• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • typjag
    Trollskogen12 skrev 2016-10-19 11:53:36 följande:

Ruvardag 5 idag. Nästa Onsdag är testdagen. Tiden går så hemla segt. Har bestämt mig att tjuvtesta imorgon. Vill gärna ha en besked asap.

åååh håller alla tummar!
  • typjag
    FruA78 skrev 2016-10-18 19:43:02 följande:
    Nej tyvärr så blir det inget FET denna månad heller. Jag skulle ha återföring nu på fredag :( Jag gjorde endoskopi i torsdags och de såg att min tarm är inflammerad. Har haft problem med ibs över 1 år men den senaste månaden har jag haft massa blod i avföringen. Så de måste utreda om det är en tarmsjukdom. Fan för all denna väntan, var 6 månade sedan vårt senaste försök. Läkaren på kliniken ska ringa mig om en vecka får se vad hon säger. Men mest troligt blir det inget försök alls detta år. Om det är en tarmsjukdom så ska man inte bli gravid under ett skov, det ökar risken för missfall. Har redan haft 3 missfall så vågar inte försöka innan jag vet vad det är. Håller tummarna för dig nästa vecka och självklart alla ni andra som är på g <3
    men ååh, vad segt.... som om man inte väntat tillräckligt..... all jävla väntan är det värsta med hela IVFgrejen-.....
  • lellisen

Har en liten fråga, var så länge sedan jag gjorde detta så känner mig helt borta. När som tidigast i ruvningen kan man få plus?? Satte in ett tvådagars embryo och är på tuvardag 7 idag och inget plus, så nu kändes det kört??? Är det för tidigt eller ska det synas nu??? Någon som vet???

• Trollskogen12
    lellisen skrev 2016-10-20 05:55:36 följande:

Har en liten fråga, var så länge sedan jag gjorde detta så känner mig helt borta. När som tidigast i ruvningen kan man få plus?? Satte in ett tvådagars embryo och är på tuvardag 7 idag och inget plus, så nu kändes det kört??? Är det för tidigt eller ska det synas nu??? Någon som vet???

Förra behandlingen satt de in en 5 dagars och jag pulsade med spökstreck på ruvardag 5. Men alla är olika och alla graviditetstest är olika känsliga. så drar inte resultat förtidigt.
  • Trollskogen12

Vaknade tidigt idag och tog fram sista cb digital som finns kvar hemma. Och jag fick en plus! Hoppas denna gången kan gå hela vägen!

• Kärleksbarn00
    Trollskogen12 skrev 2016-10-20 07:13:21 följande:

Vaknade tidigt idag och tog fram sista cb digital som finns kvar hemma. Och jag fick en plus! Hoppas denna gången kan gå hela vägen!

Stort grattis :)
  • lellisen

Grattis grattis trollskogen!!! VAD underbart!!! Någon mera som plussat senare än dag 7 med 2 dagars, behöver lite hopp eller hur ska jag tänka????

• Muffins2017
    lellisen skrev 2016-10-20 07:25:03 följande:

Grattis grattis trollskogen!!! VAD underbart!!! Någon mera som plussat senare än dag 7 med 2 dagars, behöver lite hopp eller hur ska jag tänka????

Jag fick helt negativt på ruvardag 7 med 2 dagars. Fick dock plus på kvällen.
  • lellisen

Oj kan det ändras så snabbt som samma dag Muffins?  åhhh denna väntan. Men har ju massa mensvärk också så det känns ju hopplöst!! Gahhhh......Ser ju många som plussat dag 5-6 så man blir så snurrig på allt. 

Svar på tråden IVF oktober 2016