• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Beebii

Fy bubblan ja illamående trött som tusan och blir lätt andfådd! Molvärken neråt är hemsk det trycker och värker. Känns helt sjukt, har just gått in i vecka 9 så bebis är ju bara ett litet hallon nu. Magen är svullen och allt klämmer och trycker..... verkar väldigt vanligt bland våra julibebisar iaf...

Ska bli skönt att få lite bekräftelse vid inskrivningen imorgon och sen på ul på fredag! Pust hur ska denna graviditet bli? Har ju önskat en "normal" graviditet så jag är nöjd sen. Verkar hittills få som jag vill

• Juuksela

Nervöst idag går man in i vecka 7 ( 6+0 )

Tänkte ringa mvc och skriva in mig ? Hm eller kanske för tidigt får se vad jag gör.

Idag mår jag små illa precis när jag vakna nu för första gången och brösten börja ömma igår!

Annars inte känt av så mycket mer ( tackar gudarna ) förra graviditeten mådde jag piss spydde hela tiden i tidigt vecka ända tills förlossningen . Så man får passa på och njuta medans man kan nu :).

• LillaJag06
    Juuksela skrev 2016-12-01 07:14:30 följande:

Nervöst idag går man in i vecka 7 ( 6+0 )

Tänkte ringa mvc och skriva in mig ? Hm eller kanske för tidigt får se vad jag gör.

Idag mår jag små illa precis när jag vakna nu för första gången och brösten börja ömma igår!

Annars inte känt av så mycket mer ( tackar gudarna ) förra graviditeten mådde jag piss spydde hela tiden i tidigt vecka ända tills förlossningen . Så man får passa på och njuta medans man kan nu :).

Jag ringde när bag plussat. Fick tid direkt. I Kalmar erbjuda alla kub test och det är viktigt att man bokar i tid då.
    Har tidigt vul 12 dec, inskrivning 13 dec. Är i v 8 då.
    Ring och hör med dem :)
    Har du något mot illamåendet?
  • Lilltiger84
    Treansresa skrev 2016-11-30 17:59:25 följande:
    Jag hoppas verkligen du får bra besked.:)) vilken vecka är du i nu?:) precis ibland är de svårt och ibland enklare att tänka positivt.
    Ja, det hoppas jag verkligen också.. Jag är i vecka 6+4 idag, vilken är du i? Jag har för mig att du var ca en vecka före mig om jag inte minns fel? Skrattande
  • Leeandra
    GrönaDruvan skrev 2016-11-30 19:41:56 följande:

Åh tjejer vad jag är orolig. Har inte riktigt smält att vi ska ha två...vet inte om jag är glad eller inte. Rädd och orolig. Vad har vi gett oss in på? Kommer detta gå bra? Föds de för tidigt? Stannar fröna kvar? Tusen frågor utan svar...

Efter jag fick beskedet så är jag lika orolig igen för att det ska skita sig. Kollar efter blod på pappret, analyserar varenda liten värk...haft mycket molvärk idag och tänker genast att det inte är bra.

Jösses....inte nog med det så går all den lilla energi jag har åt till att orka med jobbet, och när jag kommer hem är det direkt in i sängen...

Barnen börjar fråga varför jag bara ligger där, stackarna...kanske tror dom jag är allvarligt sjuk. Orkar inte göra nåt hemma, finns inget som är gott att äta, ständigt hungrig och illamående...

Ja, det var ju inget positivt inlägg det här, men antar att det är mina sämsta hormoner som pratar nu..

Det kommer bli bra. Det är mycket tankar och frågor i början, men innan de kommer har ni vant er vid tanken. Jag fick ju reda på att jag väntade två i v.9 och jag var glad att jag hade så lång tid på mig att vänja mig. Nu väntade jag ju tvåäggs, men det var otroligt häftigt att få gå igenom. Barnen hade redan i magen en egen relation, jag hade en morgonpigg och en kvällspigg och de brukade väcka varandra varje morgon & kväll och ligga och peta på varandra, . Mina kom två veckor tidigt, vägde 3,6 var. Ni kommer få gå på täta kontroller och göra tillväxtultraljud och följa era små liv.
  • marretiin

Å måste ringa barnmorskan idag och försöka få nåt mot mitt illamående.
    Lev som vanligt så långt d går säger dom. Jo ja tackar jag när man mår pyton precis hela tiden.
    Inte spytt än men jag hatar o spy så man sitter o sväljer hela jävla dagen.
    Lite svårt o njuta av att man är gravid när man bara mår illa o är dålig i magen hela tiden Kräks

• Treansresa
    Lilltiger84 skrev 2016-12-01 08:40:04 följande:

Ja, det hoppas jag verkligen också.. Jag är i vecka 6+4 idag, vilken är du i? Jag har för mig att du var ca en vecka före mig om jag inte minns fel? 

Enligt tempen 7+5 så en vecka före. Men enligt vul mycket tidigare.
  • Juuksela
    LillaJag06 skrev 2016-12-01 08:30:10 följande:

Jag ringde när bag plussat. Fick tid direkt. I Kalmar erbjuda alla kub test och det är viktigt att man bokar i tid då.

Har tidigt vul 12 dec, inskrivning 13 dec. Är i v 8 då.

Ring och hör med dem :)

Har du något mot illamåendet?

Vågade ringa :) , kändes skönt ändå ! Fick tid den 8/12 kl 14 . Ska få träffa våran gamla bm som vi har haft innan. Lite nervöst är det nu ändå fast det är 3:e ungen

Nehä tyvärr har inget mot illamåendet finns det något och ta ? Visste inte om det
  • LillaJag06
    Juuksela skrev 2016-12-01 09:41:05 följande:
    Vågade ringa :) , kändes skönt ändå ! Fick tid den 8/12 kl 14 . Ska få träffa våran gamla bm som vi har haft innan. Lite nervöst är det nu ändå fast det är 3:e ungen

Nehä tyvärr har inget mot illamåendet finns det något och ta ? Visste inte om det
    Hehe vad bra!
    Du kan ju prova postafen som är receptfritt. Vissa använder åksjukeband.
    Sen finns det annat som är på recept.
    Lergigan comp, lergigan, primperan.
    Ring och hör med dem om det inte funkar med postafen.
  • GrönaDruvan

...å där kom den...gråtattacken.., panikgråt över att jag mår så dåligt, inte orkar nåt och är livrädd för en tvillinggraviditet...
    Börjar jobba om 10 min och har fortfarande inte sminkat mig. Tur mannen jobbar på samma ställe och får säga till att jag blir sen...

Svar på tråden BF JULI 2017