lellisen skrev 2016-10-17 18:48:46 följande:
Ja det är nog så att ruvardag o är dagen för ET eller FET. Som sagt har jag aldrig lyckats bli gravid på ET förr utan de gånger vi gjort IVF alltså 4 fulla ivf och två frysförsök också då. blev gravid på båda frysförsöken men missfall då tyvärr. Men aldrig gravid på ET och aldrig fått tillbaka efter 2 dagar bara. Det var den sämsta omgången tyvärr för oss vi har alltid fått till frysen och de har velat odla till dag 5. Nu var de sämre alltså. Är det för sämre kvalide man sätter in dag 2 istället för 5 också? det glömde jag fråga. Vi fick ju två från början så var meningen att båda skulle sättas tillbaka men den ena avstannade då tyvärr. Jag har vart öm i magen sen äggplock och öm i brösten men nu känns det mindre!! Bara att vänta, men man letar ju symptom för man önskar sååååååå.... Kram till Er som kämpar på och TACK för svar!!!
Jag vet inte varför man sätter in embryona efter olika dagar... Jag läste nånstans att eftersom den allra bästa platsen för dem att vara på är inuti kvinnan så föredrar en del att sätta in dem så fort som möjligt. Men det ör bara vad jag har läst, vad jag minns så gav min läkare ingen särskild anledning.
Mina bröst har också börjat ömma mindre. Jag hoppas det är för att de har vant sig vid medicinerna och inte pga något annat. Ja, allt jag känner googlar jag och ALLT är ju gravidsymptom, haha. Typiskt att det ska vara samma symptom för det som de som medicinerna ger. Har även märkt att jag gått ner 1,5 kg sedan jag satte in embryona. Enligt google kan det bero på att medicinerna får en att kissa oftare och man inte hinner dricka ikapp det. Det enda jag gjort de senaste dagarna är att sitta still, se på serier och äta, haha, så det är ju inte pga det. ..