BF JULI 2017
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Någon mer som plussat med BF i juli? :D
Hej på er! Plussade med cb den 12 november och har enligt natural cycles bf 20 juli. Jag å killen är jätteglada över detta. Gick väl lite fortare än planerat men det är mer än välkommet! Nu får man bara hoppas att det går hela vägen!
Hej på er! Plussade med cb den 12 november och har enligt natural cycles bf 20 juli. Jag å killen är jätteglada över detta. Gick väl lite fortare än planerat men det är mer än välkommet! Nu får man bara hoppas att det går hela vägen!
[quote=77185965][quote-nick]CBH2 skrev 2016-12-03 11:58:18 följande:[/quote-nick]Nathalietuva - har du gjort en konisering? Jag har också gjort det. Har du barn sedan tidigare? De säger ju att det finns risk att man föder för tidigt då, men är det helt klarlagt att man inte KAN behålla barnet hela tiden ut?[/quote
Hejsan! Ja jag gjorde det 2012, födde min dotter i vecka 33 2013, allt gick jättebra och personalen på neonatalavdelningen är helt fantastisk. Har du barn sen tidigare? Ja, jag var hos min barnmorska förra måndagen och hon berätta då att har man gjort konosering så tar man ju bort en liten del av livmodertappen vilket gör att man inte kan hålla kvar barnet fullgånget, det behöver inte alls vara så men det är en risk att föda förtidigt. Men man ska nog inte oroa sig så mycket, det kommer gå bra :)
Hoppar ur tråden då vi fått konstaterat missfall.
Lycka till alla juli-bebisar!
Jag mår illa....trött...gråtig...orkeslös...känner inte alls för att jobba. Har ju tänkt berätta för släkten och vänner kring jul men när berättar man på jobbet? Jag vill ju dra på det men med illamåendet och alla andra "besvär" så känns det svårt att dölja. Är i v.8+ och kan ju tänkas att det blir bättre efter v.12 men det är ju ett tag dit...hmm...efter juligheterna kanske det syns mer dessutom. Är ju svullen redan så!
Suck..tiden går långsamt.... känner inte livmodern heller så känner mig bara fet :-P
Gick in i v 11 idag, 10+0. Snacka om jag har kommit in i spökveckor nu. Igår var det lite molvärk som var det enda. Konstant svullen dock,men pigg, inget illamående. Mina onda fogar känns inte ens alls!!! Samtidigt som det är skönt så är det jobbigt, är allt bra?!? Men inget blod och ibland lite växtvärk lugnar mig. Men ändå....
Hej allihop.
Jag ska se till att ni som skickat mail till mig får komma med i FB gruppen.
Har tålamod med mig bara för jag har mått o mår piss för det mesta nu.
Illamående precis hela tiden och trött som en gnu.
Fixar så fort jag orkar och kan
Hej! Jag plussade i helgen och ska imorgon ta ett digitalt test för att se hur långt gången man är! Jag chansar på 6 veckor ca för jag hade min mens runt den 20/10 men det var väldigt lite så jag har läst att man kan få blödningar även under graviditet. Så vi får se imorgon! Detta kom som en otrolig chock för oss båda då vi inte har vart i barnatankar alls så med det så är vi lite vilsna med hur vi ska göra. Min sambo är mer inställd på att det inte är rätt tid nu än vad jag är. Vet inte om jag klarar av en abort. Nu har det gått några dagar sedan vi fick veta så nu kanske vi har landat lite och har sagt att vi måste ta och diskutera detta lite ikväll. Är ju en rätt stor sak som hänt :)
Då har man varit hos läkaren och gjort ultraljud! Två små sprattlande "bebisar" som växt som de ska!
Glada nyheter var också att de låg i varsen säck, eller iaf en skiljevägg emellan, så risken för komplikationer blev mycket mindre!! De delar fortfarande moderkaka, men ska på ultraljud igen 5 januari för att kolla läget och sen kommer jag att få göra ultraljud varannan vecka f.r.o.m vecka 16, så det känns ändå skönt att dom har såpass koll på en.
De flesta med tvillingar föder ju runt vecka 35-37, men hälften tidigare än så, så troligtvis får jag inga juli bebisar, men jag hänger kvar i gruppen ändå! Jag kan ju trots allt tillhöra de få som går tiden ut ändå...