• Corn

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Hej alla. Är i en himla jobbig situation. Jag har en ettåring med en kille som jag älskar högt men som är blandmissbrukare... Vi är inte tillsammans sen innan jag var gravid med dottern för han ville inte veta av mig när jag inte ville göra abort. Men han har varit med i vårt liv lite då och då när det har funkat för honom även om han försökt komma hit påverkad men jag har inte öppnat dörren... Vi har alltid fortsatt ha sex fast det är sjukt osmart. Vi dras till varandra.

Nu är jag gravid IGEN...... Har gjort KUB i veckan (v 12) och allt var bra. Jag berättade för honom för kanske två veckor sen och han blev jättearg och försökte övertala mig till abort. Kallar mig en massa elaka saker för att han inte kan ta hand om barnet vi redan har, jag är ung och han ville inte ens ha barn första gången. Han är en jättefin pappa när han när han är här och träffar dottern men han sa att behåller jag dt här barnet så kommer han att säga stopp. Då blir det inget mer. Han tycker alltså att jag ska offra dotterns syskon för att han ska fortsätta träffa henne. Jag gick inte med på det för jag KAN INTE! Kalla mig dum men jag kan bara inte... det är ett friskt barn och jag... vet inte vad jag ska göra. Jag älskar honom så otroligt mycket, jag älskar vår dotter ÄNDLÖST! Och jag älskar redan den här lilla i min mage.

Han har inte varit här sen jag berättade. Jag vet att han fortsätter missbruka under tiden och försöker inte att ändra på den delen....

Är jag helt körd som behåller och alltså blir ensam med två små helt ensam? Borde jag egentligen göra abort och låta barnet vi har få ha en pappa.... som kommer och går när det funkar för honom... men han kommer ibland i alla fall... än ingen alls?
    Det gör ju inte bara ont för dotterns skull.... för min med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-18 13:18
    Skulle någon vilja skriva till mig i inbox är det också välkommet. //Ensam

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-19 12:22
    Ni vinner - grattis!

• Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar
  • Anonym (:))

Eller så talar du med en barnmorska.

• Anonym (Boll)
    Corn skrev 2016-12-17 21:11:17 följande:

Han är..... väldigt intensiv. Så att säga.... Jag anser inte att det är våldtäkt, bara en rätt rejäl övertalning/inte lyssna på mig riktigt.

Jag kan ju inte vinna det där ändå.

Jo men precis... kan jag ta hand om två barn ensam?  Jag tar ju hand om ett barn redan, får lite hälp av min mamma ibland men annars har jag ingen. Förutom dom där 3000 från pappan, plus barnbidrag. Resten är bidrag. Jag har inget arbete, gick från studerande till mammaledig DIREKT...

Ok. Så oavsett om det är våldtäkt eller om han insisterat trots din motsatta åsikt så är det knappast läge att komma och kräva abort. Visst kan han vara missbrukare men det fråntar inte honom allt ansvar när det kommer till sex. Han vet- uppenbarligen, hur barn blir till. Och så är det med det.

Svårt läge. Du behöver nog som redan påpekats proffesionell hjälp. Jag hoppas du hittar rätt, i det och alla beslut.
  • Corn

Tack. För se hur jag gör så... Abort för hans skull eller inte.
    Inte så att jag kommer nånstans med honom ändå.

• Corn
    Anonym (Boll) skrev 2016-12-17 21:25:00 följande:
    Ok. Så oavsett om det är våldtäkt eller om han insisterat trots din motsatta åsikt så är det knappast läge att komma och kräva abort. Visst kan han vara missbrukare men det fråntar inte honom allt ansvar när det kommer till sex. Han vet- uppenbarligen, hur barn blir till. Och så är det med det.

Svårt läge. Du behöver nog som redan påpekats proffesionell hjälp. Jag hoppas du hittar rätt, i det och alla beslut.
    Ja.... jag vet inte. Känner mig otroligt ensam i detta just nu....
  • Anonym (:))
    Corn skrev 2016-12-17 21:26:13 följande:
    Men har du inga vänner eller familj att prata med?
  • Corn
    Anonym (:)) skrev 2016-12-17 21:33:00 följande:
    Men har du inga vänner eller familj att prata med?
    Ingen som vet att jag är gravid igen förutom han. Min mamma hatar honom. Min pappa hatar honom ännu mer då dom rök ihop en gång och pappa fick en smäll.
    Vänner... ingen av mina vänner har barn och jag vet inte, kan inte riktigt ta redas "råd" på allvar.

Och han svarar inte på mina sms. Alltså har jag bara mig själv att prata med och FL.
  • Anonym (Boll)
    Corn skrev 2016-12-17 21:26:13 följande:

Jag förstår att du känner dig ensam. Gör så att imorn eller på måndag så ringer du både barnmorska (googla på vilka som finns i ditt område) och vårdcentralen och säg som det är. Att du blivit gravid igen med en kille som missbrukar, att du är helt ensam och behöver hjälp och råd. Att du är 20 år gammal. De kommer hjälpa dig. Att resonera med sig själv kan vara svårt och FL är inte så mycket att hänga i julgran. Det kommer gå bra ska du se. Acceptera att du behöver hjälp, du har lika mycket rätt till det som alla andra.
  • Anonym (Hm)

Har du någon diagnos TS? Eftersom allting bara liksom "råkar" hända dig. 

• Corn
    Anonym (Hm) skrev 2016-12-17 21:44:07 följande:

Har du någon diagnos TS? Eftersom allting bara liksom "råkar" hända dig. 

Vaddå "RÅKAR" hända mig? Ursäkta?
  • Corn
    Anonym (Boll) skrev 2016-12-17 21:44:06 följande:
    Jag förstår att du känner dig ensam. Gör så att imorn eller på måndag så ringer du både barnmorska (googla på vilka som finns i ditt område) och vårdcentralen och säg som det är. Att du blivit gravid igen med en kille som missbrukar, att du är helt ensam och behöver hjälp och råd. Att du är 20 år gammal. De kommer hjälpa dig. Att resonera med sig själv kan vara svårt och FL är inte så mycket att hänga i julgran. Det kommer gå bra ska du se. Acceptera att du behöver hjälp, du har lika mycket rätt till det som alla andra.
    Ja jag inser det.. jag får kanske ta och göra det efter helgen. Ville mest nu under tiden höra det hela från andras tankar.
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar