• Corn

Gravid IGEN - pappan missbrukar

Hej alla. Är i en himla jobbig situation. Jag har en ettåring med en kille som jag älskar högt men som är blandmissbrukare... Vi är inte tillsammans sen innan jag var gravid med dottern för han ville inte veta av mig när jag inte ville göra abort. Men han har varit med i vårt liv lite då och då när det har funkat för honom även om han försökt komma hit påverkad men jag har inte öppnat dörren... Vi har alltid fortsatt ha sex fast det är sjukt osmart. Vi dras till varandra.

Nu är jag gravid IGEN...... Har gjort KUB i veckan (v 12) och allt var bra. Jag berättade för honom för kanske två veckor sen och han blev jättearg och försökte övertala mig till abort. Kallar mig en massa elaka saker för att han inte kan ta hand om barnet vi redan har, jag är ung och han ville inte ens ha barn första gången. Han är en jättefin pappa när han när han är här och träffar dottern men han sa att behåller jag dt här barnet så kommer han att säga stopp. Då blir det inget mer. Han tycker alltså att jag ska offra dotterns syskon för att han ska fortsätta träffa henne. Jag gick inte med på det för jag KAN INTE! Kalla mig dum men jag kan bara inte... det är ett friskt barn och jag... vet inte vad jag ska göra. Jag älskar honom så otroligt mycket, jag älskar vår dotter ÄNDLÖST! Och jag älskar redan den här lilla i min mage.

Han har inte varit här sen jag berättade. Jag vet att han fortsätter missbruka under tiden och försöker inte att ändra på den delen....

Är jag helt körd som behåller och alltså blir ensam med två små helt ensam? Borde jag egentligen göra abort och låta barnet vi har få ha en pappa.... som kommer och går när det funkar för honom... men han kommer ibland i alla fall... än ingen alls?
    Det gör ju inte bara ont för dotterns skull.... för min med.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-18 13:18
    Skulle någon vilja skriva till mig i inbox är det också välkommet. //Ensam

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-12-19 12:22
    Ni vinner - grattis!

• Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar
  • Anonym (Bästa valet)

Jag skulle gjort abort och har också gjort det i en liknande situation. Det räcker att ha ett barn med en sk-t pappa.

• Corn
    Anonym (Hm) skrev 2016-12-17 22:22:33 följande:
    Jo du har nån slags relation med en kille, som inte ville veta av dig när du råkade bli gravid med det första barnet. Som sedan föddes. Därefter fortsätter du återigen frivilligt ha sex med honom, på hans villkor, råkade bli gravid igen, o så vill han inte veta av dig igen...förvånad? 

Detta är en missbrukare som kommer o går som det passar honom. Som du frivilligt släpper in på natten.

O så skriver du att livet är förbannat orättvist o frågar efter var hans ansvar är - när det ändå är du som har det yttersta ansvaret. Så har han slagit din pappa också, trevligt.

Bara uppriktigt nyfiken på vad det handlar om, tonårshormoner? Eller du måste få barn så tidigt som möjligt i livet, kosta vad det kosta vill?
    1. Jag planerade aldrig att bli gravid någon av gångerna.
    2. Vi hade ett förhållande ganska länge, bodde ihop. Tills jag blev gravid och han blev förbannad, slog till mig och kastade senare ut mig för att han inte fick som han ville.
    3. Är det ens lite konstigt att ha svårt att stå emot något man fortfarande älskar?

JAG har ingen diagnos men kan lova att han har några styckens själv..
    Att han slog min pappa var nog mest min pappas fel. Faktiskt.
  • Corn
    Anonym (Typ) skrev 2016-12-17 22:28:48 följande:

Vill bara säga att om duvredan älskar och vill ha barnet så lär du måsjukt dåligt om du gör abort.
    Situationen kunde klart vart bättre men nu är det dom det är.

Jag vill ha allt samtidigt. Jag vill ha mina barn och jag vill ha den här killen som är fruktansvärt fin när han inte är full med substanser. Jag vet att det är korkat. SÅ korkat. Han säger också att jag är korkad. Så oroa er inte över att jag vet det.
  • Corn
    Anonym (tragiskt) skrev 2016-12-17 23:15:12 följande:

Min 7 veckors bebis ligger bredvid mig just nu och sover. Kan inte låta bli att tänka hur man kan ha hjärta nog att välja och bli gravid med en sådan pappa? Förstår du TS vilken sits du sätter dessa oskyldiga barn i? Så fruktansvärt egoistisk att du inte tar mer ansvar än så, så jag hoppas verkligen du tänker vända in och ut på dig själv för att ge dina barn det BÄSTA i livet och hålla dom borta från misär och missbruk. Och för tusan... behåll byxerna på föralltid nu. Lycka till med graviditeten.

Ja det var inte meningen.... nån gång. Jag har bara väldigt svårt för att TA BORT ett friskt barn....

Vi träffas ju inte längre. Det är det som är grejen. Jag behåller och han är borta...
    Eller så gör jag abort och ha  kommer tillbaks... när det passar...
  • Corn
    Maria 434 skrev 2016-12-18 07:36:22 följande:

Du har frivillig och ofrivillig oskyddad sex med en aktiv missbrukare och har redan råkat få ett barn med honom.

Du fortsätter att ha oskyddad sex med denna man tom släpper in honom i hemmet när han är påverkad.

Nu är du gravid igen med detta underverk till karl som dessutom slagit din pappa..

Tycker det är dags för dig att växa upp och bli en stabil mamma till ditt/dina barn.

Det funkar liksom inte att skylla på att man är sååååå kär.

Du sätter din sk kärlek till den här missbrukaren före kärleken till ditt barn.

Förutom graviditet, hur kan du ha oskyddad sex med en aktiv missbrukare?! Det är totalt oansvarigt mot ditt barn.

Du vet inte vilka sjukdomar han delar med sig till dig.

Jag har haft skydd, sen var jag emellan skydd och hade inte planerat att ha sex alls innan det nya hann verka. Han dök upp och jag sa som det var. Han säger att han inte minns det eftersom att han var påverkad. Jag ville inte ha sex pga skyddet inte fanns och det måste varit då jag blev gravid nu. Sen tog det typ 9 v innan jag fick veta, mådde som vanligt.

Vi har ju träffats när han varit någelunda ren! Han har ett band med vår dotter. Är en fin pappa när han ÄR här.
    Ni anar nog inte hur svårt det är ATT ha att göra med sitt barns mamma som är sp otroligt olika.....!
  • Corn
    Anonym (Bästa valet) skrev 2016-12-18 08:28:37 följande:

Jag skulle gjort abort och har också gjort det i en liknande situation. Det räcker att ha ett barn med en sk-t pappa.

På nåt naivt sätt tänkte jag väl att ett eller två barn med samma pappa..... borde väöl inte vara nån skillnad.... men det tycker han...
  • Anonym (annamaria)
    Corn skrev 2016-12-18 10:31:58 följande:
    1. Jag planerade aldrig att bli gravid någon av gångerna.
    2. Vi hade ett förhållande ganska länge, bodde ihop. Tills jag blev gravid och han blev förbannad, slog till mig och kastade senare ut mig för att han inte fick som han ville.
    3. Är det ens lite konstigt att ha svårt att stå emot något man fortfarande älskar?

JAG har ingen diagnos men kan lova att han har några styckens själv..
    Att han slog min pappa var nog mest min pappas fel. Faktiskt.
    Det finns skydd. Ville du inte ha barn skyddar du dig, istället överlät du beslut om skydd till en missbrukare. En ansvarstagande vuxen gör inte så. Du är ansvarig för ditt eget liv men också ditt barns liv. Dina beslut påverkar vad som händer. Du valde att ha oskyddat sex, du väljer att ha en relation med en missbrukare, du väljer att släppa in honom i ditt hem påverkad när din dotter är i samma lägenhet. Det är totalt oansvarigt! 

Dessutom är han våldsam, har slagit till dig, har sex med dig fast du inte vill och har slagit din pappa. Det är inte normalt att slåss, ändå väljer du att försvara honom.

Vem älskar du mest, honom eller din dotter? Du måste välja mellan dem. Just nu väljer du honom och dina känslor före din dotter. Jag förstår inte hur man kan det. Att vara förälder innebär att fatta tuffa beslut för sitt barns bästa. 

Du måste söka hjälp för din situation, genom vårdcentralen kan du få remiss till kurator eller psykolog som kan hjälpa dig att ta dig ur ditt medberoende  och få ordning på ditt liv för din dotters skull. 

Jag blir så ledsen för din dotters skull att du utsätter henne för detta liv. Hur kan du?
  • Corn
    Corn skrev 2016-12-18 10:42:08 följande:
    Jag har haft skydd, sen var jag emellan skydd och hade inte planerat att ha sex alls innan det nya hann verka. Han dök upp och jag sa som det var. Han säger att han inte minns det eftersom att han var påverkad. Jag ville inte ha sex pga skyddet inte fanns och det måste varit då jag blev gravid nu. Sen tog det typ 9 v innan jag fick veta, mådde som vanligt.

Vi har ju träffats när han varit någelunda ren! Han har ett band med vår dotter. Är en fin pappa när han ÄR här.
    Ni anar nog inte hur svårt det är ATT ha att göra med sitt barns mamma som är sp otroligt olika.....!
    Sitt barns pappa*
  • Corn
    Anonym (annamaria) skrev 2016-12-18 10:49:09 följande:
    Det finns skydd. Ville du inte ha barn skyddar du dig, istället överlät du beslut om skydd till en missbrukare. En ansvarstagande vuxen gör inte så. Du är ansvarig för ditt eget liv men också ditt barns liv. Dina beslut påverkar vad som händer. Du valde att ha oskyddat sex, du väljer att ha en relation med en missbrukare, du väljer att släppa in honom i ditt hem påverkad när din dotter är i samma lägenhet. Det är totalt oansvarigt! 

Dessutom är han våldsam, har slagit till dig, har sex med dig fast du inte vill och har slagit din pappa. Det är inte normalt att slåss, ändå väljer du att försvara honom.

Vem älskar du mest, honom eller din dotter? Du måste välja mellan dem. Just nu väljer du honom och dina känslor före din dotter. Jag förstår inte hur man kan det. Att vara förälder innebär att fatta tuffa beslut för sitt barns bästa. 

Du måste söka hjälp för din situation, genom vårdcentralen kan du få remiss till kurator eller psykolog som kan hjälpa dig att ta dig ur ditt medberoende  och få ordning på ditt liv för din dotters skull. 

Jag blir så ledsen för din dotters skull att du utsätter henne för detta liv. Hur kan du?
    SNÄLLA!!!!! Anklaga mig inte för att vara oansvarig. Jag tar hand om henne ENSAM. Han har inget ANSVAR överhuvudtaget. Dom gångerna han varit här och träffat henne har han varit opåverkad, i alla fall så att jag inte märkt någon skillnad på honom. Han har någon gång försökt ta några tabletter i smyg som han säger "för att orka" men då har jag kastat ut honom direkt. Annars har det varit ok!

Vas han gjort och inte gjort mot MIG hör inte hemma här. Han har aldrig gjort illa dottern och bråkar inte med mig runt henne. '
    Om han väl gjort mig något så har det varit på natten och dottern sover exakt hela nätterna. Det är mitt problem och det var inte det tråden handlade om.

Jag väljer inte han före vår dotter, då hade jag haft honom här oavsett.
  • Corn
    Anonym (annamaria) skrev 2016-12-18 10:49:09 följande:

Du säger att det finns skydd. Ja det finns skydd, men jag var "mellan skydd". Kan inte trolla fram skydd...........
Svar på tråden Gravid IGEN - pappan missbrukar