BF JULI 2017
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
...å där kom den...gråtattacken.., panikgråt över att jag mår så dåligt, inte orkar nåt och är livrädd för en tvillinggraviditet...
Börjar jobba om 10 min och har fortfarande inte sminkat mig. Tur mannen jobbar på samma ställe och får säga till att jag blir sen...
...å där kom den...gråtattacken.., panikgråt över att jag mår så dåligt, inte orkar nåt och är livrädd för en tvillinggraviditet...
Börjar jobba om 10 min och har fortfarande inte sminkat mig. Tur mannen jobbar på samma ställe och får säga till att jag blir sen...
Har nu varit på inskrivningen! Mycket trevlig bm som gav massa informations blad. Urinprov visade dock på bakterier så får se om det är uvi som vi måste behandla. Jag bokade in för kub test med där hög risk tal ger rätt till Nipt test. RUL inbokat den 7 feb (kan flyttas om man får fram annat datum vid kub testet) eftersom jag hade senaste mensens första dag 29 sept fick hon fram att jag är i v.10 nu, men då jag tempat och kollat äl är jag ganska säker att äl var 19 oktober. Jaja får se hur stor den lilla är imorgon på ul. Så spänd!
Har nu varit på inskrivningen! Mycket trevlig bm som gav massa informations blad. Urinprov visade dock på bakterier så får se om det är uvi som vi måste behandla. Jag bokade in för kub test med där hög risk tal ger rätt till Nipt test. RUL inbokat den 7 feb (kan flyttas om man får fram annat datum vid kub testet) eftersom jag hade senaste mensens första dag 29 sept fick hon fram att jag är i v.10 nu, men då jag tempat och kollat äl är jag ganska säker att äl var 19 oktober. Jaja får se hur stor den lilla är imorgon på ul. Så spänd!
Fick precis en tid för vul nästa vecka, så skönt att få kolla att allt ser bra ut och framförallt få veta hur långt gången man är. Mår hittills bra, med sonen spydde jag ända fram till förlossning så håller tummarna att jag slipper det den här gången.
Det skulle vara kul att veta lite mer om er andra och hur allt går! :D
Kopiera och fyll i era egna svar!
Ålder: 24
Bor: Gävle
Första gången gravid, ja eller nej: Ja
Om nej, hur många barn har jag: -
Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 15/11, BIM+1
Hur länge har jag varit gravid: 6 veckor, 4 dagar (6+4)
Partnerns ålder: 22
Partnerns reaktion till graviditeten: Överlycklig <3
BF-datum: 22 juli 2017 (tror dock 24 juli pga 30-dagars menscykel)
Symtom hittills: Lite illamående på morgnarna, dock inte spytt något. Ömma bröst. Extremt trött. Väldigt lätt andfådd. Känner mig fulare, haha.
Ja, vad roligt!
Ålder: 32
Bor: Visby
Första gången gravid, ja eller nej: Ja (efter 1 MF)
Om nej, hur många barn har jag: - (dock 2 bonusbarn)
Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 13/11, BIM
Hur länge har jag varit gravid: 6 veckor, 4 dagar (6+4)
Partnerns ålder: 38
Partnerns reaktion till graviditeten: Superglad!
BF-datum: 22 juli 2017
Symtom hittills: Ömma bröst, svullen mage, molvärk, kissnödig, blir lätt irriterad, har superkonstiga drömmar och har fått massa finnar.
Vilken rolig grej:)
Ålder: 28
Bor: Lappland
Första gången gravid, ja eller nej: Nej (nr 6)
Om nej, hur många barn har jag: 2 barn och 3 bonusar
Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 10/11 Bim+5
Hur länge har jag varit gravid: 7 veckor, 5 dagar (7+5
Partnerns ålder: 43
Partnerns reaktion till graviditeten: glad, nervös
BF-datum: 15 juli 2017
Symtom hittills: Ömma bröst, svullen mage, kissnödig, blir lätt irriterad, illamående till.och från foglossning.
Vad roligt!
Ålder: 34
Bor: Gotland
Första gången gravid: nej
Om nej, hur många barn har jag: 5 st
Datum vid plus, samt hur långt från BIM: 15/11 BIM +2 ( kollade iof inte innan.)
Hur länge har jag varit gravid: 6+2
Partnerns ålder: 35
Partners reaktion på graviditeten: lite chockad först, sedan både glad och rädd på samma gång.
BF-datum: 25 juli
Symptom hittills: ömma bröst, känslig för dofter, illamående hela tiden utom när jag äter, trötthet, molvärk, lite finnar, aversion för söt mat.