• typjag

IVF oktober 2016

Hej!
    Jag och min sambo har gjort 3 IVF försök och nyligen opererat (titthålsoperation) bort mina äggledare som var vätskefyllda (hydrosalpinx , säcktuba). Vi
    ska nu i oktober använda vårt sista frysta embryo på kliniken. Vi står i kö till landstinget men går privat i väntan på detta. Någon mer som ska göra IVF/FET i oktober? Eller någon som lyckats bli gravid efter borttagning av äggledare eller säcktuba?
    Vore roligt att följas åt - nu må det väl ändå fungera denna gången!

Johanna

• Svar på tråden IVF oktober 2016
  • Trollskogen12
    lellisen skrev 2016-10-20 11:45:07 följande:

Oj kan det ändras så snabbt som samma dag Muffins?  åhhh denna väntan. Men har ju massa mensvärk också så det känns ju hopplöst!! Gahhhh......Ser ju många som plussat dag 5-6 så man blir så snurrig på allt. 

Jag har mensvärk liknade värk från ruvardag1. Så det betyder ingenting. Jag har en 5 dagars och är på ruvardag 6 vilken motsvara ruvardag 9 i din fall. Så oroar dig inte.
  • typjag

Skit också! Var är min ägglossning?!?!?! Orkar INTE vänta en månad till. Tips?!

• typjag

Någon som vet om nordic IVF gbg gör FET återföringar på lördagar å söndagar?

• TessOphira

Hej alla. Jag hoppar in här då vi är i full fart med syskonförsök till våran lilla son Charlie (som kom till via ivf) Gjorde ett FET som slutade i tidigt missfall nu i september/oktober månadsskift. Har 2 guldägg kvar i frysen och vi hoppas på att göra ett nytt försök redan nu i slutet av oktober.

Charlie 11/12-2015
  • Foscio

Är på ruvardag 10 idag och är nästan säker på att få ett negativt resultat på testet på fredag eftersom jag inte känner några symptom. I början var brösten ömma och hårda men nu är de precis som vanligt, och det är det som oroar mig mest eftersom det var så påtagligt innan. Andra symptom som jag haft med som försvunnit är trötthet, lätt yrsel, problem med magen och en dov smärta i magen. Allt antagligen pga progesteronet och de andra medicinerna. Är det någo som känner igen sig? Någon som inte haft några symptom men ändå har visat sig vara gravida?

• typjag

Hurra Hurra! På lördag blir det insättning!!!!!!!!!!!!!!! fick tillslut min ägglossning några dagar sent... på lördag aknske kanske det är min tur... hur går de för er andra?

• typjag
    Foscio skrev 2016-10-24 12:57:18 följande:

Är på ruvardag 10 idag och är nästan säker på att få ett negativt resultat på testet på fredag eftersom jag inte känner några symptom. I början var brösten ömma och hårda men nu är de precis som vanligt, och det är det som oroar mig mest eftersom det var så påtagligt innan. Andra symptom som jag haft med som försvunnit är trötthet, lätt yrsel, problem med magen och en dov smärta i magen. Allt antagligen pga progesteronet och de andra medicinerna. Är det någo som känner igen sig? Någon som inte haft några symptom men ändå har visat sig vara gravida?

Åh jag vet känslan. så jobbigt.... men jag har aldrig fått plus så mina känsla av "detta har inte funkat" har alltid stämt...
  • typjag
    TessOphira skrev 2016-10-23 19:10:46 följande:

Hej alla. Jag hoppar in här då vi är i full fart med syskonförsök till våran lilla son Charlie (som kom till via ivf) Gjorde ett FET som slutade i tidigt missfall nu i september/oktober månadsskift. Har 2 guldägg kvar i frysen och vi hoppas på att göra ett nytt försök redan nu i slutet av oktober.

Åh när!? då kanske vi är typ samtidigt!
Svar på tråden IVF oktober 2016