• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Florpan10

Jag mår konstant illa nu sen igår imorse. Hoppas det stannar vid illamående å att jag inte kräks. Förra graviditeten gjorde jag inget annat än å kräkas vid den här tiden och va tvungen att sjukskriva mig ett par veckor, inget hjälpte då. Hoppas på bättre nu :) ligger mest och vilar. Är 5+6 nu.

• josefinekn
    AM78 skrev 2016-12-04 12:34:33 följande:

Alltså jag mår så fruktansvärt illa. Ondansetron hjälper knappt och lergigan comp är som att ta en sömntablett. Någon som fått prova pimperan? Jag har det utskrivet sedan tidigare men vet inte om jag vågar ta det??

Jag tog primperan ett par dagar. Kände ingen förbättring alls och slutade därför med dom. Enligt både läkaren och apotekaren så skulle det inte vara någon fara att ta dom i början av graviditeten, så det kan ju vara värt ett försök? :)
  • Treansresa
    Starlights skrev 2016-12-04 12:41:46 följande:

Hoppar ur tråden då vi fått konstaterat missfall. 

Lycka till alla juli-bebisar! 

Beklagar verkligen :(
  • Leeandra
    Starlights skrev 2016-12-04 12:41:46 följande:

Hoppar ur tråden då vi fått konstaterat missfall. 

Lycka till alla juli-bebisar! 

Nej, vad tråkig! Hoppas det snart flyttar in ett litet liv som vill stanna. Ta hand om er, många kramar!
  • Newbie84
    AM78 skrev 2016-12-04 12:34:33 följande:

Alltså jag mår så fruktansvärt illa. Ondansetron hjälper knappt och lergigan comp är som att ta en sömntablett. Någon som fått prova pimperan? Jag har det utskrivet sedan tidigare men vet inte om jag vågar ta det??

Jag tar det, tror det hjälper mig mot värsta kräkningarna. Det ska vara ok att ta primperan fram till 3e trimestern. Vill också ha ondansetron, men ingen vill skriva ut det :(
  • Beebii

Jag mår illa....trött...gråtig...orkeslös...känner inte alls för att jobba. Har ju tänkt berätta för släkten och vänner kring jul men när berättar man på jobbet? Jag vill ju dra på det men med illamåendet och alla andra "besvär" så känns det svårt att dölja. Är i v.8+ och kan ju tänkas att det blir bättre efter v.12 men det är ju ett tag dit...hmm...efter juligheterna kanske det syns mer dessutom. Är ju svullen redan så!

Suck..tiden går långsamt.... känner inte livmodern heller så känner mig bara fet :-P

• babydreams

Jag mår också illa nu varje morgon och gjort det sen jag gick in i vecka 7.. gårdagen var värst. Såå jobbigt. Men samtidigt skönt, för då känner man ju att den lilla lever och utvecklas för fullt <3

• Newbie84

När man ska ta blodprov inför kub, spelar det någon roll när på dygnet, kan man äta något innan?

• Beebii
    Newbie84 skrev 2016-12-05 08:52:54 följande:

När man ska ta blodprov inför kub, spelar det någon roll när på dygnet, kan man äta något innan?

Jag ska ta blodprov nästa vecka. Kl.13 blev det så att provet hann gå med bussen till labbet. Inga restriktioner bara göra som vanligt!
  • Newbie84
    Beebii skrev 2016-12-05 09:05:40 följande:

Jag ska ta blodprov nästa vecka. Kl.13 blev det så att provet hann gå med bussen till labbet. Inga restriktioner bara göra som vanligt!

Ok tack!
Svar på tråden BF JULI 2017