BF JULI 2017
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Ja men då kan det ju säkert vara samma som dottern med den här lilla ärtan också! Jag håller alla tummar och tår att allt ser bra om nästa vecka!
Vet också hur svårt det är att inte oroa sig, är helt enormt nervös inför mitt UL om 1 1/2 vecka. Är så rädd att det ska bli som sist.. Men man får försöka tänka positivt iaf, även om det är svårt ibland!
För mig visade det 3+ exakt 4 veckor efter ÄL , då gick jag in i vecka 8 (7+...) , innan dess visade det först 1-2 och sen 2-3 .
Okej, får testa nästa vecka igen och se. :)
Är sjätte dagen nu med små små blöningar, typ som en rosa/röd flytning i trosan. Ringde 1177 som sa att man bara kan avvakta och se. Men känns inte alls kul. Även om jag vet att det kan vara normalt, så är det väl liksom ändå inget bra tecken att det inte slutar efter sex dagar??
Har också lite molvärk, mest på höger sida, men det är i princip det enda symptomen jag har. Varken illamående eller ovanligt trött.. Men man kan väl vara "låghormonare", eller vad det nu kallas? Har i vanliga fall aldrig mensvärk eller några som helst andra besvär när jag har mens, så är väl kanske normalt för just min kropp att inte ha några besvär vid graviditet heller. Egentligen ska man väl inte klaga, men blir ju rädd att det inte är något där i magen när man mår "för bra" typ..
Verkar som det ändå är rätt många som inte känner så mycket? Den här graviditeten skiljer sig mycket från början av min förra graviditet. Å andra sidan kommer man ju inte ihåg ett smack! Jag är iaf snart i vecka 8 och har molvärk (lindrig) till och från, är hungrig och har huvudvärk. INGET i brösten, men det kanske kom senare förra gången...
Mina bröst ömmar inte längre och magen blir svullen på kvällen. I min förra graviditet hade jag små blödningar i början ganska mycket men det var nog sköra slemhinnor, nu blöder jag näsblod ibland när jag spyr istället. Har inte alla gyn möjlighet att göra VUL? Jag gjorde två gånger sist pga blödning och 2 ggr nu för att se att det fanns något i magen.
Vi var dumma nog att ha sex idag, började ju såklart blöda färskt blod efter och molvärk.. vad tror ni om det? Blir så jäkla rädd
Känns lite lugnande att det är fler som inte har jättemycket symptom. Men hade varit skönt att stilla sin oro för de där blödningarna. Blev dock nekad vul, och känner mig egentligen inte sååå orolig att jag orkar boka tid för privat vul.. Det kan ju vara typ sköra slemhinnor bara.. Antingen så är ju allt som det ska. Och annars så finns det ju ändå inget att göra åt det.
Åh tjejer vad jag är orolig. Har inte riktigt smält att vi ska ha två...vet inte om jag är glad eller inte. Rädd och orolig. Vad har vi gett oss in på? Kommer detta gå bra? Föds de för tidigt? Stannar fröna kvar? Tusen frågor utan svar...
Efter jag fick beskedet så är jag lika orolig igen för att det ska skita sig. Kollar efter blod på pappret, analyserar varenda liten värk...haft mycket molvärk idag och tänker genast att det inte är bra.
Jösses....inte nog med det så går all den lilla energi jag har åt till att orka med jobbet, och när jag kommer hem är det direkt in i sängen...
Barnen börjar fråga varför jag bara ligger där, stackarna...kanske tror dom jag är allvarligt sjuk. Orkar inte göra nåt hemma, finns inget som är gott att äta, ständigt hungrig och illamående...
Ja, det var ju inget positivt inlägg det här, men antar att det är mina sämsta hormoner som pratar nu..
GrönaDruvan: Kan inte ens föreställa mig allt som rör sig i huvudet! Måste vara kaos. Förstår att det känns väldigt speciellt. Graviditetsmässigt får du kanske försöka tänka att iom att det är en riskgraviditet blir det tätare kontroller och mycket uppföljning. Det blir man ju tryggare av iallafall. Förstår om du känner efter extra mycket osv. Förhoppningsvis kan du känna dig lugnare när du hunnit smälta beskedet mer.
Gällande situationen när barnen kommer har jag inget bra råd :p Tvillingar har ju fötts förut och vissa har ju hur många barn som helst men fån ändå ihop livet. Det kommer gå kanon!
Verkar som det ändå är rätt många som inte känner så mycket? Den här graviditeten skiljer sig mycket från början av min förra graviditet. Å andra sidan kommer man ju inte ihåg ett smack! Jag är iaf snart i vecka 8 och har molvärk (lindrig) till och från, är hungrig och har huvudvärk. INGET i brösten, men det kanske kom senare förra gången...