• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • Muffins2017

Typjag: hoppas hoppas jag får komma med i den sen!

Ska göra FET på onsdag med vårat sista embryo..

• chbw
    typjag skrev 2016-11-12 18:46:49 följande:

Startat tråden "BF vår/sommar 2017 efter IVF" där vi som plussat kan följas åt! Känner mig inte helt hemma i grupper där folk blivit spontant gravida

Kan du lägga in en länk här? :) är med i en bfjuli-tråd men där har alla blivit spontant gravida, känner mig som du inte helt hemma....
  • typjag
    chbw skrev 2016-11-13 08:44:20 följande:

Kan du lägga in en länk här? :) är med i en bfjuli-tråd men där har alla blivit spontant gravida, känner mig som du inte helt hemma....

Åh jag vet inte hur man gör. Men pm du söker på exakt så jag skrev så hittar du!
  • typjag
    Muffins2017 skrev 2016-11-12 19:00:45 följande:

Typjag: hoppas hoppas jag får komma med i den sen!

Ska göra FET på onsdag med vårat sista embryo..

Åååh jag håller tummarna! Jag lyckades på vårt allra sista embryo också! 5dagars? Läkaren sa 50 procent eftersom de va en fin blasto. Hoppas på samma för dig!!!! Håll mig uppdaterad! Spenderat en vecka nykter i dubai nu, men som man njuter. Hoppas hoppas för dej
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-13 17:13:50 följande:

Åh jag vet inte hur man gör. Men pm du söker på exakt så jag skrev så hittar du!

Okej :)
  • typjag
    chbw skrev 2016-11-13 18:47:25 följande:
    hittat?
  • typjag
    chbw skrev 2016-11-13 18:47:25 följande:
    hittat?
  • chbw
    typjag skrev 2016-11-14 10:53:52 följande:

hittat?

Ja jag har skrivit där med :)
  • Muffins2017
    typjag skrev 2016-11-13 17:15:45 följande:

Åååh jag håller tummarna! Jag lyckades på vårt allra sista embryo också! 5dagars? Läkaren sa 50 procent eftersom de va en fin blasto. Hoppas på samma för dig!!!! Håll mig uppdaterad! Spenderat en vecka nykter i dubai nu, men som man njuter. Hoppas hoppas för dej

Tack, det låter hoppfullt <3

Ska hålla dig uppdaterad, återföring i övermorgon..

Hur är Dubai? Funderar på att åka ditt i slutet på vintern om återföringen lyckas ( annars måste vi ju ha pengarna till ivf..)

Vart är du? Bra ställe att va nykter på då alkohol inte finns överallt plus är dyr väl?
  • typjag
    Muffins2017 skrev 2016-11-14 13:51:42 följande:
    Tack, det låter hoppfullt <3

Ska hålla dig uppdaterad, återföring i övermorgon..

Hur är Dubai? Funderar på att åka ditt i slutet på vintern om återföringen lyckas ( annars måste vi ju ha pengarna till ivf..)

Vart är du? Bra ställe att va nykter på då alkohol inte finns överallt plus är dyr väl?
    Dubai var ok. Inte ngt ställe jag skulle åka till igen, kanske inte helt min grej. allt var stort och fint, men ganska dyrt! Alkohol fanns som du säger bara på hotellrestauranger och barer, så det var ganska bra håller tummarna för dej...
  • chbw

Fan fan fan fan! Är det nu allt skiter sig?! Gick på toa nyss. Inget blod allt frid och fröjd. testet är lika starkt som igår. In med lutinusen. Blod på pinnen. Torkar. Mer blod.. rött jävla blod. Inte "gammalt" brunt blod utan klarrött. Jag har inte särskilt ont. Brösten är ömma och har inte mer än lite molvärk.. är det slut nu? :(

Pratade med 1177 som sa åt mig att ringa uppsala. Om det blir riklig blödning och/eller jag får mycket ont (hur avgör jag vad som är okej och vad som är för mycket? Endometriosen hjälper ju troligen till med det onda) ska jag till gynakuten... tur att jag jobbar på sjukhus? :(

• shrigley

Men varför blir det inte starkare... Idag r det fyra veckor sedan äggplock (befruktning), det borde ha slagit om definitivt vid det här laget.. Jag har hellre inte så mkt symptom längre.
  • typjag
    shrigley skrev 2016-11-15 07:32:28 följande:
    Men varför blir det inte starkare... Idag r det fyra veckor sedan äggplock (befruktning), det borde ha slagit om definitivt vid det här laget.. Jag har hellre inte så mkt symptom längre.
    åhh. håller tummarna
Svar på tråden IVF oktober 2016