• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Nathalietuva
    Beebii skrev 2016-12-03 07:25:21 följande:
    Min första dotter föddes i v.34+3 och nästa kom snabbt i v.39 så finna inga garantier. Det hade varit najs att veta

Nä finns absolut inga garantier :) men som du skriver så hade det varit skönt att veta. Jag har tagit bort en del av min livmodertapp vilket gör att man inte kan "hålla kvar" barnet fullt ut. Har du också bf i juli? :)
  • Nathalietuva
    Mamma1986 skrev 2016-12-02 13:32:35 följande:
    Jag är jätte gärna med om den är hemlig ?:)

Jag skulle jätte gärna vilja vara med i gruppen :)
  • Haiduchi
    Starlights skrev 2016-12-02 23:02:41 följande:

Förresten, har ni berättat för folk runt omkring att ni är gravida? Familj/kollegor? Om inte, när har ni tänkt berätta? :) 

Några kollegor och några nära vänner vet.

Har tänkt berätta för dottern på julaftonsmorgon, är i v 12+5 då. Hoppas att hon sen hjälper oss att berätta för familjen sen under dagen :)
  • Nathalietuva
    Haiduchi skrev 2016-12-03 07:39:28 följande:

Några kollegor och några nära vänner vet.

Har tänkt berätta för dottern på julaftonsmorgon, är i v 12+5 då. Hoppas att hon sen hjälper oss att berätta för familjen sen under dagen :)

Vi har berättat för våra familjer, lite nära vänner samt min chef eftersom jag inte har mått så bra. Resten av världen väntar vi lite med att berätta för, fast att man egentligen bara vill skrika ut det :)
  • Beebii
    Nathalietuva skrev 2016-12-03 07:34:07 följande:

Nä finns absolut inga garantier :) men som du skriver så hade det varit skönt att veta. Jag har tagit bort en del av min livmodertapp vilket gör att man inte kan "hålla kvar" barnet fullt ut. Har du också bf i juli? :)

Ajdå ja lite knepigare då kan jag förstå! Japp detta är ju bf juli gruppen så vi väntar ännu ett mirakel. Hade varit intressant att veta när den vill poppa ut. Övertid tror jag inte på iaf!
  • LillaJag06

Hur mår ni här inne?

Jag mår fortfarande extremt illa men det är mer hanterbart nu när jag fick öka dosen på lergigan. Får se om jag behöver höja mer nästa vecka.

Är jättetrött med :(

Ont i fogarna. Hade foglossning tidigt sist med och har redan problem med lederna så jag kommer börja med mitt bälte snart.

Trots att jag mår väldigt dåligt känns det fortfarande overkligt emellanåt.

Längtar till ul den 12 december.

Någon mer som snart ska på vul/ul?

• Starlights
    LillaJag06 skrev 2016-12-03 09:40:27 följande:

Hur mår ni här inne?

Jag mår superbra... och det gör mig orolig... Har knappt några symtom alls, förra veckan hade jag inte molvärk i magen, men det är borta nu.. Nu har jag istället ömma bröst.. Men annars inga symtom. Har inte mått illa en endaste gång än så länge.. Känns lite läskigt att inte ha så mycket symtom, tänk om något är fel?

• Starlights
    hade jag lite molvärk i magen - skulle det stå
  • Leeandra
    Starlights skrev 2016-12-02 23:02:41 följande:

Förresten, har ni berättat för folk runt omkring att ni är gravida? Familj/kollegor? Om inte, när har ni tänkt berätta? :) 

Så sent som möjligt. Kommer absolut inte kunna dölja det till RUL, men vill gärna känna sparkar så runt v. 16 kanske. Närmaste familjen kanske får reda på det tidigare.
  • Sosozo

Hej! Jag vill gärna vara med här! ???? Jag har BF i början av juli. Ska bli enormt spännande med bebis! Känner mig både glad och orolig. Jag har mått mycket illa och ärsupertrött. Värst är illamåendet på kvällarna. Ni som också mår illa, är det lika illa nu som i början? Någon som har tips på hur ni lindrar det?

Svar på tråden BF JULI 2017