• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • larssonc

BIM LISTA

Fia007: 1/11

FruH92: 2/11

sbernin: 2/11, 26 år, första barnet, första försöket :)

Sunflower95: 4/11, andra försöker, första barnet.

Rosali84: 4/11, första försöket, 3:e barnet

Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma

Väntar på magen: 7/11

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet '

Nykär15: 9/11, 6:e försöket, första efter MA, tredje barnet (första gemensamma)

Mandypandy90: 9/11, 26 år, första barnet, femte försöket

Waattos: 9/11, 24år, första barnet, första försöket :)

Josnos 9/11 försök 14 första barnet, 2 MF

Anonymis3ns: 12/11

Kåtisroinen: 13/11, första försöket, första barnet.

eg90: 14/1

Skoovde: 15/11. 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.

Varje: 19/11. andra försöket, första barnet.

Larssonc: 20/11, 26 år, första försöket, första barnet

• SBernin

Hade antagligen ÄL i onsdags förra veckan och känna som vi prickade in bra men nu kommer denna eviga väntan på BIM... :p Försöker att inte ha för höga förhoppningar men inte så lätt!! :) ska försöka sysselsätta mig fram till på söndag iallafall och ta ett tidigt test då!!

Någon annan som haft ÄL redan?

kul med så många i gruppen!! Skönt att ha fler som går igenom samma sak! Lycka till till alla!! :)

• Nykär15
    Sally8585 skrev 2016-10-24 01:31:28 följande:

Räknat med att min mens är över imorgon. Har då blödit i ca 8 dagar. När har jag då min äl? Min app säger på fredag men det är väl för tidigt?

Normal cykel har jag ÄL på dag 12 från mensens första dag. Så det kan ju vara så, men hur brukar din cykel se ut? 

Min ÄL kom på dag 21 förra månaden, första ÄL efter MA. Sen kom mensen 14 dagar senare som vanligt. Får se vilken dag ÄL infaller denna gången, räknar med viss förskjutning även denna gång. Gissar slemhinnan kan behöva lite extra tid för att byggas upp efter MA med efterföljande skrapning och sen även hysteroskopi. Så hellre den kommer några dagar senare och slemhinnan är bra än att den kommer för tidigt. Så jag håller utkik med ÄL-tester :)

• Nova2014

Inväntar ägglossningen den här veckan. Tycker den här väntan är såååå lång men också lite spännande. BIM 13/11

Hur gär det för er andra?

• Tussilago6

Hej! Lägger till mig på listan, jag har bim den 17/11 med försök nr.7. Fick tidigt missfall på försök nr.5 och har nu precis avslutat första mensen efter det! Nu hoppas jag gärnet på november!

BIM LISTA

Tussilago: 17/11. 34år, sjätte barnet, försök nr.7

• Jerreblomstra
    larssonc skrev 2016-10-24 08:45:58 följande:

BIM LISTA

Jerreblomstra 9/11, försök 10, första försöket.

• Jerreblomstra

Jag har min ägglossning idag, tagit tester varje dag sen i tisdags men imorse kom gubben och jag känner att molvörken/mensvärken är här precis som den brukar när ägglossning sker. Har inte alls ömma bröst vilket jag haft varje gång sen ett år tillbaka vid ägglossning. Så kanske är goda tecken på att kroppen är i balans helt enkelt efter p-piller stopp för 1 år sen!

Vi hade mys sent igår kväll men vill nog inte nöja mig med det utan blir nog ikväll med ;)! Försök 10 nu så börjar bli tokig! Men bara å köra på :)

• mariama

Hoppar över hit, tredje försöket att få syskon till vår 1,5-åring. Första försöket blev jag gravid men blev tyvärr MA i v 8.

Räknar med äl runt 7 november och BIM 20 november. Ska testa att skippa äl-tester den här cykeln då jag tycker att det är lite stressande och cykeln är ändå så pass regelbunden. Ska även testa ny metod för oss, ligga varannan dag från att mensen är över och framåt. Istället för att ligga varje dag från en vecka innan äl! Kanske blir simmarna lite piggare då? :D Vi får hoppas!

• Kåtisroinen
    Nova2014 skrev 2016-10-24 12:16:16 följande:

Inväntar ägglossningen den här veckan. Tycker den här väntan är såååå lång men också lite spännande. BIM 13/11

Hur gär det för er andra?

Typ samma som mig :D har ÄL om en vecka idag, BIM 13 november :D har väntat länge på ÄL nu, sex år haha :P men tror nog att väntan på BIM blir värre ;D
  • Kåtisroinen
    mariama skrev 2016-10-24 15:27:56 följande:

Hoppar över hit, tredje försöket att få syskon till vår 1,5-åring. Första försöket blev jag gravid men blev tyvärr MA i v 8.

Räknar med äl runt 7 november och BIM 20 november. Ska testa att skippa äl-tester den här cykeln då jag tycker att det är lite stressande och cykeln är ändå så pass regelbunden. Ska även testa ny metod för oss, ligga varannan dag från att mensen är över och framåt. Istället för att ligga varje dag från en vecka innan äl! Kanske blir simmarna lite piggare då? :D Vi får hoppas!

Tror absolut simmarna blir piggare ;) har man inte normalt sex varje dag så hänger inte produktionen av simmare riktigt med om man helt plötsligt börjar ha det en gång i månaden. Då blir det mindre mängd. Så blir ju lite fel, för ju närmare ÄL man kommer desto mindre mängd blir det. Så varannan dag tycker jag låter som en lysande plan :D

Vi kommer bara ha tre gånger på oss vid ÄL som är på måndag. Vi kör torsdag, fredag och söndag. Hoppas det räcker då vi bara ses på helger :/ håller tummarna :)
Svar på tråden BIM november 2016