• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • typjag

Strecket starkare idag och sambon å jag har myst över detta å planerat framtiden i över en timme i sängen med frukost. Blev verkligen lyckat!

• chbw
    typjag skrev 2016-11-04 19:44:13 följande:
    Har du berättat för din partner?
    ja :) jag hade lagt fram testerna jag skulle ta igår redan kvällen innan, så han såg dem på bänken när han kom från jobbet, och jag testade medans han fixade med sina jobbkläder, och ropade på honom att "kooooooom älskling" och hans svar var "är det positivt eller?" haha. Trodde inte han hade tänkt på att testerna var framme :P och så idag filmade jag det digitala när det laddade och visade när han kom från jobbet :) hade precis laddat klart när han kom hem. Imorgon ska vi "fira" med god mat och bara hemmamys, han jobbar åttonde natten i sträck nu inatt så vi har bara setts typ 5 min på morgonen innan han lägger sig och typ fem min på em innan han åker till jobbet.. har du berättat? :) 
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-05 08:35:53 följande:

Strecket starkare idag och sambon å jag har myst över detta å planerat framtiden i över en timme i sängen med frukost. Blev verkligen lyckat!

åh såg det här efter jag skickade mitt svar :) låter som en härlig start på dagen! :) 
  • typjag
    chbw skrev 2016-11-05 09:58:49 följande:

ja :) jag hade lagt fram testerna jag skulle ta igår redan kvällen innan, så han såg dem på bänken när han kom från jobbet, och jag testade medans han fixade med sina jobbkläder, och ropade på honom att "kooooooom älskling" och hans svar var "är det positivt eller?" haha. Trodde inte han hade tänkt på att testerna var framme :P och så idag filmade jag det digitala när det laddade och visade när han kom från jobbet :) hade precis laddat klart när han kom hem. Imorgon ska vi "fira" med god mat och bara hemmamys, han jobbar åttonde natten i sträck nu inatt så vi har bara setts typ 5 min på morgonen innan han lägger sig och typ fem min på em innan han åker till jobbet.. har du berättat? :) 

Ååh ! Härligt! Nu njuter vi !
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-05 11:58:21 följande:
    Ååh ! Härligt! Nu njuter vi !
    verkligen!! :) 
  • A S E
    typjag skrev 2016-11-12 11:40:04 följande:

Officiell testdag idag!

Stort grattis!!
  • typjag
    A S E skrev 2016-11-12 11:53:31 följande:

Stort grattis!!

Tusen tack !!!!!
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-12 11:40:04 följande:

Officiell testdag idag!

Härligt!!! Grattis :) jag har på måndag! Än sålänge har testen blivit starkare, så hoppas det fortsätter så :)
  • typjag

Startat tråden "BF vår/sommar 2017 efter IVF" där vi som plussat kan följas åt! Känner mig inte helt hemma i grupper där folk blivit spontant gravida

Svar på tråden IVF oktober 2016