• Corn

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Hej alla. Är i en himla jobbig situation. Jag har en ettåring med en kille som jag älskar högt men som är blandmissbrukare... Vi är inte tillsammans sen innan jag var gravid med dottern för han ville inte veta av mig när jag inte ville göra abort. Men han har varit med i vårt liv lite då och då när det har funkat för honom även om han försökt komma hit påverkad men jag har inte öppnat dörren... Vi har alltid fortsatt ha sex fast det är sjukt osmart. Vi dras till varandra.

Nu är jag gravid IGEN...... Har gjort KUB i veckan (v 12) och allt var bra. Jag berättade för honom för kanske två veckor sen och han blev jättearg och försökte övertala mig till abort. Kallar mig en massa elaka saker för att han inte kan ta hand om barnet vi redan har, jag är ung och han ville inte ens ha barn första gången. Han är en jättefin pappa när han när han är här och träffar dottern men han sa att behåller jag dt här barnet så kommer han att säga stopp. Då blir det inget mer. Han tycker alltså att jag ska offra dotterns syskon för att han ska fortsätta träffa henne. Jag gick inte med på det för jag KAN INTE! Kalla mig dum men jag kan bara inte... det är ett friskt barn och jag... vet inte vad jag ska göra. Jag älskar honom så otroligt mycket, jag älskar vår dotter ÄNDLÖST! Och jag älskar redan den här lilla i min mage.

Han har inte varit här sen jag berättade. Jag vet att han fortsätter missbruka under tiden och försöker inte att ändra på den delen....

Är jag helt körd som behåller och alltså blir ensam med två små helt ensam? Borde jag egentligen göra abort och låta barnet vi har få ha en pappa.... som kommer och går när det funkar för honom... men han kommer ibland i alla fall... än ingen alls?
    Det gör ju inte bara ont för dotterns skull.... för min med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-18 13:18
    Skulle någon vilja skriva till mig i inbox är det också välkommet. //Ensam

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-19 12:22
    Ni vinner - grattis!

• Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar
  • Anonym (Boll)
    Corn skrev 2016-12-17 21:47:00 följande:

Ja jag inser det.. jag får kanske ta och göra det efter helgen. Ville mest nu under tiden höra det hela från andras tankar.

Ja, det låter rimligt att du behöver ventilera. Men huvudsaken att du också får riktig hjälp som kan stötta dig i det verkliga livet så att säga. Tänk bara på att det finns många osköna personer på fl som kan uttrycka sig klumpigt och tänk på att man kan vara extra känslig för just det när man är skör och inte vet hur man ska göra själv riktigt. Så att du inte blir ännu ledsnare/ mer tyngd.
  • Corn
    Anonym (Boll) skrev 2016-12-17 21:55:10 följande:
    Ja, det låter rimligt att du behöver ventilera. Men huvudsaken att du också får riktig hjälp som kan stötta dig i det verkliga livet så att säga. Tänk bara på att det finns många osköna personer på fl som kan uttrycka sig klumpigt och tänk på att man kan vara extra känslig för just det när man är skör och inte vet hur man ska göra själv riktigt. Så att du inte blir ännu ledsnare/ mer tyngd.
    Tack,
  • Anonym (Hm)
    Corn skrev 2016-12-17 21:45:44 följande:
    Vaddå "RÅKAR" hända mig? Ursäkta?
    Jo du har nån slags relation med en kille, som inte ville veta av dig när du råkade bli gravid med det första barnet. Som sedan föddes. Därefter fortsätter du återigen frivilligt ha sex med honom, på hans villkor, råkade bli gravid igen, o så vill han inte veta av dig igen...förvånad? 

Detta är en missbrukare som kommer o går som det passar honom. Som du frivilligt släpper in på natten.

O så skriver du att livet är förbannat orättvist o frågar efter var hans ansvar är - när det ändå är du som har det yttersta ansvaret. Så har han slagit din pappa också, trevligt.

Bara uppriktigt nyfiken på vad det handlar om, tonårshormoner? Eller du måste få barn så tidigt som möjligt i livet, kosta vad det kosta vill?
  • Anonym (Typ)

Vill bara säga att om duvredan älskar och vill ha barnet så lär du måsjukt dåligt om du gör abort.
    Situationen kunde klart vart bättre men nu är det dom det är.

• Anonym (tragiskt)

Min 7 veckors bebis ligger bredvid mig just nu och sover. Kan inte låta bli att tänka hur man kan ha hjärta nog att välja och bli gravid med en sådan pappa? Förstår du TS vilken sits du sätter dessa oskyldiga barn i? Så fruktansvärt egoistisk att du inte tar mer ansvar än så, så jag hoppas verkligen du tänker vända in och ut på dig själv för att ge dina barn det BÄSTA i livet och hålla dom borta från misär och missbruk. Och för tusan... behåll byxerna på föralltid nu. Lycka till med graviditeten.

• Anonym (Em)
    Corn skrev 2016-12-17 20:46:21 följande:
    Hur ska HAN Akunna begära vv som aktiv missbrukare??
    Han kan skicka in hur många stämningsansökningar han vill om vv boende om han helt plötsligt vill ha det och varje gång kommer du vara tvungen till att svara på det med din tid på utredningar och pengar på advokater. Förhoppningsvis blir det inte så, men det vet du ju inte nu. Speciellt inte då han i nuläget är missbrukare är det väldigt svårt att avgöra vad som händer "om" han slutar eller får för sig något annat. Det handlar om barnens rätt till sina föräldrar.
    Som jag tidigare skrev så är det viktigt att du själv bestämmer vad som är rätt och vad du klarar av. Har du stöd från andra? Har du funderat på hur relationen ska fortsätta med fadern om han fortsätter dyka upp för att ha sex??
  • Anonym (annamaria)

Vänd dig till MVC eller ungdomsmottagningen för att få prata med en kurator. Inte bara om din graviditet nu och om du ska behålla eller inte, utan om din levnadssituation. 

Du utsätter redan din dotter när du släpper in pappan påverkad, du skriver första tt du inte gör det, sedan att du gör det ibland. Det visar på bristande omdöme där du inte sätter ditt barn först. Du måste växa upp och bli vuxen, det innebär att du måste ta dig ur ditt medberoende med denne man och sätta ditt barn först. I alla lägen måste du tänka på ditt barn. Är det bra för henne att ha en pappa där av och till och som inte kan släppa sitt missbruk, och som du släpper in när han har tagit droger?

• Anonym (M)
    Anonym (Typ) skrev 2016-12-17 22:28:48 följande:

Vill bara säga att om duvredan älskar och vill ha barnet så lär du måsjukt dåligt om du gör abort.

Situationen kunde klart vart bättre men nu är det dom det är.

Samtidigt kan det vara värt att må dåligt som vuxen istället för att barnet som föds kommer få ett skitliv.

Jag gjorde abort som tonåring för jag tyckte det vore orättvist att utsätta bebisen för ett svajigt liv, och då hade jag det ändå ordnat jämfört med Ts liv. Det är inte schysst att gå på enbart sina egna känslor och föda ett barn in i misär.
  • Anonym (Nej)
    Corn skrev 2016-12-17 21:25:12 följande:

Tack. För se hur jag gör så... Abort för hans skull eller inte.

Inte så att jag kommer nånstans med honom ändå.

Nej. Abort för barnets skull eller behålla för din egna skull.
  • Maria 434

Du har frivillig och ofrivillig oskyddad sex med en aktiv missbrukare och har redan råkat få ett barn med honom.

Du fortsätter att ha oskyddad sex med denna man tom släpper in honom i hemmet när han är påverkad.

Nu är du gravid igen med detta underverk till karl som dessutom slagit din pappa..

Tycker det är dags för dig att växa upp och bli en stabil mamma till ditt/dina barn.

Det funkar liksom inte att skylla på att man är sååååå kär.

Du sätter din sk kärlek till den här missbrukaren före kärleken till ditt barn.

Förutom graviditet, hur kan du ha oskyddad sex med en aktiv missbrukare?! Det är totalt oansvarigt mot ditt barn.

Du vet inte vilka sjukdomar han delar med sig till dig.

Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar