• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Wooden
    GrönaDruvan skrev 2016-12-01 11:20:28 följande:

...å där kom den...gråtattacken.., panikgråt över att jag mår så dåligt, inte orkar nåt och är livrädd för en tvillinggraviditet...
    Börjar jobba om 10 min och har fortfarande inte sminkat mig. Tur mannen jobbar på samma ställe och får säga till att jag blir sen...

Skickar lite pepp! Fy så jobbigt när man känner sådär! Heja dig! Men kom ihåg att det är tillåtet att känna!
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2016-12-01 11:20:28 följande:

...å där kom den...gråtattacken.., panikgråt över att jag mår så dåligt, inte orkar nåt och är livrädd för en tvillinggraviditet...

Börjar jobba om 10 min och har fortfarande inte sminkat mig. Tur mannen jobbar på samma ställe och får säga till att jag blir sen...

Men stackare....jag hade nog varit hemma jag! Jobbar du helgen? Kan tänka mig att tvillingar kan pockar på dubbelt så mycket så unna dig att vara hemma några dagar! Hoppas att du mår bättre inom ngr veckor. Har ni berättat för någon annan, låter verkligen som du är i behov av att prata med någon. Antagligen är allt normalt och ni kommer klara det fint. Omställningen blir stor för att ni inte förväntat er 2 barn till men tänk så mysigt det kan bli. En bebis i var att ta hand om, mata, gosa, låna ut till morföräldrar/farföräldrar. Försök orka ta hjälp redan nu! Jag tror på dig! <3
  • Beebii

Har nu varit på inskrivningen! Mycket trevlig bm som gav massa informations blad. Urinprov visade dock på bakterier så får se om det är uvi som vi måste behandla. Jag bokade in för kub test med där hög risk tal ger rätt till Nipt test. RUL inbokat den 7 feb (kan flyttas om man får fram annat datum vid kub testet) eftersom jag hade senaste mensens första dag 29 sept fick hon fram att jag är i v.10 nu, men då jag tempat och kollat äl är jag ganska säker att äl var 19 oktober. Jaja får se hur stor den lilla är imorgon på ul. Så spänd!

• FrökenMp
    Beebii skrev 2016-12-01 12:00:54 följande:

Har nu varit på inskrivningen! Mycket trevlig bm som gav massa informations blad. Urinprov visade dock på bakterier så får se om det är uvi som vi måste behandla. Jag bokade in för kub test med där hög risk tal ger rätt till Nipt test. RUL inbokat den 7 feb (kan flyttas om man får fram annat datum vid kub testet) eftersom jag hade senaste mensens första dag 29 sept fick hon fram att jag är i v.10 nu, men då jag tempat och kollat äl är jag ganska säker att äl var 19 oktober. Jaja får se hur stor den lilla är imorgon på ul. Så spänd!

Åh vad roligt! Då är vi inte långt ifrån varandra:D

Min ägglossning var 14e oktober så imorgon går jag in i 9+0.

Lycka till imorgon på ultraljudet:) vilken känsla att få se det lilla livet!
  • Leken

Fick precis en tid för vul nästa vecka, så skönt att få kolla att allt ser bra ut och framförallt få veta hur långt gången man är. Mår hittills bra, med sonen spydde jag ända fram till förlossning så håller tummarna att jag slipper det den här gången.

• babydreams

Det skulle vara kul att veta lite mer om er andra och hur allt går! :D

Kopiera och fyll i era egna svar!

Ålder: 24
    Bor: Gävle
    Första gången gravid, ja eller nej: Ja
    Om nej, hur många barn har jag: -
    Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 15/11, BIM+1
    Hur länge har jag varit gravid: 6 veckor, 4 dagar (6+4)
    Partnerns ålder: 22
    Partnerns reaktion till graviditeten: Överlycklig <3
    BF-datum: 22 juli 2017 (tror dock 24 juli pga 30-dagars menscykel)
    Symtom hittills: Lite illamående på morgnarna, dock inte spytt något. Ömma bröst. Extremt trött. Väldigt lätt andfådd. Känner mig fulare, haha.

• Lilltiger84

Ja, vad roligt! Skrattande

Ålder: 32
    Bor: Visby
    Första gången gravid, ja eller nej: Ja (efter 1 MF)
    Om nej, hur många barn har jag: - (dock 2 bonusbarn)
    Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 13/11, BIM
    Hur länge har jag varit gravid: 6 veckor, 4 dagar (6+4)
    Partnerns ålder: 38
    Partnerns reaktion till graviditeten: Superglad! 
    BF-datum: 22 juli 2017 
    Symtom hittills: Ömma bröst, svullen mage, molvärk, kissnödig, blir lätt irriterad, har superkonstiga drömmar och har fått massa finnar.

• Treansresa

Vilken rolig grej:)

Ålder: 28

Bor: Lappland

Första gången gravid, ja eller nej: Nej (nr 6)

Om nej, hur många barn har jag: 2 barn och 3 bonusar

Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 10/11 Bim+5

Hur länge har jag varit gravid: 7 veckor, 5 dagar (7+5

Partnerns ålder: 43

Partnerns reaktion till graviditeten: glad, nervös

BF-datum: 15 juli 2017

Symtom hittills: Ömma bröst, svullen mage, kissnödig, blir lätt irriterad, illamående till.och från foglossning.

• marretiin
    Ålder: 31
    Bor: Sundsvall
    Första gången gravid, ja eller nej: Nej
    Om nej, hur många barn har jag: 1 son på 11 och två bonusar
    Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 17/11, BIM+1
    Hur länge har jag varit gravid: 6 veckor (6+0)
    Partnerns ålder: 43
    Partnerns reaktion till graviditeten: Överlycklig o överraskad att d tog på första försöket.
    BF-datum: 27 juli 2017 
    Symtom hittills: Ömma bröst, svullen mage, molvärk(mest i ryggen), kissnödig, har superkonstiga drömmar, en mass finnar, illamående som heter duga samtidigt som jag är galet hungrig, är tänd på min partner annars men nu är det extremt (räcker att han snuddar vid mig så är det kört) haha.
  • Leeandra

Vad roligt!

Ålder: 34

Bor: Gotland

Första gången gravid: nej

Om nej, hur många barn har jag: 5 st

Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 15/11 BIM +2 ( kollade iof inte innan.)

Hur länge har jag varit gravid: 6+2

Partnerns ålder: 35

Partners reaktion på graviditeten: lite chockad först, sedan både glad och rädd på samma gång.

BF-datum: 25 juli

Symptom hittills: ömma bröst, känslig för dofter, illamående hela tiden utom när jag äter, trötthet, molvärk, lite finnar, aversion för söt mat.

Svar på tråden BF JULI 2017