• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Sosozo

Oj! Blev en massa frågetecken, haha! Det var inte meningen. Galning, liksom.

• Sosozo
    LillaJag06 skrev 2016-12-03 09:40:27 följande:

Hur mår ni här inne?

Jag mår fortfarande extremt illa men det är mer hanterbart nu när jag fick öka dosen på lergigan. Får se om jag behöver höja mer nästa vecka.

Är jättetrött med :(

Ont i fogarna. Hade foglossning tidigt sist med och har redan problem med lederna så jag kommer börja med mitt bälte snart.

Trots att jag mår väldigt dåligt känns det fortfarande overkligt emellanåt.

Längtar till ul den 12 december.

Någon mer som snart ska på vul/ul?

Jag, ska göra kub och det ultraljudet är den 22/12. Längtar jättemycket.
  • Treansresa
    Starlights skrev 2016-12-03 10:22:24 följande:

Jag mår superbra... och det gör mig orolig... Har knappt några symtom alls, förra veckan hade jag inte molvärk i magen, men det är borta nu.. Nu har jag istället ömma bröst.. Men annars inga symtom. Har inte mått illa en endaste gång än så länge.. Känns lite läskigt att inte ha så mycket symtom, tänk om något är fel?

Kan bara hålla med.dig. Mår för bra. Visst har jag min foglossning men den har jag haft i perioder endå. Ibland känner jag ingen alls på 3-4 dagar. Och när ja känner är de lite spända bröst eller lätt illamående för någon doft. Kissar gör jag dock oftare men det gör ej att jag känner mig gravid
  • CBH2
    Nathalietuva skrev 2016-12-03 07:34:07 följande:

Nä finns absolut inga garantier :) men som du skriver så hade det varit skönt att veta. Jag har tagit bort en del av min livmodertapp vilket gör att man inte kan "hålla kvar" barnet fullt ut. Har du också bf i juli? :)

Nathalietuva - har du gjort en konisering? Jag har också gjort det. Har du barn sedan tidigare? De säger ju att det finns risk att man föder för tidigt då, men är det helt klarlagt att man inte KAN behålla barnet hela tiden ut?
  • Mamma1986
    Sosozo skrev 2016-12-03 11:33:01 följande:

Hej! Jag vill gärna vara med här! ???? Jag har BF i början av juli. Ska bli enormt spännande med bebis! Känner mig både glad och orolig. Jag har mått mycket illa och ärsupertrött. Värst är illamåendet på kvällarna. Ni som också mår illa, är det lika illa nu som i början? Någon som har tips på hur ni lindrar det?

Jag får akupunktur mot mitt illamående , det hjälper för 50 procent 
  • Sosozo
    Mamma1986 skrev 2016-12-03 12:13:54 följande:

Jag får akupunktur mot mitt illamående , det hjälper för 50 procent 

Ok! Intressant. Hur ofta går du? Är det smärtsamt?..
  • Soffiiee
    LillaJag06 skrev 2016-12-03 09:40:27 följande:

Hur mår ni här inne?

Jag mår fortfarande extremt illa men det är mer hanterbart nu när jag fick öka dosen på lergigan. Får se om jag behöver höja mer nästa vecka.

Är jättetrött med :(

Ont i fogarna. Hade foglossning tidigt sist med och har redan problem med lederna så jag kommer börja med mitt bälte snart.

Trots att jag mår väldigt dåligt känns det fortfarande overkligt emellanåt.

Längtar till ul den 12 december.

Någon mer som snart ska på vul/ul?

Vi ska på ultraljud den 14/12, längtar!!! Sedan ett till ultraljud inplanerat den 11/1, men funderar på att boka in KUB vid det tillfället istället. Inte bestämt oss ännu med kub!
  • GrönaDruvan

Nu äntligen sitter jag vid datan, går ju inte att svara från mobilen. Den loggar ju bara ut....
    Hur mår alla? Jag mår fortfarande illa, men något bättre igår, fast vill helst bara sova och vila...
    Fick strunta i jobbets julbord på liseberg igår, och det var något som jag verkligen sett fram emot, så det var synd...
    Känner ni eran livmoder än? Jag känner när jag ligger ner på rygg. Halvvägs upp till naveln. Känns ju lite mysigt när man tänker att det ska bli bebisar, samtidigt som det är skrämmande då man inte alls vet vad som händer där inne. Imorgon ska jag till läkaren på ultraljud där hon ska kolla hur allt ligger till. Om tvillingarna har någon skiljevägg och om de har samma moderkaka osv... nervös.

• AM78

Alltså jag mår så fruktansvärt illa. Ondansetron hjälper knappt och lergigan comp är som att ta en sömntablett. Någon som fått prova pimperan? Jag har det utskrivet sedan tidigare men vet inte om jag vågar ta det??

• Starlights

Hoppar ur tråden då vi fått konstaterat missfall. Gråter
    Lycka till alla juli-bebisar! 

Svar på tråden BF JULI 2017