• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • MaTik
    Lilltiger84 skrev 2016-11-10 12:47:04 följande:

"Hänger gärna på här! Hade ett missfall i v. 9 i oktober, så jag har inte stenkoll på min kropp just nu. Utifrån flytningar och känningar tror jag att jag är på ÄL+10 idag, men det kan också vara helt fel. Fick en liten liten blödning (rosa på pappret) för två dagar sen, man kan ju alltid hoppas att det var en nidblödning. Inget mer sen dess. Brukar normalt få mens typ ÄL +11 eller +12, så nu till helgen i så fall. Dock vet inte jag, cykeln kanske kan förändras efter en graviditet/missfall?"

MaTik - vilken lik situation vi är i. :) Hade också missfall i oktober, i vecka 7, så vet inte heller om allt är som vanligt i kroppen igen. Ägglossningstest visade som starkast söndag för 1 1/2 vecka sen så tror jag är på ÄL+11 idag. Igår kväll när jag skulle torka mig var där en ljus rosa flytning och sen har jag inte haft något mer. Undrar om det är början på mens (brukar aldrig ha så, men efter missfall kanske det blir annat?) Jag undrar också om cykeln förändras så här efter missfall.. Känns som att ägglossningen blev som vanligt ungefär iaf. ;) 

Vi är lika gamla också om 84 i ditt namn är ditt födelseår! :)  Men precis, jag brukar heller aldrig ha mellanblödningar, men saker kan ju vara förändrade i kroppen. Fick ju ingen nidblödning när jag blev gravid nu sist, men man har ju läst om att det ska kunna hända! :) När tänkte du testa? Jag tänkte försöka hålla mig till söndag morgon, men det kan ju (troligtvis) hända att nyfikenheten tar över tidigare!

Hoppas vi båda får plus nu! (Och man klickar på texten "citera" över varje inlägg, tog ett tag för mig med att lista ut den kluringen!)
  • Lilltiger84
    MaTik skrev 2016-11-10 13:19:33 följande:
    Vi är lika gamla också om 84 i ditt namn är ditt födelseår! :)  Men precis, jag brukar heller aldrig ha mellanblödningar, men saker kan ju vara förändrade i kroppen. Fick ju ingen nidblödning när jag blev gravid nu sist, men man har ju läst om att det ska kunna hända! :) När tänkte du testa? Jag tänkte försöka hålla mig till söndag morgon, men det kan ju (troligtvis) hända att nyfikenheten tar över tidigare!

Hoppas vi båda får plus nu! (Och man klickar på texten "citera" över varje inlägg, tog ett tag för mig med att lista ut den kluringen!)

Tack, nu såg jag citera-knappen! :P
    Haha, men vad lustigt - 84 är mitt födelseår. Är det ditt första barn också?

Nej jag fick inte heller någon nidblödning sist jag var gravid så tycker också det är konstigt.. Kan väl vara olika från graviditet till graviditet också kanske? Jag hoppas iaf! :D Jag hade tänkt att testa imorgon men om det här nu var nidblödning så har jag kanske inte producerat tillräckligt med hcg så då tänkte jag testa på söndag som är +14 efter AL. :) Om inte mensen dyker upp istället då.

Har du några symptom och i så fall är det samma som sist du var gravid? Jag hade grymt ont i brösten redan någon vecka efter ÄL sist men nu är det knappt nånting. :( Är dock väldigt uppsvullen i magen (kan inte ha mina vanliga byxor) och mer kissnödig än vanligt och det var jag sist också så man vet inte vad man ska tro...

Ja, hoppas vi båda får plus och att det lilla pyret vill stanna kvar den här gpngen! :)

• Treansresa

Tack för alla grattis!

Önskar er alla lycka till på vägen till puls! Hoppas vi är många som ses i bf juli gruppen

• MaTik
    Lilltiger84 skrev 2016-11-10 13:31:22 följande:

Tack, nu såg jag citera-knappen! :P
    Haha, men vad lustigt - 84 är mitt födelseår. Är det ditt första barn också?

Nej jag fick inte heller någon nidblödning sist jag var gravid så tycker också det är konstigt.. Kan väl vara olika från graviditet till graviditet också kanske? Jag hoppas iaf! :D Jag hade tänkt att testa imorgon men om det här nu var nidblödning så har jag kanske inte producerat tillräckligt med hcg så då tänkte jag testa på söndag som är +14 efter AL. :) Om inte mensen dyker upp istället då.

Har du några symptom och i så fall är det samma som sist du var gravid? Jag hade grymt ont i brösten redan någon vecka efter ÄL sist men nu är det knappt nånting. :( Är dock väldigt uppsvullen i magen (kan inte ha mina vanliga byxor) och mer kissnödig än vanligt och det var jag sist också så man vet inte vad man ska tro...

Ja, hoppas vi båda får plus och att det lilla pyret vill stanna kvar den här gpngen! :)

Ja, första barnet här med! :)

Förra graviditeten hade jag typ inga symptom innan bim, förutom mycket vattniga flytningar. Kändes liksom som att mensen kom, så jag gick och tittade hela tiden. Jag fick ömma bröst också, men det var först ett par dagar efter att jag plussat. Har inga symptom alls nu, men eftersom jag inte kände särskilt mycket förra gången heller så vet jag inte om det är nåt tecken eller ej. 

Nu håller vi tummarna för oss! :)
  • Marie357

Fortsätter att må illa och småfisig. Illamåendet blir bättre när jag ätit. Ömhet ännu mer i tuttarna nu....

nouw.com/denöppnakampen
  • anonymis3ns

Bim 13/11, fick dock ljusrosa/beiga flytningar nu när jag var på toa. Antar att det är kört, det som är konstigt är att jag brukar dock få blod direkt vid mens alternativt mer bruna flytningar och inte rosa. Någon med erfarenhet? Finns det fortfarande ett litet hopp om att jag kan vara gravid?

• Marie357
    anonymis3ns skrev 2016-11-10 15:24:46 följande:

Bim 13/11, fick dock ljusrosa/beiga flytningar nu när jag var på toa. Antar att det är kört, det som är konstigt är att jag brukar dock få blod direkt vid mens alternativt mer bruna flytningar och inte rosa. Någon med erfarenhet? Finns det fortfarande ett litet hopp om att jag kan vara gravid?

Jag fick ljusrosa förra månaden.. Dock kom mensen en vecka efter det
    nouw.com/denöppnakampen
  • anonymis3ns
    Marie357 skrev 2016-11-10 15:48:54 följande:

Jag fick ljusrosa förra månaden.. Dock kom mensen en vecka efter det

Trist, förmodligen samma sak för mig då! Dock borde min mens komma imorgon eller ihelgen, och inte om en vecka. Fasiken!
  • Lady K

Stort grattis till alla som plussat! Roligt att det är så många! Hoppas verkligen jag får joina den lyckliga skaran snart jag också.

Hade äl-känningar i söndags och måndags och har lyckats pricka in liggandet bra känns det som. Så nu är det bara att hålla tummarna för att det vill ta sig denna gång. Fjärde försöket med första barnet. Bim är 24/11. Någon mer med bim runt det datumet?

• Persson123
    Lady K skrev 2016-11-10 16:09:13 följande:

Stort grattis till alla som plussat! Roligt att det är så många! Hoppas verkligen jag får joina den lyckliga skaran snart jag också.

Hade äl-känningar i söndags och måndags och har lyckats pricka in liggandet bra känns det som. Så nu är det bara att hålla tummarna för att det vill ta sig denna gång. Fjärde försöket med första barnet. Bim är 24/11. Någon mer med bim runt det datumet?

Har BIM 23/11, hade ÄL symtom i tisdags och positivt ÄL test igår. Nu är det bara att vänta.. andra försöket med första barnet :) lycka till!!
Svar på tråden BIM november 2016