• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • Sussie11
    lellisen skrev 2016-10-17 07:15:08 följande:

Hejsan hejsan!!! Här är en som gjort6 ivf för ca 3 år sedan sen tog vi uppehåll för kroppen behövde viiiiila. Nu tuvardag 4 på en 2 dagars. Har alltid fått 5 dagars tillbaka förr så nu får vi se. Har blivit gravid 2 gånger förr men blev missfall tidigt. Så nu hoppas vi, fick ut 12 fina ägg men bara bara två vart befruktade pga dåliga spermier. Så det vart ett tillbaka o det andra lilla ägget gick tillbaka så inget till frysen heller...känns sååå trist men hoppas hoppas på detta lilla i magen nu!! Någon som fått tillbaka ett tvådagars och lyckats??? Hur långt efter ET har ni testdag?? fick alltså tillbaka 13:e och har testdag 29:e tyckte det var lång tid. Så mensen hinner väl före OM det inte gått vägen! Lycka till alla andra kämpar <3

Hej, hoppas verkligen det går vägen! Jag hade oxå ET 13/10 på ett 3dagars (tror jag, är första ivf försöket, lite svårt att hänga med i alla dagar man räknar och hur man räknar) Jag har testdag 30/10.. tycker det kändes super länge...
  • Foscio
    lellisen skrev 2016-10-17 07:15:08 följande:

Hejsan hejsan!!! Här är en som gjort6 ivf för ca 3 år sedan sen tog vi uppehåll för kroppen behövde viiiiila. Nu tuvardag 4 på en 2 dagars. Har alltid fått 5 dagars tillbaka förr så nu får vi se. Har blivit gravid 2 gånger förr men blev missfall tidigt. Så nu hoppas vi, fick ut 12 fina ägg men bara bara två vart befruktade pga dåliga spermier. Så det vart ett tillbaka o det andra lilla ägget gick tillbaka så inget till frysen heller...känns sååå trist men hoppas hoppas på detta lilla i magen nu!! Någon som fått tillbaka ett tvådagars och lyckats??? Hur långt efter ET har ni testdag?? fick alltså tillbaka 13:e och har testdag 29:e tyckte det var lång tid. Så mensen hinner väl före OM det inte gått vägen! Lycka till alla andra kämpar <3

Jag satte också in ett 2-dagars (den 14e, dock, så inte exakt samma) och har testdag den 29e. Känns som en evighets tills dess. Vi hade totalt två stycken ägg befruktade och satte in båda två. Så nu är det bara att vänta.

Hur mår du? Jag letar alla slags symptom men det enda jag tror mig hitta är att all medicin gör min mage helt ur balans.
  • Foscio
    Sussie11 skrev 2016-10-17 08:31:21 följande:

Hej, hoppas verkligen det går vägen! Jag hade oxå ET 13/10 på ett 3dagars (tror jag, är första ivf försöket, lite svårt att hänga med i alla dagar man räknar och hur man räknar) Jag har testdag 30/10.. tycker det kändes super länge...

Ja håller med om att det är svårt att hänga med! Jag satte in 2st 2-dagars den 14e. Jag har sett att en del räknar dagen för ET som ruvardag1 medan andra räknar det som ruvardag0. Känns dock som att det voremest logiskt att insättningsdagen vore dag0. Så jag tror jag är på RD3. Det känns såååå mycket längre än så!

Jag gör också mitt första försök nu. Hur känns allt för dig?
  • Sussie11
    Foscio skrev 2016-10-17 08:57:39 följande:
    Ja håller med om att det är svårt att hänga med! Jag satte in 2st 2-dagars den 14e. Jag har sett att en del räknar dagen för ET som ruvardag1 medan andra räknar det som ruvardag0. Känns dock som att det voremest logiskt att insättningsdagen vore dag0. Så jag tror jag är på RD3. Det känns såååå mycket längre än så!

Jag gör också mitt första försök nu. Hur känns allt för dig?
    Jag räknar insättningsdagen som 0 så jag är på ruvardag 4. Håller med känns som det här har pågått hur läge som helst!! För mig känns allt lite ogreppbart.. har lite mensverkslikande känsla i magen men det har jag haft sen ET.. sen är jag super känslig på allt.. arg, ledsen, glad på en sekund...
    hur känns det för dig??
  • Foscio
    Sussie11 skrev 2016-10-17 09:30:57 följande:

Jag räknar insättningsdagen som 0 så jag är på ruvardag 4. Håller med känns som det här har pågått hur läge som helst!! För mig känns allt lite ogreppbart.. har lite mensverkslikande känsla i magen men det har jag haft sen ET.. sen är jag super känslig på allt.. arg, ledsen, glad på en sekund...

hur känns det för dig??

De första två dagarna (0 och 1) kände jag också lite mensliknande smärtor men det har gått över. Om jag trycker lite lätt över magen så känner jag av en väldigt, väldigt lätt smärta. Och i vissa positioner så känns det också en liten smärta runt omkring magen. I början hade jag väldigt ont i brösten men det har blivit bättre nu. Det känns fortfarande men inte alls som innan. Jag är också väldigt känslig men det är jag även i vanliga fall och tycker nog inte att det har förvärrats.

Jag försöker hålla modet uppe. Jag hade nog trott att jag skulle känna mer och det gör mig nästan lite besviken. Som att biverkningarna skulle vara ett tecken på att det skulle gå vägen, liksom. Men jag vet att alla inte reagerar likadant och att en del inte får några biverkningar alls men ändå får ett positivt resultat efter de har två veckorna. :)
  • lellisen

Ja det är nog så att ruvardag o är dagen för ET eller FET. Som sagt har jag aldrig lyckats bli gravid på ET förr utan de gånger vi gjort IVF alltså 4 fulla ivf och två frysförsök också då. blev gravid på båda frysförsöken men missfall då tyvärr. Men aldrig gravid på ET och aldrig fått tillbaka efter 2 dagar bara. Det var den sämsta omgången tyvärr för oss vi har alltid fått till frysen och de har velat odla till dag 5. Nu var de sämre alltså. Är det för sämre kvalide man sätter in dag 2 istället för 5 också? det glömde jag fråga. Vi fick ju två från början så var meningen att båda skulle sättas tillbaka men den ena avstannade då tyvärr. Jag har vart öm i magen sen äggplock och öm i brösten men nu känns det mindre!! Bara att vänta, men man letar ju symptom för man önskar sååååååå.... Kram till Er som kämpar på och TACK för svar!!!

• Foscio
    gammelpysen skrev 2016-10-17 15:02:02 följande:

Idag började jag blöda, en dag innan beräknad mens. Livet känns bara skit just nu.

Gud vad tråkigt att höra! :( Hoppas det känns bättre snart och ni känner er redo att testa en gång till!
  • Foscio
    lellisen skrev 2016-10-17 18:48:46 följande:

Ja det är nog så att ruvardag o är dagen för ET eller FET. Som sagt har jag aldrig lyckats bli gravid på ET förr utan de gånger vi gjort IVF alltså 4 fulla ivf och två frysförsök också då. blev gravid på båda frysförsöken men missfall då tyvärr. Men aldrig gravid på ET och aldrig fått tillbaka efter 2 dagar bara. Det var den sämsta omgången tyvärr för oss vi har alltid fått till frysen och de har velat odla till dag 5. Nu var de sämre alltså. Är det för sämre kvalide man sätter in dag 2 istället för 5 också? det glömde jag fråga. Vi fick ju två från början så var meningen att båda skulle sättas tillbaka men den ena avstannade då tyvärr. Jag har vart öm i magen sen äggplock och öm i brösten men nu känns det mindre!! Bara att vänta, men man letar ju symptom för man önskar sååååååå.... Kram till Er som kämpar på och TACK för svar!!!

Jag vet inte varför man sätter in embryona efter olika dagar... Jag läste nånstans att eftersom den allra bästa platsen för dem att vara på är inuti kvinnan så föredrar en del att sätta in dem så fort som möjligt. Men det ör bara vad jag har läst, vad jag minns så gav min läkare ingen särskild anledning.

Mina bröst har också börjat ömma mindre. Jag hoppas det är för att de har vant sig vid medicinerna och inte pga något annat. Ja, allt jag känner googlar jag och ALLT är ju gravidsymptom, haha. Typiskt att det ska vara samma symptom för det som de som medicinerna ger. Har även märkt att jag gått ner 1,5 kg sedan jag satte in embryona. Enligt google kan det bero på att medicinerna får en att kissa oftare och man inte hinner dricka ikapp det. Det enda jag gjort de senaste dagarna är att sitta still, se på serier och äta, haha, så det är ju inte pga det. ..
  • emzin

Hej, hakar på här. 33 år, tre inseminationer varje gravid på första, missfall v8. Första IVFen i april. Fick tillbaka ett tredagars på ET (misslyckades)och tre till frysen. Gjorde två FET i somras och det tredje klarade inte upptiningen. nu är jag på ruvardag 9 på IVF 2 kort protokoll. Inga till frysen denna gång och har grym mensvärk så 99% säker på att mensen kommer typ imorgon. Jag vill inte gå in i sorgen igen! Ledsen för din skull gammelpysen. Är det någon som vet hur snabbt man får göra behandlingarna? Jag håller tummarna för er alla! Inte rättvist att vi ska gå igenom detta!

Svar på tråden IVF oktober 2016