagit sig. Gissningsvis beror det på försämrad äggkvalitet då jag snart är 40 men min förhoppning är att de hormontabletter jag fått inför detta försök (prasteron) ska ha förbättrat äggkvaliten så vi äntligen får ett plus. 

Ja, det är grymt påfrestande. Men vi har barn sen innan så det är ju vår lycka. 

Tack snälla! Jag hoppas verkligen att det går vägen för er nu!  

Spännande med hormontabletter för att bättra på äggen! Hoppas det ger effekt nu =)

Jo det är ju det. Åh det förstår jag även om jag också kan förstå längtan efter syskon. När gör ni nästa ivf?

Tack, det hoppas vi med =) Vi gör detta pga manlig faktor och för varje försök har det varit prat om TESA behandling (att de hämtar upp spermier med en nål) men det har precis räckt till våra ägg så det känns skönt att vi i alla fall kan bli gravida.

Tog ett nytt test nu imorse som var starkare. Illamåendet ökar också. Var tvungen att gå upp inatt och äta för att lindra det. Men det är så värt det om vi får vårt mirakel <3 Hoppas att illamåendet beror på att räkan borrat in sig ordentligt.

Kram
  • hope88
    Filli89 skrev 2016-09-13 22:28:56 följande:

Yes d blev MF v11 tyvär. Men nu njuter ja bara av denna stress fria period på nått sätt.

Jag beklagar :( All styrka till er! Förstår ibland behöver man paus för att hämta andan. Det gjorde ju vi nu inför ivf 2. Men hoppas hoppas att allt går bra vid FET!
  • hope88
    Tatami skrev 2016-09-14 01:57:50 följande:

Jag kan helt relatera till din oro, jag har fått två tidiga missfall, ett efter vanligt samlag och ett efter ivf nyligen. Inte roligt alls, och blir jag gravid igen kommer jag ha mkt svårt att släppa oron. Samtidigt vet jag att oro inte egentligen leder till nåt bra. Så försök vara glad och njuta så mkt som möjligt över ditt plus, jag fattar att det är otroligt roligt och spännande! Stort grattis igen :)

Åh beklagar dina mf :( Håller tummarna stenhårt för att det ska gå nästa gång! Varför ska det vara så svårt.. peppkram!

Ska verkligen försöka njuta <3 illamåendet ökar och plusen blir starkare så nåt bra måste ju hända i magen. Tack :)

Hoppas mensen kommer snart så ni får sätta igång!
  • Tiiffany

Grattis till ditt plus! Kände du några symptom innan du plussade? 

Jag får min mens början på nästa vecka och ska hämta ut mina sprutor idag :) 

• Emmis84

En fråga angående Crinone 8%

Jag blöder fortfarande dagen efter ÄP, dock mycket sparsamt men ändå. Idag står det att jag ska börja med Crione. Är det okej att börja med den fast att jag fortfarande blöder lite?

När på dygnet bör man ta den? Vid sänggående eller när har ni tagit den?

Svar på tråden IVF med start i september 2016