• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • anonymis3ns
    Kåtisroinen skrev 2016-11-10 20:56:46 följande:

Haha jag förstår dig! Det var min första tanke också! Jag har liksom känt mig lite smått gravid de senaste dagarna o då också känt mig positiv. Så fick lite panik när jag såg det! Men så googlade jag lite o så, o då kändes det lite bättre igen :) känner mig fortfarande lite illamående o molvärken sitter kvar så än så länge känns det okej :)

Jag ångrar mig ju nu. För oavsett om det är tidigt så tappar man lite av hoppet när man ser att testet är negativt. Har också känt mig lite smått gravid, även om jag sist när jag plussade inte hade några symtom. Nu är jag mest bara förvirrad! Vad hittade du på Google då? :)
  • FrökenE1985

Bim+1 idag och mensen håller sig borta. Tycker mig ana något på test, men vågar inte lita på det. Imorn ska jag och karln köpa nytt test. Hoppas på att kunna få ett, åtminstone hyfsat, starkt plus innan jag tar ett digitalt.

Nån som kan rekommendera något förutom cb+, tog ett sådant idag men det skramlade om det. Kunde använda det som en marackas. Haha

• Kåtisroinen
    anonymis3ns skrev 2016-11-10 21:10:09 följande:

Jag ångrar mig ju nu. För oavsett om det är tidigt så tappar man lite av hoppet när man ser att testet är negativt. Har också känt mig lite smått gravid, även om jag sist när jag plussade inte hade några symtom. Nu är jag mest bara förvirrad! Vad hittade du på Google då? :)

Usch ja jag förstår det :/ hoppas på att det finns ett plus där inne ändå :)

Hittade denna länken:

barntotal.se/gravid-3/graviditetsbesvr/noedbloedning-bloedning-under-tidig-graviditet

Sen var jag hyfsat lugn så då letade jag inte mer :P
  • Tussilago6
    Mammatillenliten skrev 2016-11-10 19:31:36 följande:

Här är jag på äl+8. Har haft lite molvärk som kommit och gått idag. Negativt test.. såklart ;) hoppas molvärken var nån betydelse...

Samma här, äl +8, negativt test, molvärk... Enda jag har att tillägg är en väldigt gasig mage, usch! Men det kan ju va nåt annat...
  • Ruffs

Till er som kör naturalcykles: hur lång tid tog det för den att få grepp om ens cykel?
    Beställde hem och har börjat köra med den och skulle gärna vilja höra lite hur ni tycker det funkat för er.

• zion

Positivt äl test idag så nu blir det mys för hela slanten sen börjar den eviga längtan efter bim som blir om 14 hela dagar

• Anonym (Jajjo)
    Tussilago6 skrev 2016-11-10 08:56:01 följande:

Haha, du lär ju minnas den morgonen som du plussade länge! Stort grattis!

Haha ja denna morgon glömmer jag inte i första taget!

Tack allihopa för alla grattis, nu är det bara att hålla tummar och tår för att den lilla/-e vill stanna :)
  • Kåtisroinen
    anonymis3ns skrev 2016-11-10 21:55:07 följande:

Förstår att du blev lugnare. :) När hade du tänkt testa? På bim?

Ja precis jag ska hålla mig till BIM.Tyckte det var lite spännande att min BIM råkade hamna på farsdag, speciellt med tanke på att jag bara träffar min karl på helgerna och jag vill gärna ha honom med när jag testar :) så det kändes lite meant to be ^^ annars hade jag nog testat idag eller imorgon :P

BIM-2 idag!!! Galet!! Snart är det min tur att testa :D
  • Kåtisroinen
    Ruffs skrev 2016-11-10 23:09:41 följande:

Till er som kör naturalcykles: hur lång tid tog det för den att få grepp om ens cykel?

Beställde hem och har börjat köra med den och skulle gärna vilja höra lite hur ni tycker det funkat för er.

I början så körde jag på prevent. Det tog ca 2 månader innan jag fick mina första gröna dagar, en vecka kanske. Sen gick det hyfsat fort. Efter ytterligare två månader så skulle jag säga att den hade full koll på vilka dagar som är gröna o röda. Det ska dock tilläggas att jag var lite slarvig med tiden i början, alltså när jag tempade på dagen, hur många timmar jag sovit osv. Men när jag väl blev noggrann så gick det fort!
Svar på tråden BIM november 2016