• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • Muffins2017

Jag är på ruvardag 2, motsvarande äl + 7.

Håller med om att tiden verkligen kryper fram..

• stajlish
    BK1986 skrev 2016-10-14 08:55:40 följande:
    Ja, men det har också varit skönt med en liten paus. Vi har skaffat en valp som tar en hel del fokus från allt det andra. Mycket skönt. :)

Spännande! Håller tummar och tassar för de små guldäggen! <3

Förstår dig. Vi har aldrig fått något till frysen, så nu får vi börja betala. Vi kör dock samma klinik som de tidigare. Ska ni byta tänker ni?
    Ja, paus är både skönt o välbehövligt mellan allt detta i denna karusell.. 
    Åh, va mysigt med en valp :)

Tack! <3

Vi fick ett till frysen första försöket men inget andra o inget nu. Men vi är glada att vi fick två fina tillbaka iaf.. alltid nåt. 

Ja, vi ska köra på privat klinik sen ifall detta inte går vägen tänkte vi!
  • Snöflinga88

Hej hoppar med här

Är mitt uppe i vårt första IVF efter 4,5års försök utan något resultat, sökte hjälp för 2,5år sedan, vi blev hänvisade till en privatklinik för 2 år sedan pga för lång kö till landstinget.

Så efter att alla prover visa sig va normala, ytterligare försök på egen hand och ett år där vi körde letrozol varannan månad fick vi till slut börja med Gonal F 150IE 3/10 (dag 3). Blodprovet visa lite för bra så blev sänkt dos till 122,5IE och lägga till sprutan jag avskydde att ta???? Ultraljudet visa 10 äggblåsor strl 10-18mm, så det blev en sprutdag till och därefter ägglossningssprutan tisdag kväll. Äggplock va i torsdags, fick ut 9 ägg så de valde att köra ivf på 5 av äggen och 4 ägg blev de icsi på. Fick samtal igår om att 8 ägg befruktats så blev inbokad på tisdag (dag 5) för återföring. Håller tummarna för att de ska ha delat sig korrekt och inte stannat av.

• Foscio

Snöflinga: plockade ut mina ägg i onsdags och satte in två av dem igår igen. Nu håller vi tummarna. Hoppas allt går bra för dig på tisdag!

• Snöflinga88

foscio: tack så mycket! Då ligger vi nästan lika tidsmässigt :)

När har du testdag? Tar du lutinus eller något annat?

Håller tummarna för att de bra för dig!

• Foscio

Snöflinga: den 29e har jag testdag. Känns som en evighet tills dess. Dagarna går väldigt långsamt, speciellt nu i början när jag har ordinerats 5 dagars sängliggande. Ska dock göra ett blodprov och inte ett graviditestest med sticka, men det kanske är vanligt? Min läkare sa att det var mer pålitligt.

Jag tar progesteronsprutor som heter Pleyris och en progesteronkräm som heter Crinone. Och tre tabletter dagligen. Innan jag plockade ut äggen använde jag Puregon. Vi bor utomlands så jag vet inte riktigt om det är samma grejer som används här som i Sverige.

• Trollskogen12

Hej! Jag började IVF behandling i maj och blev gravid med första ET. Fick missfall I slutet på augusti. Gjorde min första FET (naturlig cykel) i fredags och hoppas att det går bättre denna gången.

Jag är alltså på ruvardag-2 idag (äl+7). Har testdag den 26. Jag kommer säkerligen tjuvtesta nästa veckan, heehee

• Snöflinga88

Foscio: okej jo de är säkert mer pålitligt med blodprov... Jag ska göra vanligt test hemma.

Okej verkar skilja sig åt lite grann med medicinering utomlands mot Sverige, jag ska ta lutinus 3ggr per dag i 3 veckor. Jag har inte fått nå direktiv om sängliggandes men tänkt avstå träning närmsta vecka efter och minskat ner träningen till hälften efter de.

• lellisen

Hejsan hejsan!!! Här är en som gjort6 ivf för ca 3 år sedan sen tog vi uppehåll för kroppen behövde viiiiila. Nu tuvardag 4 på en 2 dagars. Har alltid fått 5 dagars tillbaka förr så nu får vi se. Har blivit gravid 2 gånger förr men blev missfall tidigt. Så nu hoppas vi, fick ut 12 fina ägg men bara bara två vart befruktade pga dåliga spermier. Så det vart ett tillbaka o det andra lilla ägget gick tillbaka så inget till frysen heller...känns sååå trist men hoppas hoppas på detta lilla i magen nu!! Någon som fått tillbaka ett tvådagars och lyckats??? Hur långt efter ET har ni testdag?? fick alltså tillbaka 13:e och har testdag 29:e tyckte det var lång tid. Så mensen hinner väl före OM det inte gått vägen! Lycka till alla andra kämpar <3

Svar på tråden IVF oktober 2016