• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Ruffs

BIM LISTA

Fia007: 1/11

FruH92: 2/11

sbernin: 2/11, 26 år, första barnet, första försöket :)

Sunflower95: 4/11, andra försöker, första barnet.

Rosali84: 4/11, första försöket, 3:e barnet

Treansresa: 5/11 Andra försöket. ett MF. Första gemensamma

Väntar på magen: 7/11

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet '

Nykär15: 9/11, 6:e försöket, första efter MA, tredje barnet (första gemensamma)

Mandypandy90: 9/11, 26 år, första barnet, femte försöket

Waattos: 9/11, 24år, första barnet, första försöket :)

Josnos 9/11 försök 14 första barnet, 2 MF

Jerreblomstra 9/11, försök 10, första försöket.

Anonymis3ns: 12/11

Kåtisroinen: 13/11, första försöket, första barnet.

eg90: 14/1

Skoovde: 15/11. 23år gammal, första barnet, femte försöket - ett missfall.

Varje: 19/11. andra försöket, första barnet.

Larssonc: 20/11, 26 år, första försöket, första barnet

Ruffs : 20/11, 30 år, fjärde försöket, första barnet.

• Kolan91

Hej hej!

Mens vilken sekund som helst så nästa försök blir i november.. hoppas på massa plus. Jag lade in mig själv i bimlistan.
    Lycka till alla! :)

BIM LISTA

Tussilago: 17/11. 34år, sjätte barnet, försök nr.7

Kolan91: 25/11, 25 år, första barnet, försök 4 efter MA.

• polly82
    Jerreblomstra skrev 2016-10-24 14:56:21 följande:

Jag har min ägglossning idag, tagit tester varje dag sen i tisdags men imorse kom gubben och jag känner att molvörken/mensvärken är här precis som den brukar när ägglossning sker. Har inte alls ömma bröst vilket jag haft varje gång sen ett år tillbaka vid ägglossning. Så kanske är goda tecken på att kroppen är i balans helt enkelt efter p-piller stopp för 1 år sen!

Vi hade mys sent igår kväll men vill nog inte nöja mig med det utan blir nog ikväll med ;)! Försök 10 nu så börjar bli tokig! Men bara å köra på :)

Håller tummarna! :) Min ena app säger att jag har ÄL i dag, den andra säger onsdag men BIM 9/11 enl. båda. Känner lite mol/mensvärk men annars inget speciellt. Drömde att jag blev gravid inatt, hoppas det var en sanndröm haha! :)
  • Heineken86
    Nova2014 skrev 2016-10-24 12:16:16 följande:

Inväntar ägglossningen den här veckan. Tycker den här väntan är såååå lång men också lite spännande. BIM 13/11

Hur gär det för er andra?

Ja du... jag är helt lost känns det som. Jag har ingen aning om jag haft ägglossning redan eller om jag ska få snart. Har inte märkt av några tecken alls. Men vi sexar loss varannan eller var tredje dag och har gjort så sen evighets-mensen (11 dagar blödning) tog slut för snart 2 veckor sen.
  • Thorax

Hej, här är en till med Bim den 1/11

Tiden går såå långsamt. Det hjälper ju inte med att kolla kalendern 13 gånger om dagen heller, som om tiden skulle gå snabbare då.

Konstiga är att jag haft utslag på äl pinnen 3 dagar i rad nu. Den börjar blekna men inte så som den brukar. Det gör mig bara mer nervös

• Mandypandy90
    Thorax skrev 2016-10-24 17:58:45 följande:

Hej, här är en till med Bim den 1/11

Tiden går såå långsamt. Det hjälper ju inte med att kolla kalendern 13 gånger om dagen heller, som om tiden skulle gå snabbare då.

Konstiga är att jag haft utslag på äl pinnen 3 dagar i rad nu. Den börjar blekna men inte så som den brukar. Det gör mig bara mer nervös

ÄL test kan ju visa utslag hela månaden för vissa vad jag förstår men det kan även reagera när mens är på ingång och graviditet. Håller tummarna för det sistnämnda :):) när tänker du testa dig?
  • anonymis3ns

Beräknad bim enligt app på lördag, men har redan testat med äl-stickor 1 v. Imorse tog jag Clearblues avancerade ägglossningstest, men det visade negativt (jag hoppas det förblir neg några dagar till då min kille åker iväg imorgon och kommer hem på torsdag). Men hade lite äl-flytningar idag(väldigt genomskinlig och trådig), vill inte att äl ska komma än!

Någon med erfarenhet av dessa test? Hur många dagar emellan hade ni efter det sista negativa (ringen) och med blinkande gubbe tills ni fick fast gubbe?

• Kåtisroinen
    Thorax skrev 2016-10-24 17:58:45 följande:

Haha så jäkla skönt att det inte bara är jag xD
  • mariama
    Kåtisroinen skrev 2016-10-24 16:15:21 följande:
    Tror absolut simmarna blir piggare ;) har man inte normalt sex varje dag så hänger inte produktionen av simmare riktigt med om man helt plötsligt börjar ha det en gång i månaden. Då blir det mindre mängd. Så blir ju lite fel, för ju närmare ÄL man kommer desto mindre mängd blir det. Så varannan dag tycker jag låter som en lysande plan :D

Vi kommer bara ha tre gånger på oss vid ÄL som är på måndag. Vi kör torsdag, fredag och söndag. Hoppas det räcker då vi bara ses på helger :/ håller tummarna :)

Härligt att du bekräftar mina funderingar! Och ja, absolut, för i vanliga fall, resten av månaden, blir det ju bara någon gång i veckan ungefär så som vardagen ser ut nu! Så lite chockartat för simmarna blir det nog att hinna med i tempot, haha. Ja, nu jäklar får det allt bli plus den här månaden :)

Vad jobbigt att behöva ha det med i beräkningarna också, att man inte kan ses (och köra) när som helst liksom! Men det låter ändå som att det kan gå hur bra som helst. Tur att ÄL inte låg mitt i veckan då?! :) Håller tummarna för oss!

• mariama

BIM LISTA 

Tussilago: 17/11. 34år, sjätte barnet, försök nr.7

Mariama: 20/11, 26 år, tredje försöket (första försöket = MA), andra barnet.

Kolan91: 25/11, 25 år, första barnet, försök 4 efter MA.

Svar på tråden BIM november 2016