• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Treansresa
    Leeandra skrev 2016-11-30 11:00:34 följande:

Hur har det gått för Treansresa? Skulle inte hon på VUL igår också?

Det stämmer. Mitt gick dock inge bra:( hon flyttade bak mig så mycket så jag skulle ha plussat innan äl. Men hon tyckte allt såg "bra" ut om man utgår från den mätningen hon fick fram. Men ska tillbaka om en vecka för att se om fostret växt. Nu såg hon bara gulekroppen, hinnsäcken och kanske fostret som en liten prick:( vet också att jag ej kan ha blivit gravid senare dels pga sex samt plusset. Så känns inte så hoppfullt:(
  • GrönaDruvan
    Beebii skrev 2016-11-29 20:24:19 följande:
    Men å va fantastiskt! Vilken överraskning! Finns det i din släkt? Gud va häftigt! Ja man undrar ju om det är två som spökar där inne ibland, gubben skulle väl gå upp i spinn totalt haha! Stort grattis till er!!
    Det finns en del tvillingar på mannens sida, men det ska väl inte spela någon roll har jag hört...sen är det ju enäggstvillingar också och jag tror inte det är ärftligt.
    På måndag ska jag till läkaren på ordentlig undersökning! Det bästa med det här är ju att det blir många ultraljud!!
    Men det är ju en riskgraviditet, så känns lite oroligt ändå...
  • Leeandra
    Treansresa skrev 2016-11-30 11:59:43 följande:

Det stämmer. Mitt gick dock inge bra:( hon flyttade bak mig så mycket så jag skulle ha plussat innan äl. Men hon tyckte allt såg "bra" ut om man utgår från den mätningen hon fick fram. Men ska tillbaka om en vecka för att se om fostret växt. Nu såg hon bara gulekroppen, hinnsäcken och kanske fostret som en liten prick:( vet också att jag ej kan ha blivit gravid senare dels pga sex samt plusset. Så känns inte så hoppfullt:(

Nej, vad tråkigt! Det låter ju inte så bra, men jag håller timmarna för dig och hoppas ändå. Kram!
  • Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2016-11-30 12:07:40 följande:

Det finns en del tvillingar på mannens sida, men det ska väl inte spela någon roll har jag hört...sen är det ju enäggstvillingar också och jag tror inte det är ärftligt.

På måndag ska jag till läkaren på ordentlig undersökning! Det bästa med det här är ju att det blir många ultraljud!!

Men det är ju en riskgraviditet, så känns lite oroligt ändå...

Tvåäggstvillingar är ärftligt, men enäggstvillingar är en slump som vem som helst kan få. Jag har inga tvillingar i min släkt men är själv en sån som ofta släpper två ägg vid ägglossning och det kan mina barn i sin tur föra vidare.
  • LillaJag06

Jag har svullnat något extremt. Kan inte dölja det alls. Någon mer med stor mage tidigt?
    Har alltid blivit stor snabbt även om det inte är bebisen ännu.

• Treansresa
    Leeandra skrev 2016-11-30 13:09:25 följande:

Nej, vad tråkigt! Det låter ju inte så bra, men jag håller timmarna för dig och hoppas ändå. Kram!

Jo det är tråkigt. Hade ett mf förra.månaden så hopps de ej är nå fel nu. Hon ringde dock upp idag och pratade och tycker inte jag ska ge upp all värden ser jättebra ut och detta är ganska vanligt. Att den är seg i starten men tar igen det sedan. Därför är hon anti tidiga vul, hennes åsikt är att de ej borde göras före v 10. Men bara avvakta o se nästa torsdag.
  • Lindseeey

Är i vecka 6+3 nu och min mage svullnar enormt efter jag ätit (enormt för o vara min mage då) haha. Och brösten bara växer och växer, undrar var det hela slutar ????

• babydreams

Någon som vet om det är "för sent" att börja med Omega-3 kapslar i vecka 7?

Läste idag att man bör ta såna om man inte äter fet fisk minst 2-3 gånger i veckan. Äter fisk väldigt sällan pga gillar det inte så mycket..

• Lilltiger84
    Treansresa skrev 2016-11-30 14:40:48 följande:
    Jo det är tråkigt. Hade ett mf förra.månaden så hopps de ej är nå fel nu. Hon ringde dock upp idag och pratade och tycker inte jag ska ge upp all värden ser jättebra ut och detta är ganska vanligt. Att den är seg i starten men tar igen det sedan. Därför är hon anti tidiga vul, hennes åsikt är att de ej borde göras före v 10. Men bara avvakta o se nästa torsdag.
    Åh, jag håller tummarna att allt är som det ska nästa torsdag! Jag har också hört om tjejer som blir tillbakaflyttade flera veckor fast de säger att det i princip skulle vara omöjligt att de blev gravida då, och sen på RUL:et blir de framflyttade igen.
    Så det kan säkert vara som hon sa; att en del är lite sega i starten.. <3 
Svar på tråden BF JULI 2017